تلاوت قرآن در هیئات دشت آزادگان/ تبدیل قرائت قرآن در عزاداری حسینی به سنت، هدف است
کد خبر: 3645299
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

تلاوت قرآن در هیئات دشت آزادگان/ تبدیل قرائت قرآن در عزاداری حسینی به سنت، هدف است

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با دهه نخست ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) با هدف تبدیل شدن قرائت قرآن به سنت، قاریان دشت آزادگان در هیئات مذهبی به قرائت قرآن می‌پردازند.

سیدحسین خراسانی، رئیس جامعه قرآنی دشت‌آزادگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: همزمان با دهه نخست ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) بر اساس ترویج فرهنگ قرآن کریم قاریان این شهرستان با حضور در هیئات مذهبی به قرائت قرآن اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: سه هیئت مطرح صوت‌الحق، محمد رسول‌الله(ص) و رسول اعظم(ص) میزبان این قاریان قرآن هستند که در ابتدای برنامه در ساعت 22:30 به تلاوت قرآن می‌پردازند. این طرح برای دومین سال متوالی در هیئات مذهبی دشت‌آزادگان اجرا می‌شود که با استقبال مردم روبه‌رو شده است. هدف از این برنامه تبدیل قرائت قرآن در مجالس عزاداری امام حسین(ع) به سنت بوده است.

خراسانی عنوان کرد: 12 قاری مطرح دشت‌ آزدگان که بیشتر آنها دارای رتبه‌های برتر استانی و کشوری هستند در این مجالس عزاداری حضور دارند. توصیه ما به آنها قرائت سوره کهف است چرا که متناسب با این شب‌های عزاداری است اما به خواست و صلاحدید خود آنها آیات قرآن انتخاب و تلاوت می‌شود.

رئیس جامعه قرآنی دشت‌ آزادگان گفت: مهدی سعیدی، عمار حاتمی، سیدابراهیم حیدری، احمد حبیب‌زاده، علی طائی، سیدعدنان حسینی مقدم، سیدحسین خراسانی، مسعود بیت سعید، سید عبدالله موسوی نسب، اسماعیل طعمه پور قاریانی هستند که در دهه نخست ماه محرم در هیئات مذهبی دشت آزادگان به قرائت قرآن می‌پردازند.
captcha