نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری توان دفاعی خود را به نمایش گذاشتند
کد خبر: 3644944
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری توان دفاعی خود را به نمایش گذاشتند

گروه اجتماعی: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و اول ماه محرم، نیروهای مسلح و نظامی چهارمحال و بختیاری روز جمعه توان دفاعی خود را با برپایی رژه به نمایش گذاشتند.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایرنا، در این رژه که در چهار راه استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، نیروهای مسلح استان در قالب گردان های نمونه سپاه قمر بنی هاشم (ع)، نیروی انتظامی، نیروی یگان ویژه پاسداران، بسیجیان، واحدهای نمونه هلال احمر، نیروهای وظیفه ، واحدهای موتوری، توپخانه، جنگ نوین و رزهی توان خود را به نمایش گذاشتند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: در تاریخ معاصر، ملت ایران دو بار با دشمن مواجه شدند که یک بار در دوره قاجار و یک بار نیز در دوران دفاع مقدس بود.
قاسم سلیمانی دشتکی یادآور شد: در دوره قاجار بخش های مهمی از ایران جدا شد و ملت ایران نتوانستند در برابر دشمن ایستادگی کنند.
وی گفت: در دوره رضاخان پهلوی نیز با وجود این که او مدعی داشتن ارتش مدرن بود، ایران اشتغال شد و ایران دوباره به دست استعمارگران افتاد.
به گفته وی، اما در دوره تاریخ معاصر ، در هشت سال دفاع مقدس، مردم ایران با رهبری امام خمینی(ره) و رشادت رزمندگان ، در برابر همه توان دشمنان ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این میهمن به دست دشمن بیفتد.
به گفته وی، دفاع مقدس الگویی برای همه جهانیان شد و مردم آزاده جهان توانستند با الگو گیری از ملت ایران در برابر استعمار و استکبار ایستادگی کنند.
وی گفت: اکنون ملت ایران با درایت مقام معظم رهبری در برابر همه دشمنان ایستادگی می کنند و اجازه نمی دهند تهدید دشمن علیه ملت ایران راه به جایی ببرد.
فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری، هفته دفاع مقدس را یادآور رشادتها و ایثارگری رزمندگان اسلام برشمرد و گفت: ملت ایران از هیچ تهدیدی هراسی ندارد و مانند هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی می کنند.
سردار علی محمد اکبری در آغاز این رژه نظامی افزود: دفاع مقدس یک حماسه فرا زمانی و فرامکانی است و الگویی برای همه آزادیخواهان جهان برای ایستادگی در برابر دشمنان و استکبار است.
به گزارش ایرنا،در ابتدای این رژه ، مسوولان ارشد نظامی و اجرایی ،فرماندهان و مسولان چهارمحال وبختیاری به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.
captcha