بازگشت بیش از 70 هزار حاجی ایرانی به کشور
کد خبر: 3644736
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

بازگشت بیش از 70 هزار حاجی ایرانی به کشور

گروه جامعه: با بازگشت بیش از 70 هزار زائر ایرانی به كشور، تعداد حجاج باقی‌مانده كشورمان در عربستان به حدود 13 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، ستاد مكه مكرمه اعلام كرد: از آغاز عملیات بازگشت زائران ایرانی از دو فرودگاه مدینه منوره و جده تا پایان امروز 70264 زائر به كشورمان باز گشته‌‌اند.

در این اطلاعیه تعداد كاروان‌های مدینه قبل و مدینه بعد كه امروز از طریق دو فرودگاه جده و مدینه به ایران باز می‌گردند 30 كاروان به ظرفیت 2616 نفر ذكر شده و آمده است: امروز در مكه مكرمه 673 و در مدینه منوره 12849 زائر حضور دارند.

ورود كاروان‌های مدینه بعد از مكه مكرمه به شهر پیامبر دیروز(چهارشنبه) پایان یافت و فردا (جمعه) با خروج آخرین كاروان‌های زائران ایرانی از شهر مكه مكرمه، بازگشت زائران ایرانی از طریق فرودگاه جده به كشورمان پایان می‌یابد.

زائران حاضر در مدینه منوره نیز پس از اقامت پنج روزه دراین شهر و زیارت بارگاه خاتم النبیین، حضرت محمد مصطفی (ص) و صدیقه طاهره(س) و جنةالبقیع به كشور باز می‌گردند و طبق برنامه ریزی قبلی قرار است آخرین كاروان زائران ایرانی سوم مهرماه از طریق فرودگاه مدینه به كشور باز گردند.

گفتنی است امسال 86 هزار و 300 زایر ایرانی به سرزمین وحی سفر کردند.

captcha