هنگام اعمال تغییر در حفظ استقامتی همه حضور داشتند
کد خبر: 3645063
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

هنگام اعمال تغییر در حفظ استقامتی همه حضور داشتند

داور چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم درخصوص اعتراض یکی از شرکت‌کنندگان به مسابقه حفظ استقامتی گفت: این اعتراض بی‌مورد است زیرا ایشان در صحن مسابقه هیچ اعتراضی نکرد و اشتباهش هم در سؤال اول بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: معتز آقایی داور چهلمین مسابقات سراسری قرآن کریم در خصوص اعتراض یکی از شرکت‌کنندگان حفظ استقامتی مبنی بر برگزاری ناعادلانه مسابقه این رشته گفت: قرار بود بعد از مسابقه مرحله فینال که در سالن اصلی برگزار شد، مسابقه حفظ استقامتی انجام دهیم که طی آن هر نفر باید سه سؤال سه صفحه‌ای را می‌خواند که در کل 9 صفحه می‌شد. شرکت‌کنندگان 13 نفر بودند که حساب کردیم اگر به طور متوسط هرکدام از این حفاظ در طول 20 دقیقه به سؤالات حفظ استقامتی پاسخ دهند تا حدود ساعت 23 مسابقات به پایان می‌رسید و این مسأله برای خود بچه‌ها که در نوبت صبح مرحله سخت فینال را پشت سر گذاشته بودند خسته‌کننده می‌شد.

وی ادامه داد: از طرفی ما به قید قرعه، تعیین کردیم که ترتیب تلاوت نفرات چگونه خواهد بود. آقای علیرضالو، نفر اولی بود که براساس قرعه شروع به خواندن کرد. ایشان خیلی کُند خواند و تا حدود 27 دقیقه ارائه محفوظاتش طول کشید و چون ستاد مسابقات مدام پیگیر نتایج بودند و از طرفی هم دیدیم این مسابقه طول می‌کشد قرار شد سه نفر از داوران در سه نقطه اقدام به پرسش از حافظان کنند.

داور چهلمین مسابقات سراسری قرآن کریم تصریح کرد: این تصمیم در حین مسابقه گرفته شد. زمانی که این اتفاق افتاد آقای علیرضالو در سالن نشسته بود و هیچ‌ اعتراضی هم نکرد. جالب اینجاست که وی در سؤال اول، اشتباه داشت در حالی که ایشان ادعا می‌کند استقامت من بیش از سایر حافظان قرآن بود زیرا هیأت داوران سؤالات را پشت سر هم از من پرسید در حالی که دیگران می‌توانستند با یک فاصله نیم ساعته به سایر سؤالات پاسخ دهند.

وی افزود: فاصله‌ای که به دیگر حافظان قرآن برای پاسخ به سؤالات داده شد، به اندازه‌ای بود که آنها فقط از پله‌ها بالا بروند و به اتاق بعدی برسند و این فرصت تا حدی نبود که فرد بتواند در این زمان استراحت کند و یا نیم ساعت بعد به سؤال بعدی پاسخ دهد.

آقایی درباره بی‌مورد بودن اعتراض علیرضالو، ابراز داشت: مسابقات غروب به پایان رسید؛ اشتباه آقای علیرضالو در سؤال اول بوده و در سؤال دوم و سوم نبوده که به دلیل پشت سر هم بودن آنها خسته شود و غلط بخواند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باعث می‌شود اعتراض ایشان بی‌مورد باشد این بود که آقای علیرضالو در صحن مسابقه اعتراضی نکرد و اگر اعتراض داشت باید در همان جا اعلام می‌کرد. وقتی نتایج مسابقه اعلام شد رتبه ایشان دهم شد از طرفی هم جزو افراد شایسته تقدیر هم قرار نگرفت لذا گویا به همین دلیل اعتراض کرده است.

داور چهلمین مسابقات سراسری قرآن کریم خاطرنشان کرد: آقای علیرضالو به بنده گفت من اعتراض کنم؟! به ایشان گفتم: اعتراض حق شماست ولی به چند دلیل اعتراض شما وارد نیست و اصلاً اگر هم اعتراض کنید تأثیری در امتیازات شما نخواهد داشت، چرا که شما در سؤال اول اشتباه کرده‌اید.
captcha