برپایی بیش از 40 ایستگاه صلواتی در سبزوار
کد خبر: 3645414
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

برپایی بیش از 40 ایستگاه صلواتی در سبزوار

گروه شهرستان‌ها: کارشناس تشکل‌های دینی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار اظهار کرد: تاکنون مجوز بیش از 40 ایستگاه صلواتی در سبزوار صادر شده و صدور مجوزها ادامه دارد.

مهدی برغمدی، کارشناس تشکل‌های دینی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اظهار اینکه مجوز 40 ایستگاه صلواتی برای دهه محرم تا کنون صادر شده است، گفت: صدور مجوزها ادامه دارد و در صورت عدم دریافت مجوز با همکاری نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سرکشی از هیئت‌های عزاداری از شب اول عزاداری محرم شروع شده است، افزود: 15 تا بازرس با همکاری نیروی انتظامی در حال سرکشی از هیئت‌ها و مراکز عزاداری هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون 180 نفر در ساماندهی مداحان آقا و خانم شهرستان در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: 80 نفر از این تعدد، تعیین سطح شده‌اند و برایشان درخواست صدور کارت شده است.
برغمدی با تأکید بر اینکه هیئت‌های عزاداری ساعات تعیین شده برای عزاداری را رعایت کنند و از مزاحمت برای مومنین در ساعات انتهایی شب پرهیز کنند، ابراز کرد: با توجه به غیر مجاز بودن برخی از آلات موسیقی در عزاداری‌ها با متخلفان در صورت نیاز تذکر داده شده و برخورد خواهد شد.
وی ابراز کرد: شهرستان سبزوار از اولین شهرستان‌هایی است که استفاده از علم‌های نامناسب را در عزاداری‌ها ممنوع کرده است.
captcha