برگزاری سوگواره عکس عاشورا از ابتدای محرم تا اربعین حسینی
کد خبر: 3644626
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

برگزاری سوگواره عکس عاشورا از ابتدای محرم تا اربعین حسینی

گروه اجتماعی: افقی از برگزاری سوگواره عکس عاشورا با عنوان «جلوه عاشقی» توسط سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو بخش دوربین و تلفن همراه از ابتدای محرم لغایت اربعین حسینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

امین افقی، مدیر روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد انزلی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه در ماه محرم امسال برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری از سوی این سازمان در محدوده منطقه برگزار می شود، اظهار کرد: چهارمین تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی از مهمترین برنامه های فرهنگی و مذهبی ایام محرم سال 96 است.

وی افزود: در تجمع بزرگ عاشورایی که در هفتمین روز از ماه محرم، مصادف با ششم مهرماه سال جاری برگزار می شود، تمامی هیاتهای مذهبی محدوده منطقه در فاز تجارت و گردشگری سازمان به مداحی، سینه زنی و عزاداری می پردازند.

افقی برگزاری سوگواره عکس عاشورا با عنوان «جلوه عاشقی» را دومین برنامه مهم سازمان منطقه آزاد انزلی دانست که با مشارکت عکاسان ایرانی و بینالمللی برگزار خواهد شد و تصریح کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو بخش عکاسی با دوربین و عکاسی با تلفن همراه از ابتدای محرم لغایت اربعین حسینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به وجوه بینالمللی آیینهای عزاداری واقعه عاشورا و اربعین حسینی، فراخوان این سوگواره در طول مسیر نجف تا کربلا در کشور عراق میان هیاتهای عزاداری توزیع خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان کرد: تعزیهخوانی و تئاتر خیابانی با مضمون «ارزش های عاشورا» یکی دیگر از برنامه هاست که در دهه دوم ماه محرم در فاز تجارت و گردشگری منطقه به نمایش عموم گذاشته می شود تا با ابزار اثرگذار هنرهای آیینی و مدرن گامی دیگر در جهت فرهنگ سازی مفاهیم عاشورایی برداشته شود.

وی از برگزاری عصر شعر عاشورایی به مناسبت ایام محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور شاعران استانی و کشوری در دهه سوم ماه محرم و در تالار فرهنگی منطقه آزاد انزلی برپا می شود.

افقی یادآور شد: قرائت زیارت عاشورا و اقامه عزای حسینی از جمله برنامه های مذهبی هستند که در مساجد واقع در محدوده منطقه و نمازخانه های فاز تجارت و گردشگری برگزار می شود. همچنین با نصب تابلوها و پارچه نوشته هایی با مضامین نهضت عاشورا و احتزاز پرچم های سیاه فضای محیطی منطقه آزاد انزلی نیز رنگ و بوی عاشورایی به خود می گیرد.

captcha