هرگونه تلاش برای تقسیم عراق محکوم به شکست است
کد خبر: 3645060
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
قبانچی:

هرگونه تلاش برای تقسیم عراق محکوم به شکست است

امام جمعه نجف اشرف از اعلام حمایت برخی کشورهای عربی از طرح همه ‎پرسی ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تقریب، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: عملیات آزادسازی الحویجه آغاز شده و شاهد پیروزی های سریع نیروهای عراقی در این منطقه هستیم.
وی با اشاره به درخواست و اصرار سران اقلیم کردستان برای برگزاری همه‎پرسی جدایی از عراق افزود: هر چه به زمان برگزاری همه ‎پرسی نزدیک‎تر می‎شویم، حجم محکومیت‎های داخلی و خارجی بیشتر می‎شود.
امام جمعه نجف تصریح کرد: تلاش رئیس جمهور عراق برای مذاکره با سران اقلیم کردستان جهت مقابله برای برگزاری همه‎پرسی غلط است، زیرا در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات شاهد همه پرسی خواهیم بود.
وی تأکید کرد که هرگونه تلاش برای تقسیم عراق محکوم به شکست است و این کشور متحد و یکپارچه باقی می‎ماند.
حجت الاسلام قبانچی از اعلام حمایت برخی کشورهای عربی از طرح همه ‎پرسی ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی، اولین حامی این طرح به شمار می آید و خواهان جدایی اقلیم کردستان از عراق شد.
امام جمعه نجف ایام محرم را تسیلت گفت و اظهار داشت: امام حسین (ع) شهید مبانی و دفاع از آزادی، انسانیت و دین است؛ اشک بر مصیبت امام حسین (ع) کلید مبانی و ارزش‎های نهضت حسینی به شمار می آید.
captcha