آمریکا؛ عامل تمامی جنگ‌ها و خونریزی‌ها در دنیا
کد خبر: 3644883
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

آمریکا؛ عامل تمامی جنگ‌ها و خونریزی‌ها در دنیا

گروه شهرستان‌ها: فرمانده سپاه شهرستان کاشمر گفت: هیچ جنگ و خونریزی در جهان اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه آمریکا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم آن را هدایت، کنترل و پشتیبانی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سرهنگ علیرضا سازگار، فرمانده سپاه کاشمر در مراسم رژه نیروهای مسلح که 31 شهریورماه در خیابان امام‌خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: رزمندگان بسیاری با ریختن خون خود در دفاع از انقلاب، موجب اقتدار این کشور شدند.
وی با بیان اینکه آمریکا عامل جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود، افزود: آمریکا به عراق مجوز شروع جنگ را داد و به صورت مستقیم و در حمایت از صدام با ایران وارد جنگ شد.
سازگار با اعلام اینکه آمریکا دستور تخریب و بمباران زیر ساخت‌های کشور از جمله پالایشگاه آبادان و دیگر مراکز اقتصادی را به رژیم بعث عراق داد، آمریکا را پایه‌گذار هر جنگ در جهان دانست و عنوان کرد: بدون شک هیچ جنگ و خونریزی در جهان اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه آمریکا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم آن را هدایت، کنترل و پشتیبانی کند.
وی با بیان اینکه آمریکا در از بین رفتن 9 میلیون نفر در قحطی و جنگ جهانی دوم مقصر است، اظهار کرد: نقش آمریکا در سرنگونی دولت مصدق در سال 1332، بستن قراردادهای ظالمانه و حمایت از رژیم مستبد پهلوی و جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، در حمایت از منافقان و ایجاد جنگ تحمیلی هشت ساله و ... مشهود است.
فرمانده سپاه شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه آمریکا با تمامی این توطئه‌ها و جنایات بازهم امروز خود را مدافع حقوق بشر و تبلیغات رسانه و به اصطلاح کدخدای جهان می‌داند، عنوان کرد: رئیس‌جمهور این کشور در سازمان ملل از روزی سبک مغزی و عصبانیت قصد دیکته کردن سیاست‌های خود به جهانیان را دارد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به عینه قراردادهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و تاکنون به هیچ قرارداد و تعهدی با کشورهای مختلف عمل نکرده است، افزود: این اقدامات آمریکا را از میان هزاران توطئه علیه بشریت به این خاطر بازگو کردیم که ملت و مسئولان ایران بدانند با چه کسی روبرو هستند.
سازگار با اعلام اینکه نباید فریب لبخندهای ظاهری آمریکا را خورد و آمریکای بد عهد و خونریز را قابل اعتماد ندانست و گفت: باید به منویات رهبری گوش سپرد که عزت و سربلندی نظام در تبعیت محض از اوامر ایشان است.
وی با اشاره به اینکه از مسئولان شهرستان و کشور انتظار داریم، با توجه به فرمایشات رهبری مراقب باشند که در مسیر سیاست‌های غرب قرار نگیرند، افزود: آمریکا به واسطه انقلاب اسلامی در سال 1357 از انقلاب ما ضربه خورده، به همین خاطر باید مراقب توطئه‌ها و مکر آن‌ها بود.
فرمانده سپاه کاشمر عزت و سربلندی کشور را در گرو توجه به منویات رهبری، اعتماد به ملت و توجه به دین و دنیای مردم دانست و گفت: باید در توزیع عادلانه ثروت در بین آحاد جامعه دقت لازم را داشت.
وی با بیان اینکه مسئولان باید روحیه انقلابی‌گری داشته باشند افزود: بدون شک آمریکا و مستکبران آخرین نفس‌های خود را می‌کشند.
یادآور می‌شود، در این مراسم یگان‌های نمونه پیاده و موتوری نیروهای نظامی و انتظامی، گردان پیاده امام حسین(ع)، لشکر عملیاتی 5 نصر سپاه امام رضا(ع) مستقر در کاشمر، بسیجیان ادارات و نهادها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری و روستایی، دستگاه‌های خدماتی با انجام رژه باشکوه، بار دیگر اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
ادای احترام به تمثال شهدا، اجرای حرکات نمایشی ورزش‌های رزمی و مانور موتورسواران پلیس از دیگر برنامه‌‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان کاشمر بود که با استقبال اقشار مختلف مردم همراه شد.
گفتنی است، آئین بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سال جاری با شعار محوری «من انقلابی هستم» از روز 31 شهریور با عنوان « معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامتي» آغاز و تا هفتم مهر «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» ادامه دارد.
captcha