مقام سربازی مقام بسیار رفیعی است
کد خبر: 3645650
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

مقام سربازی مقام بسیار رفیعی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مقام سربازی مقام بسیار رفیعی است که امام حسین(ع) سرباز دین اسلام بودند و دوران خدمت مقدس سربازی، دوران بسیار مهم و بهترین زمان برای خودسازی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از صبغه، روز گذشته اول مهرماه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در مراسم تجلیل از سربازان نیروی های مسلح استان آذربایجان غربی که به مناسبت روز سرباز و هفته دفاع مقدس در سالن امام علی (ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) با اشاره به روایتی در رابطه با مقام امام حسین گفت: یکی از اصحاب پیامبر نقل می‌کند که روزی محض پیامبر بودم که در آن زمان امام حسین در سن خردسالی بودند وارد محضر پیامبر اسلام شدند، همین که چشم پیامبر به امام حسین افتاد فرمودند که «مرحبا بر تو ای اباعبدالله، ای زینت آسمان‌ ها».
وی در ادامه روایت افزود: راوی می گوید «من خیلی تعجب کردم و گفتم چگونه می‌تواند زینت آسمان‌ها و زمین غیر شما کس دیگری باشد؟»، پیامبر فرمودند که مقام حسین ابن علی در آسمان‌ها و پیش فرشتگان بالاتر از مقام حسین ابن علی در زمین و در سمت راست عرش الهی نوشته شده که «همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است».
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ادامه داد: امام حسین (ع) واقعا چراغ هدایت و کشتی نجات است و هر کس از این چراغ استفاده کند و به این کشتی پناه ببرد از حوادث آخرالزمان در امان خواهد بود.
امام جمعه ارومیه در قسمت پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت دوران خدمت مقدس سربازی گفت: مقام سربازی مقام بسیار رفیعی است که امام حسین (ع) سرباز دین اسلام بودند و دوران خدمت مقدس سربازی، دوران بسیار مهم و بهترین زمان برای خودسازی است.


captcha