اولین جلسه بررسی زمینه‌های همکاری جهاد دانشگاهی و کمیته امداد قم برگزار شد
کد خبر: 3644753
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

اولین جلسه بررسی زمینه‌های همکاری جهاد دانشگاهی و کمیته امداد قم برگزار شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم زمینه های همکاری مشترک بر اساس تفاهم نامه بین ستادهای مرکزی دو مجموعه در تهران را بررسی و بر هرچه سریعتر اجرایی کردن توافقات تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، در جلسه ای که با حضور مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس جهاد دانشگاهی قم و معاونان این نهاد برگزار شد، زمینه های همکاری و راهکارهای اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری فی مابین بررسی و نمایندگان دو طرف جهت پیگیری آن مشخص شدند.
تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی و جهاد دانشگاهی با اهدافی از جمله استفاده از توانمندی های علمی، تخصصی و تجربی جهاد دانشگاهی در جهت توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خانواده های مورد حمایت کمیته امداد و ارتقای سطح خدمات و فعالیت های حمایتی به جامعه محرومین و نیازمندان، در تیرماه سال جاری به امضای فتاح رئیس کمیته امداد و طیبی رئیس جهاد دانشگاهی رسیده بود.
زمینه های همکاری دیده شده در این تفاهم نامه اشتغال و توانمندسازی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و حمایت های اجتماع است از جمله تعهدات جهاد دانشگاهی، همکاری در تولید محتواهای فرهنگی، دینی و اعتقادی برای گروه هدف کمیته امداد، همکاری در راستای توانمندسازی مددجویان مورد حمایت کمیته امداد در سطوح عمومی و تخصصی، بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در بخش درمانی و بیمه خانواده های نیازمند خصوصا در مناطق محروم و ... است.  
در پایان این جلسه میرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بر آغاز هرچه سریعتر همکاری ها در حوزه های فرهنگی، اشتغالزایی، منابع انسانی، حمایت های اجتماعی، سالمندان و زنان سرپرست خانوار و تشکیل کمیسیون و کمیته های پیگیری متناسب با هر حوزه تاکید کرد و علی قیداری را به عنوان رابط و نماینده کمیته امداد استان قم در پیگیری همکاری ها تعیین کرد.
captcha