مراسم ختم آیت‌الله راستی کاشانی برگزار شد
کد خبر: 3645484
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

مراسم ختم آیت‌الله راستی کاشانی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم ختم آیت‌الله راستی کاشانی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این مراسم امشب اول مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار شد.

در این مراسم آیات عظام مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و جعفر سبحانی همچنین آیت الله فاضل لنکرانی و نمایندگان بیوت سایر مراجع معظم تقلید، آیت‌الله امامی کاشانی، آیت الله مقتدایی، آیت‌الله محمد مومن، سیدمحمد غروی، هادوی تهرانی و حجت الاسلام و المسلمین ملکا، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم حضور داشتند.

همچنین علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما؛ صادقی، استاندار قم، امیرآبادی، نماینده قم در مجلس، سردار نجات، روح الامینی و ... در این مراسم حضور داشتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری، در این مراسم در سخنانی به تمجید از شخصیت آن مرحوم پرداخت و گفت: آیت الله راستی کاشانی از نظر اخلاقی، تجسم اخلاق و تواضع بود.

وی اظهار کرد: ایشان وقتی در نجف دارای کرسی درس و بحث و شاگردان زیادی بود ولی با ورود امام به نجف خودش به درس ایشان رفت و شاگردانش را هم  در این درس همراه خود کرد.

حسینی بوشهری بیان کرد: ایشان جزء استوانه‌های انقلاب اسلامی بود و در درس و بحث و تحقیق، هیئت و کلام و فلسفه و منطق و فقه استاد و جزء ذخایر حوزه و کشور بود که متاسفانه ما قدر این ذخیره‌ها را کمتر می دانیم.

یادآور می شود آیت الله راستی کاشانی عصر امروز اول مهرماه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از مسجد امام حسن عسگری(عج) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و در مسجد بالاسر به خاک سپرده شد.

captcha