کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی، نشان از ظرفیت بالای استان کرمان است
کد خبر: 3645496
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
زینی‌وند:

کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی، نشان از ظرفیت بالای استان کرمان است

گروه اجتماعی: رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده گفت: رتبه اول جشنواره خوارزمی و نفر اول رشته تجربی نشان از ظرفیت بالای این استان است و امیدواریم شاهد کاهش رشد بی‌سوادی و افزایش سواد در استان کرمان باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، مجتبی زینی‌وند، رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده در کرمان دیروز شنبه، 1 مهر با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی آغاز فهمیدن و حرکت جدیدی به سوی تعلیم و تربیت است و امروز در همه نقاط کشور پویایی و نشاط جامعه را می‌بینیم، گفت: تقارن دفاع مقدس با اول مهر ، تقارن بسیار نیکویی است و پاسداشت ارزش‌ها و هویت ملتی است که با از خود گذشتگی جوانانی به ثمر نشسته است که عزیزترین دارایی خود را هدیه کردند.
وی  با اشاره به اینکه امسال اول مهر با ماه محرم نیز متقارن شده و معلمان باید حقیقت‌جویی و تمام ارزش‌های عاشورا را برای دانش‌آموزان بیان کنند، گفت: دانش بنیادی، مشارکت‌جویی و تحول‌گرایی سه ویژگی اصلی در نظام‌های نوین تعلیم و تربیت است و اگر بپذیریم دانش نقش اصلی در تولید ثروت را دارد باید به تحول در نظام آموزش و پرورش توجه کنیم.
رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده با تأکید بر اینکه اگر مسئولان به‌دنبال صنعتی پویا هستند باید از مدرسه آغاز کنند و اگر جامعه‌ای قانونمند و عاری از خشونت می‌خواهند باید به سراغ مدرسه بیایند، ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به مدرسه و دانش‌آموزان توجه شود به همین دلیل مقام معظم رهبری به همه مسئولان توصیه می‌کنند که به سراغ آموزش و پرورش بروند.
زینی‌وند با بیان اینکه حضور مسئولان در مدرسه نباید نمادین باشد و باید حرف دانش‌آموزان را بشنویم و در کنار آنها باشیم، خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما آینده‌سازان این استان و کشور هستید و باید برای ساخت جامعه در خود مهارت ایجاد کنید.
رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده تأکید کرد: استان کرمان رتبه دوم کشوری در جذب مشارکت‌های مردمی را دارد و مدارس غیرانتفاعی استان از حیث کمی رتبه دوم را دارند، همچنین رتبه اول جشنواره خوارزمی و نفر اول رشته تجربی نشان از ظرفیت بالای این استان است و امیدواریم شاهد کاهش رشد بی‌سوادی و افزایش سواد در استان کرمان باشیم.
منبع: اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان
captcha