حمایت وزارت علوم از تاسیس رشته‌های میان‌رشته‌ای قرآن
کد خبر: 3645734
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
شریعتی‌نیاسر در نشست خبری مطرح کرد:

حمایت وزارت علوم از تاسیس رشته‌های میان‌رشته‌ای قرآن

گروه دانشگاه: معاون آموزشی وزارت علوم عنوان کرد: رشته‌های علوم قرآنی برنامه‌های مصوب خودشان را دارند، اما در حوزه انسانی و تلفیق رشته‌های علوم انسانی با سایر رشته‌های علوم قرآنی، در هر حوزه و رشته‌ای که بین رشته‌ای است، استقبال و از توسعه این رشته‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری پیش از ظهر امروز که به مناسبت آغاز سال تحصیلی در محل وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با بیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: این تقارن تداعی‌کننده آن است که نسل جوان ما زمانی در جبهه‌های نبرد حماسه آفریدند و اکنون جوانان دانشجو در جبهه علم باید حماسه بیافرینند، آن روز نبرد مستقیم با دشمن بود و امروز در عرصه علم و دانش بایستی این نبرد دنبال شود و جوانان بتوانند با حضور در این جبهه پاسخ کوبنده‌ای به آنها که حرف‌های بی‌ربط علیه جمهوری اسلامی می‌زنند، بدهند.
وی افزود: این ایام مقارن با ماه محرم است، تاریخ عاشورا را به مثابه یک تاریخ ثبت شده در موزه نبینیم و بر افتخارات حضرت اباعبدالله(ع) که برای تاریخ بشریت ترسیم کرد، ببالیم. آنچه که در رسانه‌های بیگانه و توسط حاکمان ظلم، زر و زور علیه جمهوری اسلامی گفته می‌شود، به این خاطر است که نظام ما یک نظام اثرگذار و قدرتمند در جهان است و بر نمی‌تابند و این اظهارات سخیف را بیان می‌کنند.
وی در نشست خبری خود با اشاره به تمهیدات در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: سال تحصیلی را در شرایطی آغاز می‌کنیم که با تمهیدات در نظر گرفته شده، می‌خواهیم سالی پرنشاط، قانون‌مدار و توام با معنویت داشته باشیم، امسال قریب به ۷۴۰ هزار نفر پذیرش دانشجو در کل کشور داشته‌ایم که از این تعداد نزدیک به ۳۷۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی پذیرش می‌شوند، ۳۲۵ هزار نفر در مقطع ارشد و ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر هم در مقطع دکتری پذیرش خواهند شد.
اعلام نتایج سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی تا دو هفته آینده
شریعتی نیاسر گفت: آنچه که مسلم است، امیدواریم مولفه‌های آمایش آموزش عالی که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تکمیل نهاد آموزش عالی رقم خورده، به طور جدی دنبال کنیم و گام‌های موثرتری برداریم. سال گذشته گام‌های خوبی در این راستا برداشته‌ایم و این راه ادامه دارد. در این خصوص تقسیم مناطق آموزش عالی به مناطق ۱۰ گانه صورت گرفته و به جز منطقه ۱۰ که استان خوزستان است، سایر مناطق ترکیبی از چند استان هستند.
وی با بیان اینکه طرح مدیریت منطقه در دست تدوین است، افزود: در پرتو این طرح تفویض اختیار بیشتری به دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت و مناطق اختیار رشد و توسعه آموزش عالی خود را خواهند داشت و از یک‌سو از موازی کاری‌ها هم جلوگیری خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: بحث کیفیت نسبت به سال‌های گذشته مورد توجه بیشتری است، به این دلیل که عملا بخش‌های نظارتی آموزش عالی به طور جدی وارد عمل و ساختارمند شده‌اند و تجربه نشان داده بعضی مراکز آموزش عالی را که از کیفیت خوبی برخوردار بوده‌اند، ارتقا دهیم و آن مراکزی که کیفیت خوبی نداشتند، تنزل یافته و ظرفیت آنها صفر شده است.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت علوم، ساماندهی موسسات آموزش عالی است و بر همین اساس تعدادی از مراکز آموزش عالی که از استاندارد پایین‌تر برخوردار بودند، برای افزایش سرعت رشد در کنف حمایت دانشگاه‌های بزرگتر منطقه تحت عنوان دانشگاه‌های معین قرار گیرند و اینها ضمن استقلال خود با روش هم‌افزایی و بهره‌گیری از پتانسیل آنها رشد کنند.
