محرم؛ بهترین زمان تبیین و ترویج مفاهیم قرآنی
کد خبر: 3644849
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
شرفخانی:

محرم؛ بهترین زمان تبیین و ترویج مفاهیم قرآنی

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه محرم، ماه تبیین بصیرت قرآنی است، چراکه تمام حرکت ابا عبدالله می‌تواند نمونه‌ها، درس‌ها و عبرت‎های خوبی بر اساس مبانی قرآنی در جامعه امروز باشد، از آمادگی این سازمان برای اعزام سخنران و مبلغ به تمامی هیئت‌هایی که نیاز به این موضوع دارند خبر داد.

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین الملی قرآن(ایکنا)، با اشاره به جایگاه قرآن در هیئت‎های مذهبی و ضرورت تبیین مفاهیم قرآنی در هیئت ها و محافل مذهبی، گفت: قیام حضرت اباعبدالله(ع) بر اساس مبانی قرآنی بود و تبیین قیام حضرت در ماه محرم باید بر اساس همین مبانی و مفاهیم قرآنی باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت ترویج مبانی و مفاهیم دینی و قرآنی در هیئت‌ها و محافل دینی و مذهبی، ره توشه‌هایی را که برای مبلغین آماده کرده‌ایم براساس آیات قرآنی است؛ چراکه اعتقادمان این است بهترین ایام کار تبیینی و ترویج مفاهیم قرآنی در ماه محرم است.

شرفخانی ادامه داد: درست است که ماه رمضان، ماه نزول قرآن است، اما محرم، ماه تبیین بصیرت قرآنی است، چراکه تمام حرکت حضرت ابا عبدالله(ع)، می‌تواند نمونه‌ها، درس‌ها و عبرت‎های خوبی بر اساس مبانی قرآنی برای جامعه امروز ما باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: علاوه بر این تبیین قیام عاشورا بر اساس مبانی قرآنی ما باید یکی از مهمترین سر فصل‌های عزاداری در محافل و مجالس مذهبی را بحث قرآن قرار دهیم. در این رابطه به کل مراکز کشور اعلام کرده‌ایم که حتما در مجالس عزاداری کار قرائت قرآن نه فقط به عنوان زینت شروع مجلس، بلکه با این نگاه که به عنوان اصل برنامه ‎عزاداری است، اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه ختم قرآن‌ها را نیز در ایام محرم برای هیئت‎ها و مجالس و محافل مذهبی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: در این ایام و در مجالس و محافل مذهبی همین ختم قرآن کار بسیار اثرگذاری می‌تواند برای هیئت‎ها باشد. در کنار این برنامه‌ها هم یکی از ویژه برنامه‌های اصلی ما احیای شب عاشورا و ختم قرآن است. در این رابطه قرائت‌های مجلسی و تبیین مفاهیم قرآنی را خواهیم داشت که یکی از مستحبات شب عاشورا هم اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در طرح اعزام مبلغ آیا هیئت‌های مذهبی هم می‌توانند از این مبلغان سازمان اوقاف استفاده کنند، اظهار کرد: وظیفه اصلی اعزام مبلغ برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است، اما در کل کشور اعلام کرده‌ایم که هیئت‌هایی که نیاز به سخنران و مبلغ دارند سارمان اوقاف آمادگی اعزام را به این هیئت‌ها در سراسر کشور دارد، البته هیئت‌ها باید ابتدا مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.
captcha