سخنان ترامپ نمود اظهار عجز آمریکا و صهیونیست‌ها در برابر ایران است/ انتقال قطب قدرت عالم از غرب به شرق
کد خبر: 3644873
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی:

سخنان ترامپ نمود اظهار عجز آمریکا و صهیونیست‌ها در برابر ایران است/ انتقال قطب قدرت عالم از غرب به شرق

گروه سیاسی: سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران گفت: سخنان غیرمنطقی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل باعث شد تا سران کشورهای جهان متوجه مشکلات روانی او شوند و ما امروز شاهد انتقال قدرت از غرب عالم به شرق عالم هستیم و آمریکایی‌ها با جهان چندقطبی روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی»، سخنران پیش‌ از خطبه نماز جمعه این هفته تهران، در ابتدای سخنرانی خود گفت: تقارن دفاع مقدس به این معنی است که اگر شهدایی که در زمان دفاع مقدس به جنگ با دشمن رفتند و شهید شدند اگر در روز عاشورا هم بودند به کمک مولایشان ابا عبدالله الحسین(ع) می‌رفتند و در عاشورا هم جان خود را برای حضرت می‌دادند.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی بدون شک توانست طعم تلخ شکست را به دو قدرت آن زمان بچشاند و موجب بروز و ظهور قدرت جدید جهان اسلام گردید.
رحیم صفوی تأکید کرد: نیروهای مسلح کشور بعد از جنگ تحمیلی توانستند با ایجاد صلح و آرامش، پیشرفت کشور را محقق کنند و تا به امروز نیروهای مسلح به وظیفه خود عمل کرده‌اند. اما متأسفانه وضعیت اقتصادی بعضی مناطق، وضعیت خوبی نیست و وقتی شهرهایی مثل آبادان و خرمشهر سفر می‌کنیم، هنوز پیشرفت اقتصادی پس از گذشت سه دهه از جنگ در این مناطق محقق نشده است.
وی درباره سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: سخنان غیرمنطقی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل باعث شد تا سران کشورهای جهان متوجه مشکلات روحی و روانی او بشوند چون او در سازمان ملل که مکانی با هدف ایجاد صلح است از نابودی ایران و کره شمالی صحبت کرد.
وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا خیلی تلاش کرد تا میان مردم و دولت ایران تفاوت ایحاد کند اما از وحدت ملی و انسجام داخلی ایران خبر ندارد و این تفاوت قایل شدن ناکارآمد است.
رحیم صفوی تأکید کرد: دلیل ناراحتی رئیس‌جمهور آمریکا به این دلیل است که در مقیاس جهانی با شکست مواجه شده‌اند. چون بعد از سقوط شوروی و پایان جنگ سرد تلاش کردند که منابع انرژی جهان را تحت تسلط خود در آورند و هژمونی خود را تثبیت کنند که حمله به افغانستان و عراق در همین راستا شکل گرفته بود.
رحیم صفوی ادامه داد: آمریکایی‌ها نتوانستند برای مردم منطقه به ویژه عراق و افغانستان امنیت به وجود آورند بلکه آن‌ها به دنبال ایجاد حکومت لائیک و دشمن ایران بودند اما نتیجه عکس به همراه داشت چون امروزه هم در افغانستان و عراق حکومتی به روی کار آمده‌اند که دوست ایران هستند مثلاً در مجلس عراق شیعیان نزدیک به ایران درمجلس حضور دارند.
وی گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به این دلیل با ایران مشکل دارند که اقدامات ایران در حمایت از حزب‌الله و حماس باعث شکست‌ سیاست‌های توسعه‌طلبانه آن‌ها شده است که امروز اظهار عجز می‌کنند.
رحیم صفوی تأکید کرد: هدف آمریکایی‌ها از حمایت از مخالفان بشار اسد، سقوط رژیم او بود اما شاهد هستیم که بعد از گذشت 7 سال همچنان رژیم بشار اسد پاربرجاست و نه تنها شکست نخورده بلکه باعث شده است تا تروریست‌های تکفیری مانند داعش و جبه النصره به سمت نابودی پیش روند.
وی ادامه داد: آمریکا امروز در جهان شاهد افول قدرت خود است. و شاهد انتقال قدرت از غرب عالم به شرق عالم هستیم. و آمریکایی‌ها با جهان چندقطبی روبرو هستند. و همچنین طرح آمریکا برای ایجاد خاورمیانه بزرگ شکست خورده و همراه آن جذابیت‌ها فرهنگی آمریکا هم برای خاورمیانه و جهان کمرنگ شده است.
رحیم صفوی در پایان بیان کرد: امروز قطب جدیدی به نام قطب جهان اسلام با جمعیتی بیش از یک میلیارد مسلمان و با داشتن 75 درصد انرژی جهان به قطب جدید جهان تبدیل شده است.
captcha