جامعه امروز نیازمند درس‌های عاشورا است
کد خبر: 3644916
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

جامعه امروز نیازمند درس‌های عاشورا است

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه اگر می خواهیم نسل آینده را به مقاومت، صبر و مبارزه دعوت کنیم باید الگو داشته باشیم، فراگیری درس های عاشورا را بهترین الگو برای جوانان دانست و افزود: ما نیازمند درس های عاشورا هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشمر در مصلای این شهر با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان بر فلسفه عزاداری و زنده نگه داشتن حماسه کربلا اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن حماسه کربلا با برگزاری عزاداری، مراسم و برنامه‌ها و سینه زنی‌ها امکان پذیر است.
وی افزود: کسانی که نتوانستند به خوبی از فرصت محرم استفاده کنند و شأن و شئون امام حسین(ع) را در عزاداری‌ها حفظ کنند موجب گردید دشمنان به دنبال تضعیف دین باشند به همین خاطر تاکنون به عزاداری و مراسم های سید‌الشهدا حملات بسیاری شده است.
طباطبایی با اعلام اینکه متاسفانه افراد بی اطلاع به خصوص نسل جوان تحت تاثیر شبهات و اقدامات دشمنان قرار می گیرند، بیان کرد: هر چند تاکنون نتوانسته‌ایم حماسه کربلا را به خوبی زنده نگه داریم اما اگر می‌گوئیم این حماسه باید در اذهان بماند چون نباید جبهه حق جنایات ستمگران را فراموش کند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان انتظار دارند جبهه حق، جنایات ستمگران مشمول مرور زمان شده و فراموش گردد و سپس تبرئه تاریخ و ناآگاهی نسل های آینده شوند، اظهار کرد: نهضت و حماسه عاشورا و فداکاری خونینی که در تاریخ اسلام و بشریت آن با رهبری امام معصوم و فرزند پیامبر اتفاق افتاد نباید فراموش شود.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه اگر این فراموشی اتفاق بیفتد مردم دشمن، مبارزه و مقاومت را فراموش خواهند کرد، بیان کرد: باید روحیه شهادت طلبگی و ایثارگری در مردم زنده بماند.
وی حماسه کربلا را حماسه فداکاری و مقاومت در برابر ظلم دانست و عنوان کرد: چون جنگ حق و باطل تا قیامت باقی می ماند به همین خاطر نیازمند الگو هستیم.
طباطبایی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم نسل آینده را به مقاومت، صبر و مبارزه دعوت کنیم باید الگو داشته باشیم، فراگیری درس های عاشورا را بهترین الگو برای جوانان دانست و افزود: ما نیازمند درس های عاشورا هستیم.
وی با بیان اینکه اگر این عزاداری‌ها نبود امروزه نامی از امام حسین(ع) برده نمی شد، گفت: حماسه محرم و برنامه های عاشورا بهانه ای است که مردم و نسل جوان پای سخنرانی‌ها و منبر بنشینند و از این جاذبه قوی امام حسین(ع) استفاده شود.
خطیب جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه خطبا و منبری‌ها و تحلیل گران باید در راستای آگاه کردن مردم و جوانان با مسائل دینی و اهداف امام حسین(ع) تلاش کنند، افزود: از این طریق باید بر بصیرت مردم افزوده شود.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) الگوی آزادگی و عزت و سرافرازی است، اظهار کرد: افرادی همانند گاندی با الگو پذیری از امام حسین(ع) انگلیس را از کشور خود بیرون می کنند و کشور خود را نجات می دهند.
طباطبایی با بیان اینکه باید امام حسین(ع) را از طریق همین خطبه‌ها و سخنرانی‌ها معرفی کرد، گفت: اگر دستگاه و عزاداری امام حسین(ع) جمع شود بدون شک شکست خواهیم خورد.
