ضرورت ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در مدارس
کد خبر: 3645498
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵

ضرورت ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در مدارس

گروه اجتماعی: فرماندار ریگان خواستار توجه ویژه خیران به این شهرستان محروم در استان کرمان شد و گفت: فرهنگ شهادت و ایثار در مدارس شهرستان توسط معلمان ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، امین باقری، فرماندار ریگان دیروز شنبه، 1 مهر در شورای اداری این شهرستان گفت: از 115 واحد آموزشی عشایری و عادی در شهرستان ریگان بیش از 70 درصد آن غیراستاندارد است که جان بیش از 7 هزار دانش‌آموز را تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و تلا‌ش‌های انجام شده خیران در شهرستان ساخت 25 واحد آموزشی را آغاز کردند که از این تعداد 20 واحد آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: مدارس غیراستاندارد شامل  مدارس آجری، کانکسی، چادی و کپری است که در ابتدای مهر ماه دانش‌آموزان در بدترین شرایط، سال تحصیلی جدید را در این مدارس آغاز کردند.
فرماندار ریگان خواستار توجه ویژه خیران به این شهرستان محروم در استان کرمان شد و گفت: فرهنگ شهادت و ایثار در مدارس شهرستان توسط معلمان ترویج شود.
حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی، امام جمعه ریگان نیز در این جلسه با بیان اینکه سنگر علم هم یک سنگر دفاعی است، اظهار کرد: اگر علم و دانش در مسیر صحیح استفاده شود این علم شهدای کربلا و دفاع مقدس را رقم می‌زند و  دانش‌آموزان خود را در زمینه علمی تقویت کنند تا مدارج علمی را کسب کنند.
رضا همت‌پور، رئیس اداره برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان بیش از 240 واحد آموزشی زیر پنج نفر دانش‌آموز وجود دارد  که این بیانگر توجه اداره کل به مناطق محروم برای فراگیری علم و دانش است.
وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در استان کرمان مدرسه کارآفرینی راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: در استان کرمان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 7 هزار و  200 مدرسه کار تعلیم و تربیت را آغاز کردند.
منبع: فرمانداری ریگان
captcha