نذر عاشقانه مادر شیرخوارگان به پیشگاه امام رئوف(ع)
کد خبر: 3644882
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

نذر عاشقانه مادر شیرخوارگان به پیشگاه امام رئوف(ع)

گروه اجتماعی: همزمان با اولین جمعه ماه محرم، حریم ملکوتی امام مهربانی‌ها میزبان سربازان کوچک صاحب الزمان(عج) بود که همراه با مادرانشان در سوگ سرباز کوچک قیام عاشورا اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مسیرهای منتهی به حریم سلیمان ارض توس امروز رنگ و بوی ماتم به خود گرفته و نواهای عاشورایی در خیابان‌های اطراف، دل زائران را آماده سوگواری در اندوه سید و سالار شهیدان می‌کند.
اطراف درب‌های اصلی حرم ازدحام جمعیت، موجی خروشان از دلدادگان به مکتب شش ماهه امام حسین(ع) ایجاد کرده بود و حضور مادران و شیرخوارگا‌ن‌شان در این ازدحام از هر چیز بیشتر رخ می‌نمود.
نذر عاشقانه مادر شیر خوارگان به پیشگاه امام رئوف(ع)
از باب الهادی(ع) وارد شدیم و با سلام و عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت نجات، امام شهیدان، ابا عبدالله الحسین(ع) به محضر امام مهربانی‌ها، اذن ورود به این مکان عرشی را از حضرتش گرفته و در جمع شیرخوارگان حسینی(ع) که با لباس‌های سبز و پیشانی بند منقش به اسامی مبارک ائمه اطهار(ع) جزء اولین عزاداران امام حسین(ع) نامشان ثبت شده بود، حاضر شدیم.
نذر عاشقانه مادر شیر خوارگان به پیشگاه امام رئوف(ع)
طنین تلاوت قاری نوجوان حمیدرضا بلوچ در فضای محفل شیرخوارگان، اجرای گروه نوجوانان قدر و دکلمه‌خوانی بانویی نوجوان نشان از این بود که گردانندگان این مراسم همه منتخب طفل شیرخواره حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بودند.
اما در این بین افرادی بودند که برای کسب مدال مادری به روضه باب الحوائج، مسیح حسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) در حریم حضرت ضامن آمده بودند تا از خداوند فرزندی را که محب اهل‌بیت(ع) باشد، درخواست کنند.
نذر عاشقانه مادر شیر خوارگان به پیشگاه امام رئوف(ع)
طفل بیمار و مادری ناامید از طبیبان، وی را به امید نگاه شش ماهه اباعبدالله‌الحسین(ع) به این محفل آورده بود و تقاضای التماس دعای مادرانه وی که فرزندش را به دستان روضه خوان محفل سپرده تا از دعای خالصانه شیرخوارگان به فرزندش شفا عنایت شود و شهید شش ماهه کربلا دستان کودک بیمارش را گرفته و او را از بستر بیماری نجات دهد.
و مادرانی که روضه رباب بی‌تابشان کرده و تاب نشستن نداشتند، کم کم همه ایستادند و شیرخوارگان خود را سر دستان گرفته و با اشکی خالصانه زیر لب زمزمه می‌کنند «آقا بیا طفل مرا بهر پا رکابی در ظهورت انتخاب کني».
نذر عاشقانه مادر شیر خوارگان به پیشگاه امام رئوف(ع)
روضه علی اصغر(ع) امان از دل مادران برده و اشک از دیدگان آنان چون مرواریدی غلتان بر چهره معصومانه کودکانشان می‌غلتید و گریه کودکان در آغوش مادران که دیدگان همه را گریان می‌کرد و مادران با ناله مادرانه، لالایی«گهواره خالی، قنداقه خونین، لایی لایی از سفر برگشته اصغر(ع)» را در گوش شیرخوارگان‌شان عاشقانه زمزمه می‌کردند.
نذر عاشقانه مادر شیر خوارگان به پیشگاه امام رئوف(ع)
پس از آن مادران یک صدا گفتند: یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن.  
دعای مادران سربازان قیام صاحب الزمان(عج) برای ظهور وارث حسین(ع) پایان بخش این مراسم معنوی بود.
زهرا اسماعیلی
captcha