محرم، ماه الگوگیری از شجاعت امام حسین(ع) در برابر مستکبران است
کد خبر: 3644986
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵
حسینی:

محرم، ماه الگوگیری از شجاعت امام حسین(ع) در برابر مستکبران است

گروه اجتماعی: امام جمعه سیرجان گفت: ماه محرم ماه الگوگیری از رشادت و شجاعت حضرت امام حسین(ع) در برابر مستکبران است و انقلاب اسلامی ما و پس از آن الگویش نهضت عاشورا بود که پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، امام جمعه سیرجان در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان با بیان اینکه اقتدار ملت ایران در صحنه جهانی دشمن را  به یاوه‌گویی انداخته است از لحن سخنان رئیس جمهور آمریکا در مورد ملت ایران انتقاد کرد و گفت: حرکات مذبوحانه ترامپ و سیاست‌های ابلهانه وی به خاطر عصبانیتش از شکست و نابودی تروریست‌ها در منطقه است.
وی افزود: ملت ایران هرگز اجازه قلدری و ظلم در منطقه را به کسی نمی‌دهد و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ما بر ملا کردن قدرت پوشالی آمریکا در منطقه و جهان است.
امام جمعه سیرجان بیان کرد: برجام هرگز قابل مذاکره نخواهد بود و ما هرگز ناقض برجام قرار نمی‌گیریم اگر آمریکا تلاش می‌کند با توطئه هزینه نقض برجام را از ما بگیرد، سخت اشتباه می‌کند و نقض کننده برجام پاسخ قاطعی از ملت ایران دریافت می‌کند.
حجت‌الاسلام حسینی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با جنگ تحمیلی دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی برنامه‌ریزی کرده بود اما غافل بود که قدرت ما در رشادت و ایمان جوانان است و این قدرت همیشه هست و امروز دشمنان شکست خورده ملت ایران هستند.
امام جمعه سیرجان با یادآوری اول مهر روز بازگشایی مدارس و آغاز بهار علم و دانش  اظهار کرد: توصیه ارائه تهذیب، تحصیل و ورزش را
به دانش‌آموزان و تربیت اسلامی همراه با برنامه‌ریزی فراگیر در راستای تحقق علم بیشتر به مربیان و اولیای مدرسه داریم.
وی بر نقش اولیاء دانش‌آموزان در تحقق مسیر علم و دانش تاکید کرد و گفت: بر خانواده است همراه با مدرسه زمینه رسیدن به رشد علمی و اخلاقی را برای فرزندان فراهم کنند و امروز دشمن به دنبال توطئه‌های خود برای اهدافش است تا بتواند فکر و عقل جوانان را در اختیار خود داشته باشد.
حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر حضور گسترده مردم در عزاداری‌های ماه محرم و صفر تأکید کرد: ماه محرم ماه الگوگیری از رشادت و شجاعت حضرت امام حسین(ع) در برابر مستکبران است و انقلاب اسلامی ما و پس از آن  الگویش نهضت عاشورا بود که پیروز شد.
منبع: ستاد نماز جمعه استان کرمان
captcha