گزارش ایکنا؛ از طنین لالایی مادران آذری زبان به یاد طفل شش ماهه کربلا
کد خبر: 3644885
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

گزارش ایکنا؛ از طنین لالایی مادران آذری زبان به یاد طفل شش ماهه کربلا

گروه اجتماعی: حضرت علی اصغر(ع) کودک شیرخوار کربلا، کودکی که در آغوش پدرش ذبح شد و قطره‌ای از خون این حضرت به زمین نریخت که شاید اگر می‌ریخت زمین در هم می‌پیچید و دیگر چیزی از این کره خاکی باقی نمی‌ماند. نهایت مظلومیت واقعه عاشورا در به شهادت رسیدن این کودک خردسال اتفاق می‌افتد و حرمله ملعون با پرتاب تیری او را در دامان پدر به شهادت می‌رساند که امام می‌فرماید: خدایا! میان ما و گروهى كه ما را دعوت كردند تا ما را یارى دهند، امّا ما را كشتند، داورى كن.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی،طنین لالایی مادران آذربایجانی به یاد طفل شیرخواره و شش ماهه امام حسین(ع) در حماسه کربلا در همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه همزمان با سراسر کشور در شهرها و مناطق مختلف استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
گزارش ایکنا؛ از طنین لالایی مادران آذری زبان به یاد طفل شش ماهه کربلا
امروز، 31 شهریورماه همزمان با اول روز ماه محرم تجمع بزرگ شیرخوارگان برای علی اصغر(ع) که با لب تشنه سند مظلومیت سالار شهیدان شد، برگزار شد.
بچه‌های کوچک با دست‌ها و قلب‌های کوچک همه آمدند، آری کودکانی که جزو معصومیت نقشی بر صورت‌های لطیف‌شان نبسته است می‌آیند تا مادر داغدار علی اصغر(ع) را دلداری دهند.
حضرت علیاصغر کودک شیرخوار کربلا، کودکی که در آغوش پدرش ذبح شد و قطره‌ای از خون این حضرت به زمین نریخت که شاید اگر می‌ریخت زمین در هم می‌پیچید و دیگر چیزی از این کره خاکی باقی نمی‌ماند. نهایت مظلومیت واقعه عاشورا در به شهادت رسیدن این کودک خردسال اتفاق می‌افتد و حرمله ملعون با پرتاب تیری او را در دامان پدر به شهادت می‌رساند که امام می‌فرماید: خدایا! میان ما و گروهى كه ما را دعوت كردند تا ما را یارى دهند، امّا ما را كشتند، داورى كن.
امروز مادران، همراه با فرزندان خردسالشان همنوا با حضرت رباب، در شهادت حضرت علی اصغر(ع) به سوگ نشستند و تجمع عظیمی در سراسر کشور برگزار کردند که یکی از تاثیرگذارترین تجمعات شیعیان محسوب می‌شود.
در استان آذربایجان‌شرقی و تبریز نیز، همایش عظیم شیرخوارگان در مصلی اعظم امام خمینی(ره) و دیگر مساجد سطح شهر برگزار شد که که با تعدادی از مادران به صحبت نشسته و علت حضور را جویا شدیم.
مادری می‌گفت: امروزه کمترین کاری که مادران برای شناساندن شیعه و مظلومیت آن می‌توانند به عنوان الگوی یک زن مسلمان شرقی در سراسر جهان انجام دهند حضور در همین تجمع است این در حالی است که دشمنی با شیعیان همچنان ادامه دارد واز نظر مستکبران جهان گسترش فرهنگ شیعه برای دنیای امروز بسیار خطرناک است و ما با چنین تجمعاتی می‌توانیم قلوب بشریت که بویی از انسانیت برده‌اند را بیدار کرده و آنان را از اصل و فلسفه شیعه آگاه کنیم.
وی در ادامه گفت: در این وانفسای دنیا امروز که هزاران کودک شیرخوار و خردسال در اثر جنایات سران استکبار کشته می‌شوند و در اثر این همه ظلمی که در سراسر جهان چه در فلسطین، سوریه، یمن، عراق و دیگر جاها صورت می‌گیرد بشریت باید به خود آیند و این همه ظلم را محکوم کنند. گریستن همراه با شعور همین است که به داداخواهی از کودکان سراسر جهان برخیزیم که از کمترین امکانات اولیه زیستی برخوردار نیستند این در حالی است که سردمداران دم از مدرنیته و پست مدرنیته می‌زنند.
خانم دیگری که تنها نشسته بود توجهم را به خود جلب کرد علت تنها نشستنش را پرسیدم گفت: چون صاحب فرزند نمی‌شوم دست به دامان باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) شده‌ام. من حاجت خود را از او طلب می‌کنم و امیدوارم اگر لیاقت داشته باشم مادر بشوم و فرزندم را علی اصغر وار، آن سرباز شش ماهه که از امام زمانش دفاع کرد تربیت کنم.
مادری که امسال طعم مادر شدن را چشیده بود در حالی که اشک مجال حرف زدن به او را نمی‌داد گفت: ماه محرم امسال برای من محرم دیگری است. امسال خودم طعم مادر بودن را چشیده‌ام. حتی تصور یک لحظه دوری از فرزندم برایم غیر ممکن است ولی وقتی به غم‌های حضرت رباب فکر می‌کنم که چگونه از فرزند شش ماهه خود آنگونه جدا شد تمام تاب و توانم از بین می‌رود و آمده ام بگویم که تمام فرزندان شیعه به فدای مظلومیتتان. آری، مادران سرزمین من اینگونه مادران بصیر و شجاعی هستند که فرزندان خود را عاشق اهل بیت تربیت می‌کنند. کام آن‌ها را با تربت کربلا باز می‌کنند و شیر آن‌ها را با وضو و با نام حسین می‌دهند و اینگونه شیعه تربیت شدن آن‌هاست که همیشه دشمنان از آن‌ها هراس دارند و می‌خواهند شیعیان را با عنوان شیعه انگلیسی مطرح کنند و به انزوا بکشند ولی نقشه شوم آن‌ها باز هیچ اثری نخواهد داشت.
گزارش ایکنا؛ از طنین لالایی مادران آذری زبان به یاد طفل شش ماهه کربلاگزارش ایکنا؛ از طنین لالایی مادران آذری زبان به یاد طفل شش ماهه کربلا
captcha