یک سال مرخصی تحصیلی برای حفظ قرآن
کد خبر: 3644733
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
مرجع تقلید شعییان پیشنهادکرد؛

یک سال مرخصی تحصیلی برای حفظ قرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی: مرجع تقلید شیعیان بر لزوم کاربست شیوه دقیق و عملی در زمینه حفظ قرآن برای دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎‏المللی قرآن(ایکنا) ازقم، آیت‎الله‎العظمی سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با ذکر این مطلب که از دیرباز بر کتب درسی در کشور نظارت داشته‎ام گفت: کتاب و برنامه خوب یک مساله است ولی مجری خوب یک مساله مهمتر است یعنی معلمان دینی افرادی باشندکه به این مطالب مومن باشند و از روی علاقه تدریس کنند.
وی افزود: باید کسی که متخصص فیزیک است بدون تخصص، قرآن را تدریس کنند که در حقیق ضرر آن بیشتر است؛ در گزینش این معلمین باید دقت کرد؛ کمیته‎ای که اساتید و معلمان دین و اخلاق را انتخاب می کند باید به تمام معنا دین مدار باشند.
وی با ذکر این مطلب که مردم در در زمینه دین و تعلیم فرزندان به راحتی هزینه میکنند اظهارکرد: باید این انگیزه را زنده نگاه داریم یعنی مدارس غیر دولتی که با پول خود مردم اداره می‎شوند را به شرط تایید فعالیت حمایت کرد.
وی با اشاره به مدارسی چون علوی و تعلیمات اسلامی در زمان شاه که کار آموزشی را به شکل خصوصی دنبال می‎کردند گفت: در کشورهای عربی یک سال مرخصی به دانش آموزان داده می شود که حافظ قرآن شوند و بعد تحصیل کنند؛ اگر کسانی وجود داردک ه حاضرند یک سال به عنوان تحفیظ قرآن حفظ شود و بعد به دبستان بیاید خوب است.
این مرجع تقلید تصریح کرد: باید دانش آموزان را به شکلی تربیت کنیم که به کار و عمل علاقه مند باشند و نه به کار اداری؛ مدرک محوری و بار شدن بر روی دوش دولت صحیح نیست؛ باید به شکلی تربیت شوند که به کار علاقه مند باشند و نه اینکه پشت میز بنشینند. 
این مرجع تقلید بیان کردند: هسته فکری دانش آموزان باید به سوی عمل گرایش پیدا کند؛ توجه آموزش و پرورش به مدراس و دبیرستان های قم بیشتر باشد.
captcha