اجرای طرح «افزایش دوام زندگی» ویژه دانش آموزان
کد خبر: 3644842
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
احمدی اعلام کرد:

اجرای طرح «افزایش دوام زندگی» ویژه دانش آموزان

گروه جامعه: مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از اجرایی شدن طرح افزایش دوام زندگی در برخی استان ها برای اولین بار در سال تحصیلی جاری خبر داد.

مهناز احمدی دستجردی، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح برنامه های این دفتر در سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: طرح «بهبود کیفیت زندگی» در سه بخش اجرایی می شود که از جمله آن افزایش دوام زندگی است.

وی در تبیین جزئیات طرح افزایش دوام زندگی اظهار کرد: در استان ها در رابطه با نوع ناهنجاری ها آسیب شناسی صورت گرفت و متناسب با بالاترین آسیب در هر استان، آموزش های مربوطه ارائه می شود. وقتی علت فروپاشی خانواده ها شناسایی شود می توان نسبت به رفع آن با ارائه آموزش های مربوطه و پیشگیرانه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح مهارت های زندگی در خانواده پایدار به دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم ارائه می شود، گفت: این آموزش ها به صورت فوق برنامه است و در قالب هشت ساعت آموزشی ارائه می شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش به دایره اجرایی شدن این طرح اشاره و عنوان کرد: سال گذشته چهارچوب طرح به برخی استان ها ارائه شد اما امسال به صورت مصوب در برخی استان ها اجرایی می شود.

احمدی دستجردی دومین بخش طرح بهبود کیفیت زندگی را مهارت های ارتباطی معرفی و عنوان کرد: نوع ارتباط با محیط و خانواده در این طرح به صورت برپایی کارگاه های 20 تا 25 نفره با حضور کارشناسان آموزش داده می شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: این طرح سال گذشته برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول اجرایی شد اما امسال برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم به صورت تخصصی تر برگزار می شود.

وی سومین بخش را بهبود کیفیت زندگی اعلام کرد و گفت: در این طرح مؤلفه های یک زندگی ایده آل و متعالی با نگاه دینی به دانش آموزان مقطع متوسطه دوم به صورت هشت ساعت آموزش فوق برنامه ارائه می شود.

احمدی دستجردی با بیان اینکه اعتبارات اداره کل محدود است و از اجرایی کردن این طرح ها در تمامی استان ها معذور است، تصریح کرد: به مناطق محروم، متوسط و برخوردار سهمیه تعلق می گیرد اما اولویت با مناطق محروم است.

وی از دیگر طرح هایی که امسال نیز اجرایی می شود را بهبود وضعیت بهداشتی دانش آموزان برشمرد و اظهارکرد: در این طرح آموزش های دوران بلوغ همراه با ارائه و بسته های بهداشتی برای دانش آموزان با هماهنگی اداره سلامت و پشتیبانی تهیه و توزیع می شود.
captcha