تعهد و تخصص؛ مهم‌ترین عامل ترقی جامعه
کد خبر: 3645569
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

تعهد و تخصص؛ مهم‌ترین عامل ترقی جامعه

کانون خبرنگاران نبأ: رئيس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش مازندران دانش‌آموزان را به تزکیه نفس و فراگیری علم و دانش دعوت کرد و تعهد و تخصص را در کنار هم مهم‌ترین عامل ترقی جامعه دانست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، زنگ بازگشایی مدارس شهرستان سوادکوه شمالی با یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس و با حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، امام جمعه، منصوریان فرماندار و اصغری آلاشتی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه شمالی، محمود تنها، رئيس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش مازندران و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی در دبیرستان شبانه‌روزی امام رضا(ع) به صدا در آمد.   

اصغری آلاشتی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه شمالی در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، دانش‌آموزان را به تقوای الهی و پیروی از راه امام حسین(ع) و علم‌آموزی و دانش‌افزایی فراخواند.

همچنین محمدرضا منصوریان، فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس با دو حماسه هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی جمهوری اسلامی هستند و نقش آموزش و پرورش در تربیت، رشد و شکوفایی استعدادهای این سرمایه‌های انقلاب بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: شهرستان سوادکوه شمالی سال تحصیلی 96 را با حضور سه هزار دانش‌آموز و حدود 450 کادر آموزش و اداری آغاز کرده است. 

محمود تنها، رئيس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم، گفت: ماه مهر و همزمانی آن با محرم حسينی(ع)، پيام جوانمردی، آزادگی، عدالت‌طلبی و حقیقت‌جویی را براي نسل نوجوان و جوان ايران اسلامی به ارمغان می‌آورد.

وی بیان کرد: تعليم و تربيت كودكان و نوجوانان از ديرباز در فرهنگ غنی دينی و ملی ما واجد والاترين جايگاه بوده و در جهان معاصر هم آموزش و پرورش به‌عنوان عامل مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی و محور توسعه پايدار تلقی شده است و از نقشی شگرف در رشد و پيشرفت همه‌جانبه جوامع برخوردار شده است.

تنها در ادامه افزود: رسالت اصلی در آموزش و پرورش اين است تا دانش‌آموزانی تربيت كند كه دختران آن مانند مادران شهدا بينديشند و پسرانی كه مانند شهدا انديشه داشته باشند.

وی دانش‌آموزان را به تزکیه نفس و فراگیری علم و دانش دعوت کرد و تعهد و تخصص را در کنار هم مهم‌ترین عامل ترقی جامعه دانست.





captcha