آموزش قرآن در مدارس گسترش یابد
کد خبر: 3644947
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

آموزش قرآن در مدارس گسترش یابد

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، گفت: معلمان و مسئولان آموزش و پرورش تربیت صحیح و انقلابی فرزندان را در اولویت خود قرار دهند و به تربیت اخلاقی و آموزش قرآن و برنامه‌های دینی دانش‌آموزان توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید به ضرورت تعلیم و تربیت اخلاقی و دینی دانش آموزان از سوی والدین و معلمان تاکید کرد و گفت: باید دانش آموزانی همچون شهید حججی به جامعه تحویل دهیم.
وی به لزوم گسترش آموزش قرآن و برنامه‌های دینی در مدارس تاکید کرد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، در خصوص منویات رهبری در برابر یاوه گویی‌های ترامپ، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سخنان ترامپ برای ملت آمریکا افتخار آمیز نیست و نخبگان این کشور باید از این سخنان احساس شرم داشته باشند. 
خطیب جمعه تبریز، با بیان اینکه ملت قهرمان ایران نشان داده که زیر بار زور، ظلم و ستم آمریکا نمی‌رود، افزود: مقام معظم رهبری در ارتباط با برجام تذکر دادند که آمریکا بدعهد است. معتقدم ملت ایران نیز نباید به آمریکا اعتماد کنند و آمریکا باید بداند که ملت قهرمان ایران بر مواضع خود قدرتمندانه ایستاده است.
وی، به سخنرانی شایسته ریاست جمهوری در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور در مقابل یاوه‌گویی ترامپ جواب کوبنده‌ای داده و حتی خواستار معذرت‌خواهی ترامپ شدند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس که مقارن با ماه محرم شده است، یادآور شد: بعد از ۱۹ ماه تخریب، ترور، انفجار در اوایل انقلاب، دشمن به این نتیجه رسید که باید ب توسل به جنگ سخت، وارد عمل شده و اهداف متفاوتی را کسب کند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، اهداف رژیم بعثی در آغاز جنگ هشت سال را مالکیت اروندرود، رهبری جهان عرب، براندازی نظام جمهوری اسلامی و ...دانست و گفت: امروز اقتداری که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد به برکت نیروی مسلح ، شهدا و رزمندگان اسلام است که یک وجب از خاک را به دشمن ندادند.
وی افزود: در سال ۱۳۶۰ دلاورمردان ایران با انجام عملیات «ثامن» شکست حصر آبادان را زقم زدند که این عملیات آغازی برای عملیات‌های مهم دیگر بود.
حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه با تاکید بر رواج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: تذکر در خصوص رعایت عفاف و حجاب در جامعه بر همگان ضروری است. در این زمینه باید بر مجالس مختلط عروسی که در برخی هتل‌ها یا سفره خانه‌ها برگزار می‌شود، نظارت کافی شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شامل معروفات سیاسی می‌شود، گفت:جهاد علیه رهبران کفر و آمادگی در عالی‌ترین حد امکان برای دفاع از ارزش‌ها هم امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌رود.

captcha