مهر محرم، بوی ماه مدرسه شد/ درب‌های کلاس ایثار باز است
کد خبر: 3645037
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

مهر محرم، بوی ماه مدرسه شد/ درب‌های کلاس ایثار باز است

گروه جامعه: امسال ماه مدرسه بویی دگر دارد؛ گویی عطر خوش ایثار تمام شهر را گرفته و بازی‌های راه مدرسه جای خود را به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم عزای حسینی و قول و قرارهای رفاقتی دانش‌آموزان برای حضور در هیئت‌ها و تکایا داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید برای بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور است. دانش‌آموزانی که بعضا برای اولین‌بار جدایی از پدر و مادر را تجربه می‌کنند و پا در کلاس اول ابتدایی می‌گذارند و طعم شیرین میز و نیمکت را تجربه می‌کنند و یا در مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند و به امید دیدار مجدد دوستان و همکلاسی‌های خود روانه مدرسه شده‌اند.
هر ساله دانش‌آموزان مهرماه با سرود «باز آمد بوی ماه مدرسه، بوی بازی‌های راه مدرسه» راهی محیط‌های آموزشی می‌شوند، اما امسال مهر بویی دگر دارد؛ گویی عطر خوش شهادت، ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت، و مردانگی تمام شهر را من جمله حال و هوای دانش‌آموزان را فرا گرفته است.

همزمانی آغاز سال تحصیلی با محرم خونین سید و سالار شهیدان عطری حسینی به مدارس داده است که جلوه‌های آن را می‌توان در پرچم عزای حسینی که به دست اولیا مدرسه برافراشته شده و شال سیاهی که بر گردن آنان آویخته شده است دید. حتی نیروهای انتظامی حافظ امنیت دانش‌آموزان نیز در مقابل درب مدارس با شال عزا از دانش‌آموزان استقبال می‌کنند.

مهر 96 بوی محرم می‌دهد و بازی‌های راه مدرسه جای خود را به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم عزای حسینی و قول و قرارهای رفاقتی دانش‌آموزان برای حضور در هیئت‌ها و تکایا داده است.

همزمانی محرم حسینی با هفته دفاع مقدس که قرابت معنایی نزدیکی به لحاظ دلدادگی و تبعیت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از سید و سالار خود به لحاظ پا نهادن در میدان نبرد حق علیه باطل دارد نیز بر حلاوت این ماه افزوده است.

فرهنگ حسینی سال‌ها پیش مردان، جوانان و حتی نوجوانان این مرز و بوم را به حضور در جبهه‌های دفاع مقدس دعوت کرد و شیرزنان و دختران را به پشت جبهه‌ها به حمایتگری از دلاور مردان واداشت؛ امروز دانش‌آموزان در حالی پا در مدارس می‌گذارند که از صلابت و شجاعت شیر زنان و شیرمردان وطن سرمست و سربلند هستند و جلوه‌های ایثار حسینی را در عملکرد آنان می‌یابند.

مدرسه محرم امروز درب‌های خود را به روی دانش‌آموزان گشوده است و این وظیفه ما است که از کلاس ارباب درس آزادگی، شجاعت، شهامت، مردانگی، پایمردی، ایثار، از خودگذشتگی، غیرت، عفاف، حجاب، تبعیت از ولایت و ... بگیریم. اگر مدارس شعور حسینی را همراه با آموز‌ش‌های خود کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند شیرمردان و شیر زنان سال 57 دوباره متولد می‌شوند و می‌توانند مدافع حریم اسلام، وطن و ناموس باشند.
امروز پدری را دیدم که روز اول مدرسه گریه می‌کرد و می‌گفت دیروز پسرم را به رسم همیشه محرم، بردم هیئت و سپردمش به آقا و امروز در دامن مدرسه به امید بال‌گشایی و افتخارآفرینی.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۱:۵۷
0
1
در سرویس اجتماعی جای خالی بحث اسیب های اجتماعی خالی است. حتی سرویس چند رسانه ای هم گزارشی در این باره ندارد. رسانه برای مردم است. مگر میشود رسانه ای بدون مخاطب باشد اگر مخاطب کم است اشکال از ماست که به مخاطب نپرداخته ایم و فقط گزارش کار روزانه خود را پر کرده ایم.
مگر آسیب های اجتماعی دختران فراری،بچه های کار ، خشونت خانوادگی، اعتیاد، و هزاران آسیب اجتمعی که گریبانگیر یک جامعه است دوایی جز قرآن دارد؟ چرا نمیتوانید به این موضوعات بپردازید و از نگاه قران و انسان کامل یعنی پیغمبر اکرم(ص) جریان سازی کنید
کار شما تولید خبر های دست دهم نیست. جریان سازی کار اصلی مدیر گروه است.
به خاطر خدا جریان سازی و روشنگری کنید.
captcha