حافظان قرآن، دارای مقام شفاعت هستند
کد خبر: 3644690
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

حافظان قرآن، دارای مقام شفاعت هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ بین‌المللی قرآن کریم، ابراز کرد: حافظان قرآن و عمل‌کنندگان به آموزه‌های قرآنی، دارای مقام شفاعت هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، رضا عابدین‌زاده، حافظ بین‌المللی قرآن در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم که با حضور برگزیدگان این دوره از مسابقات، 29 شهریورماه در مجموعه گردشگری، توریستی دهکده شاندیز برگزار شد، ابراز کرد: باید خدا را شاکر باشیم که به ما توفیق انس با قرآن و بهره‌مندی از این کلام الهی را عطا کرده است.
وی با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام ماه محرم و صفر، عاشقان و ارادتمندان به ابا عبداالله‌الحسین(ع) به عزاداری، سینه زنی، نوحه خوانی، سخنرانی و ... می‌پردازند، افزود: ما باید علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری از برگزاری محافل انس با قرآن غافل نشویم. امام حسین(ع) در شب عاشورا به اصحاب خود قرائت کلام الله مجید و خواندن نماز اول وقت را توصیه کردند، اما متأسفانه این روزها در جامعه ما کمتر به این مهم توجه می‌شود.  
عابدین‌زاده اضافه کرد: چندین سال است که همزمان با ایام ماه محرم و به ویژه شب عاشورا، محافل بزرگ قرآنی در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که این مهم باید فراگیرتر شود.
وی فروتنی و تواضع را از درس‌ها و آموزه‌های قرآن برشمرد و خطاب به قرآن‌آموزان گفت: باید همواره سعی کنید دانسته‌های خود را به دیگران تعلیم دهید. باید متواضع باشید و به خود غرور راه ندهید.
این حافظ بین‌المللی قرآن کریم به حافظان توصیه کرد: حافظان و قرآن‌آموزان، باید هر روز محفوظات خود را مرور کنند و در موقع تکرار، تمرکز لازم را داشته باشند.
گفتنی است، در اختتامیه نهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم از 81 حافظ قرآن در رتبه‎های نخست تا سوم دختر و پسر زیر و بالای 16 سال در رشته‌های یک جزء، 3، 5، 10، 15، 20، 25 جزء و کل قرآن کریم، طی مراسمی تقدیر و تجلیل شد.
captcha