بیانیه‎ پایانی سومین اجلاسیه‎ رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم»
کد خبر: 3644608
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

بیانیه‎ پایانی سومین اجلاسیه‎ رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم»

گروه سیاسی: مجلس خبرگان رهبری در پایان سومین اجلاسیه‎ خود با گرامي‎داشت اعياد ارزشمند گذشته‎ قربان و غدير؛ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به ساحت مقدّس امام زمان(عج)، مقام معظّم رهبری و پیروان دلداده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسليت گفت و همچنین فجایع انسانی در میانمار و همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگام رهبری، متن بیانیه پایانی سوین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

مجلس خبرگان رهبری در پایان سومین اجلاسیه‎ي خود با گرامي‎داشت اعياد ارزشمند گذشته‎ي قربان و غدير؛ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به ساحت مقدّس امام زمان «اروحنا فداه»، مقام معظّم رهبری«مدّظلّه العالی» و پیروان دلداده‎ي حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسليت مي‎گويد و با اتّکاء به لطف لایزال الهی، خط مستقیم امامت و ولایت و پشتوانه‎ي مردم‎سالاری دینی، نکات زیر را مورد تأکید قرار می‎دهد:

  1. ۱. «عاشورا»، نماد مبارزه با ظلم و استکبار و «سیّدالشهداء(ع)»، الگوی برجسته‎ي انسانیّت در همه‎ي عرصه‎هاست. در این الگو، مبنا، بازگشت به ارزشهای اصیل اسلامی است. حضرت امام«قدّس الله نفسه الزّکیه» نیز بر اين اساس و با پشتیبانی مردم، قیام خود را آغاز کرد و اصلِ «ولایتِ فقیه» در دوران غیبت را از مهجوریت رهانید، انقلاب را به پیروزی رساند و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس مبدّل ساخت و حضرت آیت‎الله خامنه‎ای«دام ظلّه العالي» خلف صالح امام نيز با اقتداي به سيّدالشهداء(ع) در دنیای پرتلاطم و منطقه‎ي پرآشوب کنونی، کشتی نظام اسلامی را هدایت و بر ساحل امنيّت و آرامش، رساند. خبرگان ملّت با تأکید بر زنده نگهداشتن شعائر حسینی، از مبلّغان، مدّاحان و گردانندگان محترم هیئآت مذهبی می‎خواهد، مجالس عزاداری امام حسین(ع) را بيش از پيش در جهت اهداف قيام و امر به معروف و نهي از منكر قرار دهند و از امور خرافي و موجب وهن اسلام و خلاف شأن، پرهيز نمايند تا ان شاءالله شاهد ارتقای معنویت و شور و شعور حسینی در جامعه‎ي اسلامی‎مان باشیم.
  2. ۲. ایران اسلامی در ماه‎هایی که گذشت شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بود. مجلس خبرگان رهبری، از حضور پرشور مردمِ بصیرِ کشورمان در این دو انتخابات، قدردانی کرده، خداوند منّان را به خاطر وجود ملتی فهیم و نظامی سرافزار، شاكر است و با تأكيد بر لزوم شايسته سالاري در تمام سطوح مديريتي و ضرورت حفظ و صيانت از نيروهاي انقلابي بر بازخواني و بازتدوين سازوكارهاي انتخاباتي براساس سياست‎هاي كلّي انتخابات كه اخيراً از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ گرديده تأكيد مي‎نمايد و از قوّه‎ي محترم قضاييه مي‎خواهد به تخلّفات انتخاباتي با قاطعيت رسيدگي كند و از همه‎ي قوا و نهادها؛ خصوصاً دولت محترم می‎خواهد اجرای رهنمودهای ولایت در همه‎ي عرصه‎ها به ویژه عرصه‎ي فرهنگی و اقتصادی را سرلوحه‎ي کار خویش قرار داده و مصوّبه‎ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد حجاب و عفاف را اجرايي نمايد و تلاش هماهنگ و جدّی خود را برای حلّ معضلات اقتصادی به ویژه مهار تورّم و ایجاد زمینه‎های توليد و اشتغالِ پایدار به کار گیرد، همچنين با اتّکاء به سیاستهای کلّی «اقتصاد مقاومتی»، به مبارزه با انواع قاچاق و مفاسد اقتصادی و اصلاح نظام بانكي، پرداخته و موجبات استقرار عدالت اجتماعی را فراهم سازد.
