حرم مطهر رضوی جامه عزا سیدالشهدا(ع) برتن کرد
کد خبر: 3644844
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

حرم مطهر رضوی جامه عزا سیدالشهدا(ع) برتن کرد

گروه اجتماعی: به حرم مطهر امام رضا(ع) می‌رویم، دستت را می‌گذاری بر روی مرزی‌ترین نقطه وجودت، حس گمشده‌ای آهسته شروع به جوانه زدن می‌کند و زیر لب سلام می‌کنی. چشمت مست تماشای گنبد طلا می‌شود و احساس تازگی اندیشه‌های خسته‌ات را فرا می‌گیرد که لحظاتی بعد حرم رضوی غرق در ماتم و سیاه پوش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با گذر از کوچه و خیابان‌ها، پرچم‌های سیاهی به چشم می‌خورد که گویای آمدن ماه محرم و صفر است اما در گوشه‌ای دیگر از این شهر مقدس گنبد طلایی امام هشتم(ع) خودنمایی می‌کند.
به حرم مطهر امام رضا(ع) می‌رویم، دستت را می‌گذاری بر روی مرزی‌ترین نقطه وجودت، حس گمشده‌ای آهسته شروع به جوانه زدن می‌کند و زیر لب سلام می‌کنی. چشمت مست تماشای گنبد طلا می‌شود و احساس تازگی، اندیشه‌های خسته‌ات را فرا می‌گیرد.
حرم مطهر رضوی جامه عزا سیدالشهدا برتن کرد
چشمانم به پرچم سبزرنگ گنبد امام هشتم(ع) می‌خورد که قرار است دقایقی دیگر جای خود را پرچم سیاه‌رنگی بدهد، گویا زمان آن رسیده است که کاشانه امام رضا(ع) نیز رخت مشکی عزادارای برای سیدالشهدا را برتن کند.
به راستی در عاشورا چه شد که حال از سرتاسر ایران نمایندگانی به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند تا اذن عزا را از امام مهربانی‌ها دریافت کنند، زائر و مجاور به حرم آمده‌اند تا بار دیگر خود شاهد مشکی‌پوش شدن حرم مطهر رضوی باشند.
پرچم سیاه رنگ گنبد امام هشتم(ع) در جایگاهی قرار دارد و گروه تعویض پرچم با ندای یا حسین، پرچم را به گنبد طلایی امام رضا(ع) خواهند برد. صحن انقلاب دیگر جای سوزن انداختن ندارد، همه آمده‌اند تا شاهد این لحظه باشند و نوای نوحه‌خوان صدای یاحسین(ع) زائران و مجاوران در جای جای حرم شنیده می‌شود.
حرم مطهر رضوی جامه عزا سیدالشهدا برتن کرد
آرام، آرام هیئت پرچم سیاه به گنبد طلایی می‌رسد و دیگری مشغول تعویض پرچم است همه چشم‌ها به گنبد دوخته شده بود و در نهایت پرچم سیاه بر گنبد حرم امام الرئوف برافراشته شد، رفته رفته پارچه سیاه مهمان نقاره‌های حرم می‌شود.
حال دیگر همه می‌دانند اذن عزا صادر شده است و حال که حرم جامه محرم خود را برتن کرده است، زمان آن فرا رسیده که کل شهر نیز رنگ عزا سرور و سالار شهیدان را به خود بگیرد، دلدادگان و عاشقانی که با تداعی روز عاشورا از حال خود فارغ می‌شوند و اشک برای مظلومیت امام حسین(ع) مهمان ناخوانده چمشانشان می‌شود.
captcha