نتایج سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی تا ۲ هفته آینده اعلام می‌شود
شریعتی نیاسر همچنین به سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی اشاره کرد و گفت: از دو سال گذشته سطح‌بندی مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی را آغاز کردیم که دانشگاه‌های غیردولتی در فاز آزمایشی است و مراکز دولتی فاز آزمایشی را پشت سر گذاشته و به مرحله عملیاتی رسیده و طی دو هفته آینده نتایج این سطح‌بندی اعلام می‌شود و متناسب با سطح هر دانشگاه در نظام رتبه‌بندی داخل میزانی از اختیارات، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها تعریف خواهد شد و بر همین اساس اگر موسسه‌ای در سطوح پایین‌تری باشد باید نسبت به ارتقا سطح خود قبل از هر اقدامی تلاش کند و آنها که سطح بالاتری دارند نیز تشویق می‌شوند.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به برخی مفاد برنامه ششم توسعه در بحث آموزش عالی گفت: در توجه به مفاد برنامه ششم توسعه که بخش آموزش عالی آن از ویژگی‌های مهمی برخوردار است باید به بعضی محورها از علوم پایه توجه خاص شود که به اعتقاد من کمتر مورد توجه بوده، در این خصوص بندی در این برنامه آمده که این بخش از حمایت خاص برخوردار باشد. ردیف بودجه‌ای مشخص برای ارتقای علوم پایه در نظر گرفته شده و همچنین طرحی با همکاری فرهنگستان علوم  دنبال و طرح‌های تشویقی برای ارتقا و جذب نخبگان به این حوزه لحاظ شده است.
وی ادامه داد: توسعه دوره‌های پیوسته در حوزه علوم پایه  نیز مورد توجه است، همچنین کمک اعتباری به دوره‌های علوم پایه و نیز ایجاد زمینه مناسب برای اعزام به خارج از کشور و بهره‌گیری از فرصت‌های تحقیقاتی نیز از دیگر برنامه‌های مدنظر در حوزه علوم پایه است.
شریعتی نیاسر همچنین با اشاره به برخی حمایت‌ها از دانشجویان مقاطع دکتری گفت: کمک به دانشجویان دوره دکتری دیگر برنامه مهم وزارت علوم در سال جدید است، حمایت‌ها شامل حمایت‌های حقوقی، تجهیزاتی و رفاهی است. حمایت‌های حقوقی شامل حمایت‌های خاص در زمینه اشتغال دانشجویان دکتری در مراکز دانشگاهی است که بحث اشتغال نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری در این سال نیز هست.
وی افزود: دانشجویان دکتری جهت‌گیری شغلی مشخصی دارند و این جهت‌گیری بیشتر به سمت دانشگاه است. توسعه آموزش عالی در این مقطع را باید هدفمند ببینیم و متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها دانشجوی مقطع دکتری جذب شود.
وی با اشاره به حمایت‌های تجهیزاتی ادامه داد: امکانات و اعتبارات خوبی برای دانشجویان این مقطع پیش‌بینی شده و از پتانسیل مراکز پژوهشی استفاده خواهد شد، به همین منظور طرحی با مشارکت مراکز پژوهشی آغاز شده و بر اساس آن این مراکز دیگر جذب دانشجو نخواهند داشت و مراکز دانشگاهی با حمایت تجهیزاتی این مراکز جذب دانشجو خواهند داشت و دانشگاه‌ها پروژه‌های تقضامحور و عملیاتی تعریف خواهند کرد.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به برخی حمایت‌های رفاهی ادامه داد: وام ویژه دکتری پیش‌تر در قالب وام پژوهانه و به مبلغ 5  میلیون تومان به دانشجویان مقطع دکتری تعلق می‌گرفت، از سال گذشته این میزان افزایش یافته و بازپرداخت آن نیز برای دانشجویان بسیار راحت‌تر خواهد بود و بازپرداخت 5 ساله و 2 سال پس از فارغ‌التحصیلی از مقطع دکتری خواهد بود.
ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها؛ برنامه مهم وزارت علوم
وی با بیان اینکه ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها از محورهای مهم طرح آمایش آموزش عالی است، گفت: به طور جدی، دانشگاه‌های ماموریت‌گرا مورد حمایت وزارت علوم قرار خواهند گرفت، این دانشگاه‌ها باید ویژگی تقاضامحوری و نه عرضه‌محوری داشته باشند، این سیاست دقیقا نتایج مطلوب ما را خواهد داشت و باعث می‌شود دانشگاه‌ها ماموریتی متناسب با نیاز بازار داشته و پیوستگی جریان تحقیقاتی و کار گروهی شکل گیرد.
