شهید و شهادت یکی از موضوعات منحصر بفرد دقاع مقدس است.
کد خبر: 3644734
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

شهید و شهادت یکی از موضوعات منحصر بفرد دقاع مقدس است.

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه مفهوم دفاع مقدس مولفه ها و مفاهیم ارزشمند زیادی دارد، گفت: شهید و شهادت یکی از موضوعات منحصر بفرد دقاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در گردهمایی تشکل های مردم نهاد گیلان که امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم و بی شک تقارن این هفته با آغاز محرم نویدبخش اجرای برنامه های محتوایی و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این قبیل جلسات باید با ارائه گزارشات کاربردی همراه باشد، افزود: در نشست خرداد ماه توافق کردیم و وعده دادیم که نشست ها بصورت فصلی برگزار شود که این امر با توجه به اینکه نگاه ابزاری و تشیفاتی به این نشست ها نداریم به خوبی محقق شد.

جلایی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای فعالیت در عرصه های مختلف برخوردار هستند، ادامه داد: فعالیت  سمن های فعال در حوزه های مشابه نباید بصورت جزیره ای باشد بلکه باید گام های موثرتری برای نزدیکی این تشکل ها به یکدیگر برداشته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه مفهوم دفاع مقدس مولفه ها و مفهوم ارزشمند زیادی دارد، گفت: شهید و شهادت یکی از موضوعات منحصر بفرد دقاع مقدس است.

وی با بیان اینکه برای ورود به هر حوزه ای توانمندی در آن حوزه ضروری است، تاکید کرد: تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه های تخصصی باید توانمندی های لازم برای ورود در عرصه های مربوطه را داشته باشند و آموزش هایی که می توانند مکمل سواد و سابقه باشند را ببینند.

جلایی هدف راهبردی در تعامل و مشارکت با تشکل ها و سمن های مختلف را استفاده از ظرفیت و قابلیت های این سمن ها با اولویت توسعه محصولات فرهنگی هنری و با ویژگی محصولات فاخر عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه خروجی ما باید محصول محور و تولیدمحور باشد، گفت: فعالیت و همکاری با سمن ها باید به تولید محصولات محتوامحور و تخصصی منجر شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این توافق شد که در راستای توانمندسازی تشکل ها کارگاه آموزشی یکروزه برگزار کنیم، گفت: طراحی برگزاری این کارگاه آموزشی با اداره ورزش و جوانان صورت گرفته و این کارگاه در آبان ماه برگزار می شود.

جلایی با بیان اینکه دنیای امروز عرصه جنگ و تهاجم ولو به شکل نرم است، تاکید کرد: این تهاجم و جنگ نرم افزاری دشمن ضرورت آشنایی با اصول را ایجاب می کند و برای مقابله با آن باید به سلاح لازم مجهز شویم.

وی با تاکید بر اعلام آمادگی برای حمایت از تولیدات تشکل های مردمی به ویژه در حوزه دفاع مقدس، عنوان کرد: پیش از این تفاهم نامه ای با وزیر کشور داشتیم که به سند اجرایی تبدیل شدکه از مفاد آن می توان به صدور مجوز برای فعالیت تشکل ها در حوزه دفاع مقدس، برگزاری دوره های آموزشی،  همکاری در زمینه حمایت قضایی و حقوقی از تشکل ها، تبادل کتب و جزوات آموزشی و شناسی و هدایت تشکل های فعال در امور خیرین اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از تشکیل شورای مرکزی با 7 الی 11 عضو خبر داد و گفت: اولویت عضویت در این شورای مرکزی حضور تشکل های فعال در حوزه ایثار و شهادت و دارا بودن تخصص های مربوطه در اعضای شورا مورد توجه قرار گیرد.

 

 

captcha