قرائت و تفسیر قرآن جزو برنامه اصلی عزاداری‌ها قرار گیرد
کد خبر: 3644788
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴

قرائت و تفسیر قرآن جزو برنامه اصلی عزاداری‌ها قرار گیرد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن و قرائت و تفسیر آن باید جزو اصلی عزاداری‌های ما باشد نه اینکه فقط در آغاز مراسم به قرائت چند آیه اکتفا کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در همایش مسئولان هیئات مذهبی که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز، اظهار کرد: یکی از دلایلی که قیام عاشورا میان مسلمانان فراموش نمی‌شود، برگزاری‌ عزاداری‌های فاخر به صورت سالانه است.
وی ادامه داد: علت برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته دفاع مقدس نیز همین است که خدمات رزمندگان و شهدای ۸سال دفاع مقدس گرامی داشته شده و فراموش نشوند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند به عزاداری‌های ما آسیب وارد کنند و ما باید بیش از پیش مراقب باشیم. یکی از این آسیب‌ها ترویج روضه‌های غلط و بی‌معناست.
امام جمعه تبریز، تصریح کرد: همچنین هرسال خرافه‌های جدیدی به عزاداری‌های ما وارد می‌شود که بسیار خطرناک است. قمه‌زنی که خوشبختانه امروز به صورت علنی انجام نمی‌شود اما قفل بستن به بدن، وارد شدن به حرم‌های مطهر با وضع و روشی خاص و... همه جزو خرافه‌ها هستند و باید از بین بروند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین درباره آسیب‌های عزاداری‌های ماه محرم تشریح کرد: مدح‌ و تمجیدهای بی‌معنا، آهنگ‌های مبتذل، به‌کارگیری شیوه‌های غلط برای گرم‌کردن مجلس، کینه‌ورزی و اختلافات مذهبی از جمله آسیب‌های عزاداری‌های ماه محرم است.
وی در ادامه با بیان اینکه نباید عزاداری‌های خیابانی ما باعث بدبینی مردم شود، افزود: بخاطر عزاداری ما نباید خیابان‌ها مسدود شود و حداقل اگر در خیابان عزاداری می‌کنیم، باید همکاری‌های لازم را با ماموران راهنمایی و رانندگی داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: قرآن و قرائت و تفسیر آن باید جزو اصلی عزاداری‌های ما باشد نه اینکه فقط در آغاز مراسم به قرائت چند آیه اکتفا کنیم. بیان مضامین انقلابی و قرآنی در قالب زبان حال از دیگر ضرورت‌های عزاداری‌هاست.
captcha