استقبال و حمایت از تاسیس رشته‌های میان رشته‌ای قرآن کریم
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این نشست به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر برنامه‌های حمایتی وزارت علوم جهت توسعه رشته‌های علوم قرآنی و نیز رشته‌های میان رشته‌ای قرآن کریم چه خواهد بود؟ گفت: رشته‌های علوم قرآنی برنامه‌های مصوب خودشان را دارند، اما در حوزه انسانی و تلفیق رشته‌های علوم انسانی با سایر رشته‌های علوم قرآنی، در هر حوزه و رشته‌ای که بین رشته‌ای است، استقبال و از توسعه این رشته‌ها حمایت می‌کنیم. رویکرد ما از سال 92 توسعه آموزش عالی انقباضی بوده، نه اجازه دادیم موسسه جدیدی تاسیس و نه اجازه ایجاد رشته جدیدی را دادیم، فقط به ساماندهی موسسات و رشته‌های گذشته پرداختیم. اما از توسعه و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای حمایت می‌کنیم و به همین منظور تا کنون 70 رشته میان رشته‌ای در طی این مدت مجوز جذب دانشجو گرفتند. ما از تمام زیر نظام‌ها از جمله حوزه‌های میان رشته‌ای قرآن کریم از درخواست ایجاد رشته به طریق اولی حمایت و استقبال می‌کنیم.
دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن نگران نباشند
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که زیرنظر اوقاف است با اینکه عنوان دانشگاه دارد، چرا زیرنظر وزارت علوم فعالیت نمی‌کند و این موضوع موجبات اعتراض دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه را فراهم کرده؟ تصریح کرد: این پرسش را ما هم داریم. دانشگاه علوم و معارف قرآن زیرنظر سازمان اوقاف و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را آغاز کرده، به هر حال اوقاف دانشگاه خود را دارد و مجوز آن از سوی این شورا تایید شده، اما اینکه این دانشگاه مبرا باشند از تبعیت سیاست‌های آموزش عالی، این‌طور نیست. دانشجویان این دانشگاه نگران این مسئله نباشند چرا که مدرک این دانشگاه و نظام آموزشی آن مورد تایید دستگاه وزارت علوم است.
شریعتی نیاسر در پاسخ به پرسشی مبنی چرایی عدم تغییر سرفصل‌های دروس رشته‌های علوم انسانی گفت: این‌گونه نیست که تغییری صورت نگرفته، تا کنون 700 سرفصل دروس که عمری بیش از 10 تا بعضا 30 سال داشتند، با رویکرد کارآفرینی به روز شدند، در این میان، سرفصل‌های رشته‌های علوم انسانی که 15 مورد بودند در اختیار شورای تحول علوم انسانی  است و این شورا موظف است این سرفصل‌ها را بازنگری و سرفصل‌های جدید را تدوین کند.
وی همچنین در خصوص دانشگاه‌های نسل سوم گفت: برنامه‌های کاربردی، ماموریت‌گرایی، فعالیت در عرصه بین‌الملل و تعامل صنعت با دانشگاه، از جمله زیر ساخت‌هایی است که دانشگاهی را نسل سوم می‌کند و این‌طور نیست که تابلویی سر در دانشگاهی نصب شود که فلان دانشگاه از این پس نسل سوم است.
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۲۳:۱۱
0
1
با سلام، ممنون از ایکنا که دردورنج دانشجویان واعضای هیات علمی دانشگاه علوم ومعارف قرآن را منعکس می کند ولی مسولین این دانشگاه توجهی به این انتقادات نمی کنند. واخیرا خبر هایی مبنی بر خصوصی وغیر انتفاعی کردن این دانشگاه شایع شده است. چرا اساسنامه این دانشگاه پس از ۸سال هنوز تصویب نشده تا خیال همه راحت شود ومسولین این دانشگاه واوقاف نتوانند این شرایط موجود در جهت مقاصد خود بهره ببرند
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۲۳:۴۴
0
1
ما اعضای هیات علمی دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم به صورت جدی درخواست داریم که وزارت علوم نسبت به وضعیت این دانشگاه وعدم قانونمند بودن وپایبندی مسئولین این دانشگاه به قوانین وزارت علوم ورود پیدا کند 'ما درخواست داریم که اساسنامه این دانشگاه بر اساس شرایط دانشگاههای زیر نظر وزارت تصویب شود 'واقعا اعضای هیات علمی این دانشگاه امنیت شغلی ندارند وبا کوچکترین انتقاد تهدید به عدم تمدید حکم وانتقال به دانشکده های دیگر می شوند 'متاسفانه مسئولین این دانشگاه نه دانشگاه را می شناسند ونه تجربه کار دانشگاهی دارند
دانشجوی دانشگاه علوم قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۲۳:۵۶
0
1
ما ازمعاون محترم آموزشی وزارت علوم درخواست داریم به داد ما دانشجویان این به اصطلاح دانشگاه اوقاف برسد' ما با یک امیدی وارد این دانشگاه شدیم اما حالا به ما می گویند اساسنامه ندارد والان بدتر از این میگویند دانشگاه میخواهد غیر انتفاعی شود 'ما اصلا رییس دانشگاه را نمی بینیم و آنقدر مسولیت های دیگر دارد که اصلا در دانشگاه نمی آید'لطفا وزارت علوم به داد ما برسد'آیا ایشان مصداق چند مشغله ها نیست?