وی منطق امام حسین(ع) را منطق آزادگی دانست و افزود: با این منطق باید در دهان دشمن کوبید و جواب یاوه گویی های دشمنان را با مشت های آهنین داد نه مذاکره.
وی یکی از اثرات حماسه کربلا را در این دانست که انسان را نسبت به ظالم خشمگین کرده و احساسات انسان را علیه ظلم جریحه دار می کند به همین خاطر برای مبارزه با ظالم نیاز به چنین اهرمی داریم.
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احساسات و خشم ملت ایران باید همیشه نسبت به استکبار قوی باشد، بیان کرد: کسی که مدعی کدخدا بودن جهان است گفتمان سیاسی و دیپلماسی را متوجه نمی شود.
وی با اشاره به اینکه آمریکا یک عنصر و قدرت جنایتکاری است که منطق سرش نمی‌شود و کسی که در رأس این کشور به عنوان رئیس‌جمهور تعیین می‌شود و مدعی کدخدایی جهان را دارد در سخنرانی‌های خودش بی‌ادبی می‌کند و به یک ملت بزرگ توهین کند، اظهار کرد: باعث شرمندگی ملت آمریکا است که ترامپ را به عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب کردند.
طباطبایی با بیان اینکه مردم آمریکا بر خوی نژاد پرستی رئیس جمهور خود اعتراض دارند، گفت: ترامپ نشان داده که برای جهان امروز یک عنصر بسیار خطرناکی است.
وی با تأکید بر این‌که زمانی که ترامپ پشت تریبون می‌رود و لب به سخن باز می‌کند احساس نمی‌کند که یک رئیس‌جمهور است، بیان کرد: رئیس‌جمهور یک کشور باید بداند در جایگاهی مثل سازمان ملل که در آن روسای جمهور کشورهای دنیا جمع هستند و یک مرکز تصمیم‌گیری است چگونه باید حرف بزند اما رئیس‌جمهور آمریکا بدون توجه به گفتمان سیاسی و دیپلماسی و عدم درک  فهم  و شعور سخنان سخیف و نسنجیده را بر زبان آورد که منجر به واکنش اغلب کشورهای جهان به‌ویژه اروپا شد.
امام جمعه کاشمر بیان این‌که ترامپ  اساساً گفتمان سیاسی و دیپلماسی را نمی‌داند یادآور شد: رئیس‌جمهور آمریکا با سخنان نسنجیده‌اش از تریبون سازمان ملل نشان داد که یک آدم کم‌ظرفیت و برای جهان امروز یک عنصر خطرناک است چراکه بلد نیست چگونه و در کجا باید حرف بزند.
وی با اشاره به این‌که مواضع ملت ایران در برابر آمریکایی که اهل منطق و مذاکره نیست و در قبال تعهداتش این‌گونه برخورد می‌کند باید متفاوت باشد گفت: سازمان ملل متحد در حقیقت مکانی برای شنیده شدن صدای مظلوم از تریبون است اما متأسفانه صدای قاتل مظلوم که آلوده به خون هزاران بی‌گناه است به گوش می‌رسد.
طباطبایی اظهار کرد: متأسفانه کسی که عامل همه این جنایت‌ها در گوشه و کنار دنیاست در تریبون سازمان ملل حاضر می‌شود و دم از عدالت و حقانیت  می‌زند.
وی با اعلام اینکه ما با اروپا، حقوق بشر و سازمان ملل  بی‌منطقی روبرو هستیم که هیچ توجهی به ملت‌های ضعیف و مظلوم ندارند، بیان کرد: در شرایطی که مردم مسلمان یمن در خاک و خون به سر می‌برند رئیس‌جمهور آمریکا در ریاض و عربستان با فردی که مدعی خادم خانه خداست می‌رقصد و شراب می‌خورد جای تأسف است؛ بدانید مرگ غول استکبار و عمر این ابر نامرد روزگار آمریکای جنایتکار فرارسیده است و همواره ایران باقدرت و اقتدار در برابر این زورگویی‌ها می‌ایستد.
captcha