  3. ۳. مقام معظّم رهبری سال‌هاست خطرات غفلت از آسیب‎های فضای مجازی را گوشزد می‎کنند. مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت مديّريت صحيح فضاي مجازي تأکید نموده، از شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات مي‎خواهد با پایش مستمّر فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه و بخصوص ایجاد بسترهای لازم برای تولید محتوای بومیِ متناسب با هویّت ایرانی ـ اسلامی و ترویج ‌ارزش‌ها، موجبات حفظ و صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی و ممانعت از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه را فراهم آورند و فرهنگ کاربری و سواد رسانه‎اي جامعه را افزايش دهند.
  4. ۴. تهاجم فرهنگيِ استكبار و صهيونيزم و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامي و نيز «نفوذ» و «جنگ نرم» به منظور ایجاد خلل در بنیان‎های فکری، دینی، اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر ابعاد آن، از اهداف بيگانگان است؛ مسأله‎ای که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدارهای جدّی می‎دهند؛ همانگونه که پیش از این نسبت به «فتنه» هشدار داده‎اند. بي‎ترديد، رصد و نظارت دستگاه‎هاي مسؤول، به ويژه وزارت اطّلاعات و قوهّ‎ي قضاييه، براي مسدود کردن راههای نفوذ و بالابردن سطح آگاهی و بصیرت جامعه، ضروری است.
  5. ۵. ضمن گرامی‎داشت هفته‎ي دفاع مقدس، اعلام می‎داريم دولت و نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد به مبانی دینی و اسلامی هیچگاه به دنبال جنگ افروزی و ساخت و تولید سلاح‎های کشتار جمعی نبوده و نیست و تقويت بنيه‎ي دفاعي و موشكي را براي بازدارندگي لازم مي‎داند و با اقتدار در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی، ایستاده و اعلام می‎دارد: وضع و تمدید تحریم‎ها و طرح برخی توقّعات نابجا همچون بازدید از مراکز نظامی ایران و ايراد اتهامات و سخنان به دور از منطق و عرف ديپلماتيك و نابخردانه‎ي رئيس جمهورِ تازه كارِ آمريكا، نه تنها خللی در عزم و اراده‎ي ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد، بلکه ما را چون كوهي استوار در مقابله با دشمن جنایتکار، بخصوص آمريكا و رژيم صهيونيستي منسجم‎تر و مصمم‎تر خواهد نمود؛ از مسؤولان مربوطه براساس تأكيدات مقام معظّم رهبري و مصوّبات مجلس شوراي اسلامي، انجام اقدامات متقابل عملي در قبال بدعهدي‎ها،‌ تحريم‎هاي جديد و نقض برجام توسط آمريكا را خواهانيم.
  6. ۶. ضمن محكوم كردن نسل كشي و پاكسازي قومي در ميانمار و تقبيح سكوت مجامع حقوق بشر بين المللي و حاكم ميانمار كه متأسفانه خود از دارندگان جايزه صلح نوبل است؛ حمايت همه جانبه از اين ملّت مظلوم و دفاع از حقوق از دست رفته‎ي آنان را از ملت‎هاي آزاده، خواسته و محاكمه‎ي مسّبّبان اين جنايات گسترده ـ كه مصداق بارز جنايت عليه بشريت است ـ را در دادگاه بين المللي خواهانيم.
  7. ۷. فجایع انسانی در عراق، سوریه، یمن و سلب حقوق انسان‎ها در بحرین و فلسطین اشغالي و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، از دردهای جهان اسلام است. ما ضمن محكوميت طرح همه‎پرسي در اقليم كردستان عراق و حمايت از يكپارچگي اين كشور، بر اساس آرمان‎های امام راحل(ره)، رهبر معظّم انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی، علیه ظلم در هر نقطه از جهان موضعی صریح داشته و در پشت صحنه‎ي جريانهاي وهابي و تكفيري، دست استکبار، صهیونیستها و هم‌پیمانان آنان را می‎بینیم.
  8. ۸. ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای فرهنگیانمحترم، اساتید گرامی حوزه‎ها، دانشگاهها و مراکز آموزشی و نیز دانشجویان، حوزویان و دانش آموزان عزیز، اذعان داریم نسل جوان و نوجوان جامعه، امیدهای امروز و فردا و آینده سازان کشورمان هستند. لذا به آنان و مسئولان عرصه‎ي تعلیم و تربیت توصیه می‎کنیم با برنامه‎ریزی و تلاش و جدّیت جهت اعتلای علمی و اخلاقی و توسعه‎ي بيش از پيش ايران اسلامي گام بردارند.

در پایان، ضمن دعا برای تعجيل در ظهور امام عصر(عج) و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خداوند متعال، علوّ درجات را برای روح ملکوتی حضرت امام خمینی«قدس سره»، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم به ویژه شهید حججی، خواسته و طول عمر با عزت و سلامتی را برای حضرت آیت‎الله خامنه‎ای«دام ظله الشریف» مسئلت داریم.

مجلس خبرگان رهبری

29/6/96

 

captcha