برپایی 15 نشست علمی از سوی پژوهشکده اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ
کد خبر: 3644757
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

برپایی 15 نشست علمی از سوی پژوهشکده اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر کرسی دبیر علمی کرسی ترویجی مفهوم معنویت در پست مدرن با اشاره به برخی از فعالیت‌های پژوهشکده اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برپایی 15 نشست علمی در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فصیحی، دبیر علمی کرسی ترویجی «مفهوم معنویت در عصر پست مدرن» که امروز 30 شهریورماه در سالن طبرسی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم برگزار شد گفت: در دوره کنونی معنویت از اشکال سنتی و دینی‌تر به اشکال مدرن و پسامدرن تر در حال تبدیل است.

وی افزود: با وجود اینکه گرایش به معنویت مطلوب است ولی تشخیص معنویت ناب از معنویت باطل دشوار است به همین دلیل تحقیق در این زمینه بسیار مهم است.

فصیحی افزود: در راستای همین نیازی که جامعه ما دارد باید تحقیقات در عرصه معنویت بیشتر شود از این رو پژوهشکده اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز 5 سال است که در این عرصه کار کرده است.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در این عرصه اظهار کرد: کتاب فرهنگ آثار عرفانی و مقاله بایسته‌های معنویت‌پژوهی و ده‌ها مقاله دیگر همچنین برپایی 15 نشست در حوزه معنویت از سوی این پژوهشکده از جمله اقدامات صورت گرفته است که در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

captcha