برنامه‌های اوقاف خوزستان در دهه اول محرم‌الحرام
کد خبر: 3644711
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

برنامه‌های اوقاف خوزستان در دهه اول محرم‌الحرام

گروه اجتماعی: اوقاف خوزستان سلسله برنامه‌های طرح بصیرت‌ عاشورایی را همزمان با دهه نخست ماه محرم در سراسر بقاع استان خوزستان به اجرا درمی‌آورد.

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: سلسله برنامه‌های طرح بصیرت‌ عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم در سراسر بقاع استان خوزستان به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: این مراسم با نصب پرچم عزاداری امام حسین(ع) در امامزاده عبدالله شوشتر آغاز می‌شود. همچنین حدود 30 بقعه مجری برنامه لبیک یا حسین در سراسر استان خوزستان هستند که به صورت شاخص در آستان علی بن مهزیار اهوازی برگزار می‌شود.

فرهادی‌نژاد گفت: همچنین در ششم ماه محرم برنامه احلی من العسل به تأسی از شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع) با همکاری بسیج دانش‌آموزی، سپاه و آموزش و پرورش در بقاع استان با حضور نوجوانان حسینی برگزار می‌شود. همچنین مراسم رهروان زینبی در 12 محرم با حضور خانواده‌های شهدا و بانوان با همکاری حوزه‌های علمیه و بسیج جامعه زنان در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با برپایی موکب به مدت 20 روز در مرز چذابه همزمان با اربعین حسینی به زوار خدمات ارائه می‌کنند.

captcha