نمایشگاه بزرگ عاشوراییان در شهرکرد گشایش یافت
کد خبر: 3644907
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

نمایشگاه بزرگ عاشوراییان در شهرکرد گشایش یافت

گروه فرهنگی: نمایشگاه عاشوراییان چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در آستانه ماه محرم الحرام در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایرنا، این نمایشگاه از سوی سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام به مناسبت همزمانی هفته دفاع مقدس و ماه محرم با رویکرد فرهنگی برپا شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: استکبار جهانی به دنبال ضربه زدن به اسلام و کم کردن جمعیت مسلمانان است.
قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آئین گشایش نمایشگاه عاشورائیان چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد تاکید کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با ایجاد جنگ در بسیاری کشورهای اسلامی مانند عراق، افغانستان، یمن، سوریه، همواره تلاش برای ضربه زدن به اسلام و کاهش جمعیت مسلمانان جهان داشته است.
وی افزود: استکبار جهانی کوشیده تا با کاهش جمعیت فعال مسلمانان و ایجاد تفرقه بین آنان ضربه خود را به اسلام ناب محمدی (ص) وارد کند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: تشکیل گروه های تکفیری تروریستی داعش، وهابیت، طالبان، القاعده و غیره با هدف ضربه زدن به اسلام و کشتار مسلمانان شکل گرفته است.
وی یادآور شد: شهدای مدافع حرم توانستند با پایداری مقابل استکبار جهانی در سوریه و عراق نسبت به تثبیت اسلام و دفاع از ارزش های اسلامی اقدام کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز با ایستادگی در برابر استکبار جهانی جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه بیمه و از کیان کشور دفاع کردند.
وی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تکریم خانواده های شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران باید به طور ویژه در دستور کار مسئولان و مردم باشد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در هفته دفاع مقدس باید ضمن گرامیداشت رشادت ها، دلاوری ها و جانفشانی های شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده اقدام شود.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد، باز هم به دنیا ثابت شد که دولتمردان آمریکایی قابل اعتماد نیستند.
سردار علی محمد اکبری تصریح کرد: مردم ایران با ایستادگی مقابل تهدیدات استکبار جهانی همواره توانستند در مسیر رهنمودهای پیامبرگونه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت و موفقیت های مطلوبی را کسب کنند.
وی با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته گرامیداشت دفاع مقدس در سال جاری یادآور شد: گشایش نمایشگاه عاشورائیان با هدف یادآوری خاطرات و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و ارائه بخشی از عملکرد رزمندگان تیپ مستقل 44 قمر بنی هاشم (ع) در جنگ تحمیلی با همکاری قشرهای مخلف بسیج برپا شد.
اکبری اظهار کرد: ایجاد انگیزه خودباوری در بین جوانان و نوجوانان دهه سوم و چهارم انقلاب اسلامی و تبیین رشادت های رزمندگان ایران در دوران جنگ تحمیلی برای نسل کنونی از اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.
نمایشگاه بزرگ عاشورائیان چهارمحال و بختیاری همزمان با دهه نخست ماه محرم الحرام در 20 غرفه شامل بخش نرم افزاری و سخت افزاری در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برپا شده است.
captcha