تحکیم وحدت مذاهب در ایام محرم از ملزومات است
کد خبر: 3644942
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

تحکیم وحدت مذاهب در ایام محرم از ملزومات است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نیاز به وحدت مذاهب در سوگواری امام حسین (ع) مشهود بوده و اختلافات مذاهب نباید در عزاداری سالار شهیدان وارد شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 31 شهریور حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ماه محرم، جایی برای مطرح کردن اختلافات مذهبی نبوده و در ماه سوگواری امام حسین (ع) توجه و تاکید بر وحدت مذاهب، باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مجالس سوگواری بدون منبر امام حسین (ع) معنی نداشته و نباید در مراسمات عزاداری، فقط به نوحه خوانی و سینه زنی کفایت کنیم.

حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: در ماه محرم نیازمند نشان دادن فرهنگ حسینی در ظاهر شهرستان های آذربایجان غربی هستیم و رفتار و مداحی های این ماه،  حرمت امام حسین (ع) و ایام محرم باید رعایت شود.

وی با اشاره به آغاز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) و فریضه امر به معروف پیوندی ناگسستنی با یکدیگر داشته و سرور و سالار شهیدان (ع) در راه هدایت مردم و زنده نگه داشتن دین مبین اسلام دست به قیام علیه ظالمان زمان خود زد.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: امروزه شاهد کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم در حالی که فریضه دعوت به خوبی و بازداشتن از زشتی ها توسط معصومین (ع) بسیار توصیه شده است.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: اقدار و عظمت امروزه جمهوری اسلامی ایران، مرهون جان فشانی و از جان گذشتن جوانانی است که هشت سال با تکیه بر کلام الله مجید و ائمه اطهار (ع) از کیان و مرز و بوم خود در برابر تهاجم دشمنان ایران پاسداری کردند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بیان کرد: یاغی خواندن مردم ایران، همانند فیلم های وسترن بوده و ترامپ با رجوع به ظلم های کشور خود در طول تاریخ در برابر کشور های مظلوم منطقه، متوجه خواهد شد که یاغی کشور آمریکا است.

وی افزود: دولت مردان آمریکایی، شدید ترین ظلم ها و تبعیض را در برابر سیاه پوستان کشور خود دارند و با سخنان عوام فریب، سعی در گمراهی افکار بیدار جهانیان دارند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی با اشاره با آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: معلمان و اساتید در تعلیم و تعلم اسلامی و معارف دینی اهتمام بورزند و با آموزش های اسلامی، جامعه ای اسلامی تربیت کنند.

captcha