روحانیان در مجالس عزاداری آسیب‌های اجتماعی را تبیین کنند
کد خبر: 3644987
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶
رمضانی‌پور:

روحانیان در مجالس عزاداری آسیب‌های اجتماعی را تبیین کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه رفسنجان گفت: آسیب‌های اجتماعی زیادی داریم که روحانیان در مجالس عزاداری در مورد آن تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه بر رعایت مقررات در برگزاری عزاداری‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) تأکید کرد و گفت: هیچ مسجد، هیأت و حسینیه‌ای مجاز نیست که با صدای بلندگوها مردم را آزار دهد و مجالس نباید طولانی برگزار شود.
وی افزود: برای افرادی که بیمار هستند و توانایی نشستن ندارند در مجالس صندلی تهیه شود و صداهای داخل مساجد نیز ناراحت‌کننده نباشد و از طبل‌هایی که هیج ثوابی هم ندارد در فضای بسته استفاده نشود.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به برخورد با متکدیان به ویژه در فصل برداشت پسته تصریح کرد: هرکدام از این افرادی که متکدی هستند و درب منازل مراجعه می‌کنند به نوعی از احساسات نرم و مهر نجیبانه مردم سوءاستفاده می‌کنند در حالی‌که خودمان هزاران خانواده فقیر در شهرمان داریم که بهتر است کمک‌هایمان را به آنها بدهیم.
وی ادامه داد: از مدیران مدارس که توجه به خانواده‌های بی‌بضاعت دارند تقاضا داریم به خوبی این کار را انجام دهند و همه مساجد می‌توانند کانون حمایت از فقرا و مستمندان در جامعه باشند.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور با بیان اینکه موضوع دوچرخه‌سواری بانوان در شهر در روزهای سه‌شنبه به عنوان روز پاک با این وضعیت ناپاک می‌شود و نوعی بی‌حیایی و بی‌غیرتی است، بیان کرد: هیچ قانونی این اجازه را نمی‌دهد و یا در برخی پارک‌ها زنان و مردان با هم به ورزش می‌پردازند که این کار هم زشت است.
امام جمعه رفسنجان بر بیان مطالب روز جامعه از سوی وعاظ تأکید و اظهارکرد: آسیب‌های اجتماعی زیادی داریم که روحانیان در مجالس عزاداری در مورد آن تبیین کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسؤولان امر تعلیم و تربیت، والدین، اساتید و دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب توصیه کرد که امر تحصیل، تهذیب و تعلیم و تربیت را جدی بگیرند.
منبع: ستاد نماز جمعه استان کرمان
captcha