میانگین رشد 100 درصدی صنایع معدنی در قلعه‌گنج
کد خبر: 3645495
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
اسکندری‌نسب اعلام کرد:

میانگین رشد 100 درصدی صنایع معدنی در قلعه‌گنج

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از میانگین رشد بیش از 386 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی و 100 درصدی صنایع معدنی در قلعه‌گنج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمود اسکندری‌نسب، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان دیروز شنبه، 1 مهر همزمان با اعلام خبر کلنگ‌زنی یک کارخانه آهک صنعتی و یک کارخانه تولید انواع لبنیات در شهرستان قلعه‌گنج گفت: این شهرستان که جنوبی‌ترین شهرستان استان کرمان است و به‌عنوان یکی از شهرستان‌های محروم کشور شناخته شده به‌عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب و به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های بزرگی بوده که این پیشرفت‌ها در حوزه‌های صنعتی و معدنی بسیار چشمگیر بوده است.
وی افزود: تا قبل از این دولت در این شهرستان فقط دو واحد قطعات پیش‌ساخته بتنی فعالیت داشت و بعد از گذشت چهار سال شاهد فعالیت چهار کارخانه دیگر از جمله دو کارخانه صنایع غذایی هستیم که این بیانگر رشد فوق‌العاده سرمایه‌گذاری 500 درصدی در حوزه کارخانه‌های فعال صنعتی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان  ادامه داد: با توجه به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تلاش‌های بنیاد مستضعفان به‌عنوان معین اقتصادی این شهرستان و پیگیری‌های این سازمان برای جذب سرمایه‌گذاران بزرگ، شاهد رشد سرمایه‌گذای و صدور 25 مجوز صنعتی طی چهار سال اخیر بوده‌ایم که معادل 78 درصد مجوزهای صنعتی این شهرستان و همچنین با سرمایه‌گذاری بالغ بر 916 میلیارد ریال، رشد 380 درصدی که معادل 79 درصد سرمایه‌گذاری این شهرستان در حوزه صدور مجوزهای صنعتی است را شاهد بوده‌ایم.
وی افزود: در این راستا و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عملیات احداث کارخانه تولید انواع لبنیات در ناحیه صنعتی این شهرستان آغاز شد و این کارخانه برای تولید انواع پنیر، ماست و دوغ، بیش از 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز خواهد داشت و برای 200 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
اسکندری‌نسب عنوان کرد: برای آغاز عملیات اکتشافی معادن و شناسایی ظرفیت‌های معدنی شهرستان قلعه‌گنج، سه پهنه معدنی به مساحت 2 هزار و 711 کیلومتر مربع تعریف و به سرمایه‌گذارانی چون بنیاد مستضعفان که یکی از فعالان اقتصادی بزرگ کشور است، واگذار شد و کارهای تکمیلی در این محدوده‌ها در حال انجام است.
وی تأکید کرد: همچنین یک پهنه بزرگ نیز پیشنهاد شده که مجموع پهنه‌های موجود در شهرستان 43 درصد کل مساحت شهرستان را شامل می‌شود و در آینده‌ای نزدیک با تکمیل عملیات اکتشافی در این پهنه‌ها، تمام ظرفیت‌های معدنی شهرستان شناسایی و فعال می‌شوند.
منبع: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان
captcha