مسابقات قرآن معیار توانمندی نیست
کد خبر: 3644718
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۲
خیری:

مسابقات قرآن معیار توانمندی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن گفت: شرایط میزبانی و ماهیت رقابتی مسابقات قرآن، توانایی متسابقین را کاهش می‌دهد؛ لذا نمی‌توان مسابقات را معیار توانایی افراد دانست چنانچه بعضی شرکت‌کنندگان قوی در مسابقات اوقاف نتوانستند رتبه‌ای کسب کنند.

اعظم خیری، حافظ کل قرآن و متسابق استان مرکزی در مرحله سراسری چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: به گفته متسابقین، ارومیه یکی از ضعیف‌‌ترین میزبانی‌ها را در تاریخ برگزاری مسابقات اوقاف داشت.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اسکان، رفاه و برنامه‌های جانبی و داوری مورد نقد و اعتراض شرکت کنندگان بود، شرایط میزبانی و ماهیت رقابتی مسابقات توانایی متسابقین را کاهش می‌دهد؛ لذا نمی‌توان مسابقات را معیار توانایی افراد قرار داد چراکه بعضی شرکت کنندگان قوی نتوانستند رتبه‌ای کسب کنند و بعضی که در سطح متوسط بودند رتبه‌های خوبی کسب کردند.
نماینده حفظ کل استان مرکزی در چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تاکید کرد: حافظان شاخص و متسابقینی که نمره کامل در حسن حفظ، و نمرات چشمگیر در صوت و لحن و تجوید کسب کنند در این مسابقات کم بودند اما حافظی هم که رتبه ممتاز و جواز حضور در دومین دوره مسابقات بین‌المللی تهران در بخش بانوان را کسب کرد واقعا شایسته این رتبه بود.
وی با اشاره به شرایط اعزام کاروان استان مرکزی به ارومیه اظهار کرد: اگر اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان راه بهتری برای اعزام شرکت کنندگان انتخاب می‌کرد به طور یقین خستگی و اضطراب نمایندگان استان نیز در مسابقات کاهش پیدا می‌کرد و با آرامش و ذهنی آرام رتبه‌های بهتری در بخش بانوان کسب می‌شد.
بانوی حافظ کل قرآن مسابقات را میدان تجربه اندوزی دانست و گفت: بدون درنظر گرفتن رتبه‌ای که در مسابقات قرآنی کسب می‌شود، متسابقین می‌توانند به مسابقات به عنوان کلاس آموزشی نگاه کنند چراکه برترین‌های رشته‌های مختلف قرآنی از سراسر کشور در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.
خیری با اشاره به میزبانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات اوقاف توسط استان مرکزی بیان کرد: این میزبانی فرصتی مناسب برای حضور مقتدرانه حافظان و قاریان استان است و اداره‌کل اوقاف نیز برای میزبانی شایسته و نمونه لازم است از تجارب کسانی که تجربه حضور در مسابقات متعدد اوقاف و دیگر مسابقات را دارند استفاده کند.
captcha