عزاداری همراه با شناخت؛ سوگواری واقعی برای امام حسین(ع)
کد خبر: 3644878
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
امام جمعه شهرستان گناباد:

عزاداری همراه با شناخت؛ سوگواری واقعی برای امام حسین(ع)

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه گناباد، عزاداری همراه با شناخت و معرفت را سوگواری واقعی برای امام حسین(ع) بیان و اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و برگزارکنندگان مراسم عزاداری محرم، باید فرصت کافی را برای سخنرانی مذهبی اختصاص دهند، چراکه عزاداری همراه با سخنرانی موجب شناخت و ایجاد معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه شهرستان گناباد، امروز 31شهریورماه در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: ماه محرم، بهترین فرصت برای درس آموختن از شهدای کربلا است.
وی افزود: شهدای کربلا، درس‌های عبادت و بندگی خدا، دین‌داری، خدمت به مردم، مبارزه با ظلم، ولایت‌مداری و استقامت را به همه آموختند.
امام جمعه گناباد، عزاداری همراه با شناخت و معرفت را سوگواری واقعی برای امام حسین(ع) بیان و اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و برگزارکنندگان مراسم عزاداری محرم، باید فرصت کافی را برای سخنرانی مذهبی اختصاص دهند، چراکه عزاداری همراه با سخنرانی موجب شناخت و ایجاد معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) خواهد شد.
هفته دفاع مقدس، فرصتی برای نمایش اقتدار در برابر دشمنان است
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، این هفته را فرصت مناسبی در راستای حفظ آمادگی برای دفاع از نظام اسلامی و مقابله با دشمنان انقلاب عنوان و ابراز کرد: انقلاب اسلامی تنها با یک دشمن روبرو نیست و احزاب، گروه‌ها و دولت‌های مختلفی در مقابل این نظام اسلامی ایستاده‌اند و از این‌رو باید همواره اقتدار خود را حفظ و تقویت کنیم.
وی تأکید کرد: هفته دفاع مقدس، زمان مناسبی برای آشنا شدن نسل جوان با قهرمانان و رزمندگانی است که نماد اخلاق، شجاعت، ایثار و فداکاری در راه دین بودند.
امام جمعه شهرستان گناباد، استقلال و عزت امروز نظام اسلامی را مرهون خون‌های پاک شهدا و رشادت‌های ایثارگران بیان و تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، در حقیقت بزرگداشت ایمان و فداکاری در راه دین و بزرگداشت شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس با درس گرفتن از مکتب عاشورا، در مقابل دشمنان ایستادند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با انتقاد از سخنان رئیس جمهور بی‌خرد آمریکا در سازمان ملل، گفت: ترامپ و همه هم‌پیمانانش بدانند که فرهنگ عاشورایی «هیهات من‌الذله» در ایران اسلامی حاکم است و هرگز سر تسلیم در برابر وارثان یزید و شیطان بزرگ فرو نخواهیم آورد.
دانش‌آموزان و دانشجویان؛ سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی
امام جمعه گناباد، ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت، تصریح کرد: بیش از 17 میلیون دانش‌آموز و دانشجو به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی و کشور و امانت‌هایی از طرف امام زمان(عج) و مردم در اختیار آموزش و پرورش و آموزش عالی قرار می‌گیرند و بر همه استادان و معلمان واجب است تا ضمن حفظ این امانت‌ها، برای شکوفا شدن استعدادهای ذهنی، بدنی و معنوی آن‌ها حداکثر تلاش را داشته باشند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با قدردانی از کمک‌های مردم در جشن نیکوکاری، بیان کرد: دستگاه‌های اداری، اولیاء دانش‌آموزان و دانشجویان و خیرین باید برای رفع مشکلات مدارس و دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت کمک و همکاری کنند.
امر به معروف و نهی از منکر؛ فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع)
امام جمعه گناباد در خطبه‌های اول با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فلسفه اصلی قیام سیدالشهداء(ع)، امر به معروف و نهی از منکر بود.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با تشریح اقسام مختلف امر به معروف و نهی از منکر، افزود: اگرچه وظیفه علماء و فرهنگیان در این زمینه بیشتر است ولی اگر همه آحاد جامعه از جمله والدین، اساتید، معلمان، مسئولان و ... این رسالت خطیر و مهم را انجام دهند، جامعه اصلاح خواهد شد.
captcha