قرآن و جلسات معارفی انسان را دعوت به حيا می‌كند
کد خبر: 3645246
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
آيت‌الله صفايی بوشهری:

قرآن و جلسات معارفی انسان را دعوت به حيا می‌كند

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر با بيان اينكه آستان مقدس امامزادگان و مساجد، مراكز آموزش مهارت‌های زندگی و فعاليت‌های پژوهشی، علمی و اقتصادی مبتنی بر فرهنگ است، گفت: قرآن و جلسات معارفی انسان را دعوت به حيای می‌كند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 31 شهريورماه در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: مجالس عزاداری حضرت سيدالشهدا(ع) پايگاه معرفت‌افزايی، روشن‌بينی و رشد كمال انسانی است و در اين رابطه آستان مقدس امامزادگان و مساجد، مراكزی هستند كه با ظرفيت كانون‌های فرهنگی و هنری، هيئت‌های مذهبی، كانون مداحان و شاعران آئينی و پايگاه‌های مقاومت بسيج می‌توانند با انجام فعاليت‌های مختلف زمينه حضور مؤثر و معنوی كودكان، نوجوانان، جوانان را در مساجد و مجالس مذهبی و قرآنی فراهم آورند و لذا قرآن و جلسات معارفی انسان را دعوت به حيا می‌كند.
وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: سیاست نه شرقی نه غربی و اتکای به اسلام عزیز باید سرلوحه تمامی امور این مجلس در عرصه‌های مختلف باشد؛ اسلام دین کاملی است و نیازی به شرق و غرب ندارد.
رئيس شورای عالی حوزه‌های علميه استان بوشهر، اقتصاد را یکی از مهم‌ترین موضوعات بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: اقتصاد یکی از مهم‌ترین موضوعات زندگی است و یکی از اهرم‌های فشار دشمنان همین موضوع اقتصاد و تحریم‌ها و مدیریت سیاسی اقتصاد است، به همین دلیل مسئولان نظام بایستی برای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی طرح کلانی بنویسند و ایران به‌عنوان کشوری مهم در عرصه اقتصاد مطرح شود.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شرایط رشد اقتصادی در کشور فوق‌العاده است، اظهار کرد: مسئولان اجرایی ما باید عدالت‌محور باشند و بر اساس عدالت طراحی روزآمد داشته باشند.
نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر وجود فقر در جامعه را نشان از ضعف مسئولان در داشتن مدیریت اقتصادی عنوان کرد و افزود: مسئولان باید بکوشند فقرا در کشور ریشه‌کن شوند و ثروت ملی به شکل صحیح و عادلانه تقسیم شود.
آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود با محکوم کردن سخنان سخیفانه ترامپ در سازمان ملل بر علیه ایران اسلامی، اظهار کرد: حرف‌های ترامپ سخیفانه، کودکانه و مداخله‌جویانه است، این شخص در سازمان ملل مطالبی را بیان کرد که نشان از شخصیت خود و سران سیاسی آمریکا دارد.
رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: خلق و خوی آمریکا تجلی در همین شخص دارد و کسانی که به آمریکا اعتماد می‌کنند گویی که به همین شخص اعتماد کرده‌اند؛ عصاره اندیشه‌های سیاسی آمریکا همین ترامپ ابله است.
خطیب جمعه بوشهر اظهار کرد: آمریکا در یک صورت رضایت می‌دهد آن هم در صورتی که کشور مقابل تسلیم شود اما مردم ایران از مکتب حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) درس گرفته‌اند و شعار آنها هیهات من الذله است.
آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ترامپ دچار توهم دوران کودکی خود شده؛ عنوان کرد: آمریکا بداند در صورتی که بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به ایران داشته باشد با پاسخ دندان‌شکنی توسط رزمندگان اسلام و مردم ایران مواجه خواهند شد.
وی در پايان فرارسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: دفاع مقدس برگ زرینی است که در تاریخ ایران به یادگار ثبت شده است.
حامد فكوری
captcha