امام جمعه جدید سامان معرفی شد
کد خبر: 3645432
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

امام جمعه جدید سامان معرفی شد

گروه فرهنگی: با حکم رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حجت الاسلام علی ‌اصغر عقیلی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان سامان برای مدت ۳ سال منصوب و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان سامان ظهر امروز با حضور رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری، عموم مردم ولایتمدار شهرستان سامان، مسؤولان، روحانیان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در این آیین باشکوه، حجت الاسلام علی ‌اصغر عقیلی، به عنوان امام جمعه جدید شهرستان سامان معرفی و از خدمات 3 ساله حجت الاسلام حمید ملکپور تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم با اشاره به ولایتمداری و حضور همه جانبه مردم شهرستان سامان در صحنه های مختلف نظام تصریح کرد: حمایت از نماز جمعه و حضور همگانی وظیفه عموم مردم و مسؤولان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 23 پایگاه نماز جمعه در استان وجود دارد که هر هفته در این پایگاه ها نماز جمعه اقامه می شود، افزود: بسیاری از شهرها دیگر استان نیز ظرفیت برپایی نماز جمعه را دارند اما به دلیل محدودیت هنوز تصمیمی در این خصوص برای آنها گرفته نشده است.

وی تغییر و تحول در ائمه جمعه را یک امر طبیعی دانست و اظهار کرد: اگر چه ممکن است مردم نسبت به یک امام جمعه وابستگی پیدا کنند و دوست نداشته باشند که امام جمعه منطقه آنها تغییر کند اما همیشه این ماندن های طولانی نیز به نفع مردم نخواهد بود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه تغییر و تحول و استفاده از ظرفیتهای مختلف نقش بسزایی در رشد و پویایی منطقه خواهد داشت، گفت: مهم این است که مردم قدر نماز جمعه را می دانند و حضور امام جمعه در مناطق مختلف را منشأ خدمات می دانند.

رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری با تشکر از زحمات 3 ساله حجت الاسلام ملکپور به عنوان امام جمعه شهرستان سامان، انتصاب جدید وی به عنوان امام جمعه جدید فارسان را تبریک گفت و افزود: به زودی امام جمعه جدید شهرستان بروجن نیز معرفی خواهد شد.

در ادامه این مراسم حکم انتصاب حجت الاسلام علی ‌اصغر عقیلی از سوی رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری قرائت شد که در بخشی از این حکم آمده است:

جناب حجت الاسلام آقای علی ‌اصغر عقیلی دام افاضاته، ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای حمید ملکپور، دامت توفیقه امام جمعه محترم سابق، بر اساس موافقت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و تأیید حضرات آیات، علمای اعلام، جنابعالی به سمت امامت جمعه شهرستان سامان به مدت سه سال منصوب می شوید.

ان شاءالله تعالی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف آشنا ساخته به وحدت و همبستگی دعوت کنید و از تفرقه و اختلاف برحذر دارید.

امید است روحانیون معظم، اهالی محترم به خصوص ارگانها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته همکاری لازم را در انجام هر چه با شکوهتر نماز جمعه در محل با جنابعالی داشته باشند. از خدای متعالی موفقیت همگان را مسألت داریم.

captcha