متون آموزشی با نگاه قرآنی تدوین می‎شود
کد خبر: 3644737
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
معاون وزیر آموزش و پرورش:

متون آموزشی با نگاه قرآنی تدوین می‎شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: معاون وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: به دنبال آن هستیم بحث تفکر، ایمان و عمل و اخلاق که در سند تحول بنیادین آمده است را ارتقاء دهیم و به متون آموزشی نگاه قرآنی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‎‏المللی قرآن(ایکنا) ازقم، حجت ‏الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان، صبح امروز در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی گفت: امسال 900 عنوان کتاب درسی در آموزش و پرورش داریم که در تجدید نظرآنان  به پایه 11 رسیدیم. 
وی گفت: در تجدید نظر به دنبال آن هستیم بحث تفکر، ایمان و عمل و اخلاق که در سند تحول بنیادین آمده است را ارتقاء دهیم و به متون آموزشی نگاه قرآنی داشته باشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در کتاب‌های درسی پیشین درس‌هایی چون؛ باران می بارید و انسان متولد می شد، تدریس می گردید ولی از علت فاعلی و غایی آن خبری نبود، در صورتی که  در قرآن کریم ذکر شده است، و ما در آموزش و پرورش به دنبال تحقق این ارزش‌ها هستیم.
محمدیان یاد آور شد: امسال 40 عنوان مجله با 35 میلیون تیراژ در سال برای فرهنگیان منتشر کردیم.
وی گفت: برای انس دانش آموزان به قرآن، علاوه بر تسلط به روخوانی و روان خوانی، آنان را نیز با مفاهیم قرآن آشنا می‌کنیم و به همین دلیل درس عربی را به زبان قرآن مبدل می‌کنیم که دانش آموز در خدمت قرآن باشد.
 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تعلیمات دینی از مباحث فلسفی محض به مباحث قرآنی از جمله معاد و توحید تبدیل شده است و همه ساله کتب جدید را خدمت مراجع تقدیم می کنیم تا رهنمود‌های لازم را ارائه فرمایند.
captcha