اخلاق اسلامی مقدمه پوشیدن لباس جانبازی و ایثار در پزشکی است
کد خبر: 3645675
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
وزیر بهداشت:

اخلاق اسلامی مقدمه پوشیدن لباس جانبازی و ایثار در پزشکی است

گروه سلامت: وزیر بهداشت در اولین همایش شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس بر لزوم متخلق شدن به اخلاق اسلامی برای ورود به ایثارگری در حوزه پزشکی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در اولین همایش ملی شهدا و ایثارگران داروساز کشور، ضمن ادای احترام به جانبازان، ایثارگران و شهدا و عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امیدوارم یاد شهدا به یک جلسه سخنرانی خلاصه نشود و راه و منش آن‌ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: ما در بین خانواده شهدا زندگی می‌کنیم، آنها قهرمانان ملی ما ‌‌و خانواده‌‌های‌ آنها سرشار از عشق و ارادت هستند، آنها در این معامله برنده شده‌اند برای همین نیازی به ناله، حزن و اندوه نیست و اگر باشد برای ماست که از آن راه فاصله گرفته‌ایم.

هاشمی ادامه داد: این جلسه برای یادآوری خاطره و بزرگداشت جامعه پزشکی است که دنیا را رها کردند و به مسئولیت ملی، میهنی و اجتماعی خود به نحو احسن عمل کردند. از این عده، افرادی باقی ماندند و مهم این است که به عهد خود وفادار باشند. حضورشان در این جلسه همان اجر و منزلت را خواهد داشت تا اینکه عاقبت به‌خیر شوند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز، روز کارهای بزرگ است که ارزش آن کمتر از کار رزمندگان نیست. مشکلات پیچیده‌‌تر و دشمنان مهیاتر در حوزه داروسازی هستند.

یاد کردن از شهدا به جهت تذکر به خودمان لازم است
وی با بیان اینکه افراد نیرومند و‌ خلاقی در کشور داریم، افزود: یاد کردن از شهدا به جهت تذکر به خودمان لازم است. باید منش و طهارت نفس را در جامعه و خانواده پیدا کرد.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه ما در خدمت ملی و جمعی اثر کمتری می‌بینیم، اخلاق اسلامی مقدمه‌ای است تا انسان بتواند به لباسی ملبس شود که بخشی از آنها جانبازی و شهادت و عضویت در این خانواده‌ها است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: امروز نگاه‌ها بیش‌تر مادی شده است تا باطنی، بنابراین نفاق بیش‌تر است. افراد فعال در حوزه داروسازی و واکسن نه برای چند ساعت بلکه برای همیشه می‌توانند بسیار کمک کننده باشند همان‌طور که تاکنون بودند.

وی با مورد خطاب دادن دیناروند، رئیس سابق سازمان غذا و دارو و درخواست یاری او به رئیس جدید این سازمان، افزود: ما کمبودهای بسیاری در حوزه درمان داریم و چشم‌های شما به بسیاری از مسائل باز است. وسوسه و در عین حال علاقه به فداکاری بسیار است. شما می‌توانید در جهت اقتصاد مقاومتی و خودباوری ملی قدم‌های موثری بردارید، هر بخشی را که کم بگذارید، مسئولید.

هاشمی بیان کرد: گاهی برخی تابلوها با اسم شهدا ظاهر فریبی می‌کنند و خواهشم از افرادی که در حوزه بهداشت و درمان هستند این است تا بیش از گذشته به خانواده شهدا سر بزنند. متاسفانه امروز خیلی به ظاهر اهمیت می‌دهیم اما در دیدار با خانواده شهدا کوتاهی می‌کنیم؛ رفتن و دیدن این خانواده‌ها انجام وظیفه است و به انسان آرامش می‌دهد.

به گزارش ایکنا در این همایش از 48 خانواده شهید داروساز تقدیر به عمل آمد.
captcha