تلاوت آیاتی از سوره آل عمران توسط «غلامرضا شاه‌میوه»
کد خبر: 3645184
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

تلاوت آیاتی از سوره آل عمران توسط «غلامرضا شاه‌میوه»

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از تلاوت‌های غلامرضا شاه‌میوه اجرا شده در شهر هامبورگ در سال 91 برای اولین بار در ایکنا منتشر شد.

غلامرضا شاه میوه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، قاری و مدرس قرآن سال 1391 در سفری که به کشور آلمان داشت در مسجد بلال هامبورگ در جمع افغان‌های مقیم آلمان آیات 189 تا 195 سوره آل عمران و سوره قدر را تلاوت کرده است که برای اولین بار در ایکنا منتشر می‌شود.

وی متولد شهریور 1343 در شهر اصفهان است و از 10 سالگی با حضور در جلسات اساتیدی همچون «علی سلطانی»، مرحوم «شکوهنده»، «حاج حسین وفایی» و «محمدرضا حاج‌اسماعیلی» کسب فیض کرد و از سال 1364 به عنوان نفر اول مسابقات استان اصفهان به مسابقات سراسری قرآن راه پیدا کرد و در همان سال به عنوان قاری منتخب به عضویت کاروان قاریان اعزامی به حج تمتع درآمد.

وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۱۸۹﴾

إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ ﴿۱۹۰﴾

الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ﴿۱۹۱﴾

رَبَّنَا إِنَّكَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ ﴿۱۹۲﴾

رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ ﴿۱۹۳﴾

رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدْتَنَا عَلَى رُسُلِكَ وَلَا تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّكَ لَا تُخْلِفُ الْمِيعَادَ ﴿۱۹۴﴾

فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لَا أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَأُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَأُوذُوا فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُوا وَقُتِلُوا لَأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ثَوَابًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ ﴿۱۹۵﴾


کد


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعیدی
|
France
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۷:۲۳
0
0
آیا داشتن رتبه استانی می تواند جوازی برای سالها داوری مسابقات قرآن اوقاف کشور با آن همه شرکت کننده درسطوح بالای تلاوت باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۰۹:۲۱
0
0
استفاده از قراء خوش صدا باعث جذب علاقمندان می‌شود
سید محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۱۹:۰۶
0
1
:
دوست عزیز و‌گرامی،جناب آقای سعیدی،سلام علیکم.
به عنوان کسی که قریب به چهار دهه افتخار شاگردی و‌مؤانست با استاد شاهمیوه را دارد به عرض می رسانم

اولاً :
استاد در سال های ابتدائی دهه ی شصت تنها یک بار در مسابقات شرکت و پس از کسب عنوان به سفر حج اعزام گردیدند.
پس از آن دیگر در صحنه ی مسابقات حاضر نگردیدند.

ثانیاً :
داوری یک‌ شم و‌استعداد خدادادی است.
اینگونه نیست که هرکس رتبه ی بین المللی دارد لزوماً داور خوبی هم باشد و کسی که رتبه ی بین المللی ندارد داور خوبی نباشد!

ثالثاً :
به تایید اکثر قراء و اساتید کشور،
استاد شاهمیوه با توجه به تالیفات و نرم افزارهای موجودشان در آموزش صوت و لحن به شیوه ی نوین حرف اول را در سطح کشور می زنند.
اینجانب بارها در جاهای مختلف همراه استاد شاهمیوه بوده ام و به عینه مشاهده کرده ام که بسیاری از قراء بین المللی و اساتید مطرح کشور نزد ایشان‌ آمده و سوالات لحنی خود را مطرح و‌ پاسخ گرفته اند.
مثالی ورزشی می زنم :
هرگز دلیل نمی شود یک بازیکن‌ فوتبال طراز اول در سطح جهان،داور خوبی هم باشد!

رابعاً :
تحلیل های تخصصی ایشان در ارتباط با تلاوت قرآن و نیز شیوه ی تدریس استاد در کلاس های سطح بالای صوت و لحن زبان زد عام و خاص است.
و . . .
captcha