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۴
0
1
با سلام ما از ایکناتقاضا داریم علت افت شدید پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم ومعارف قرآن در سال تحصیلی جدید را پیگیری کند 'چرا با وجود این همه ظرفیت خالی این تعداد دانشجو وارد شده است?
دانشجو ی قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۱۰:۱۹
0
0
ماواقعا با امید به اینکه این دانشگاه تخصصی قرآن است وارد این دانشگاه شدیم ولی حالا می بینیم نه تنها به لحاظ علمی بلکه به لحاظ اداری هم دانشگاهی نیست 'اساسنامه که ندارد 'رییس هم که ندارد فقط یک قایم مقام دارد که اصلا دانشگاهی نیست و تجربه ندارد 'لذا ما هیچ امیدی به آینده خودمان نداریم 'اعضای هیات علمی هم که نا امید هستند وحال تدریس ندارند' ما از وزارت علوم درخواست داریم به فریاد های ما توجه کند ومستقیما در امور این دانشگاه وارد شود' الان طبق گفته معاون وزیر رتبه این دانشگاه چند است?
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۱۲:۰۳
0
0
سال تحصیلی گذشته طبق گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم ومعارف قرآن ۲۳۱۸دانشجو وارد دانشگاه شدند ولی برای سال تحصیلی جدید می گویند حدود ۷۰۰دانشجو ثبت نام کرده اند. آیا علت این عدم استقبال بررسی شده است ما به صورت جدی تقاضای بررسی این مساله را از ایکنا داریم
هیئت علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۱۴:۵۳
0
0
سلام
از جناب اقای دکتر شریعتی تقاضا میکنیم یه ریس دانشگاهی بزارید بالا سر این دانشگاه جناب اقای محمدی اوقاف در اداره خود سازمان مشکل داره تا چه برسه به دانشگاه که هیج اشنایی هم نداره
ضمنا بررسی کنید اگر آقایون هر ساله میگند ظرفیت برای جذب هیئت علمی قم و تهران نداریم پس چرا اخوی اقای محمدی اوقاف رو جذب دانشکده تهران کردند و چرا جناب الهی زاده قائم مقام دانشگاه که خودش متقاضی دانشکده قم شده و میخواد هیئت علمی بشه در حالی که هیچ کدوم شرایط لازم جذب رو نداشته و ندارند.
اساسا جای تعجبه که شورای عالی انقلاب گذاشته افرادی که هیچ کدوم نه تحصیلات عالی دانشگاهی دارند و نه تجربه مدیریتی چرا این جور افرادی باید در راس تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های دانشگاه باشند
یعنی این دانشگاه با ۳۰ سال قدمت نتونسته ۴ معاون تحویل بده
پیشنهاد میشه قبل از اینکه اقایون دانشگاه رو تصرف کنند و غیر انتفاعی کنند به نام خودشون کلا این دانشگاه جمع بشه این به مصلحت نظام و اسلامه. انشالله که نامه نگاری های اینها با دفتر اقا و شورای عالی هم نتیجه نده و هر چه زودتر به جهت حفظ ابروی قران و اسلام و نظام سریعتر این دانشگاه جمع و با دانشگاه معارف نهاد تجمیع بشه. موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۲۱:۴۹
0
0
سلام، به نظر من این دانشگاه، باید از زیر نظر اوقاف در بیاد تا بسیاری از مشکلات حل بشه. ضمن اینکه بحث جذب هیئت علمی در این دانشگاه معلوم نیست بر چه اساسی است؟ برخی از اساتید واقعا علم و تخصص کافی رو ندارند و نمی توانند پاسخگوی نیاز علمی دانشجو باشند... فکری باید کرد...
دانشجو جدید الورود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۲۳:۵۲
0
0
الان به خاطر اینکه دانشجویان از این به اصطلاح!!!! دانشگاه!!!! استقبال نکرد ه اند می گویند کلاس ها به حد نصاب نرسیده وباید به دانشکده دیگر بروید ویا به دانشگاه دیگر منتقل شوید. وما مجبوریم از شهر خودمان به شهر دیگری برویم با این همه هزینه. چه کسی پاسخگوی این همه سو مدیریت در این دانشگاه است؟
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۲۳:۵۸
0
0
سلام، ما از خبرگزاری ایکنا انتظار داریم این حرفها وگلا یه های دانشجویان واعضای هیات علمی را به گوش معاون وزیر علوم، شورای توسعه وشورای عالی انقلاب فرهنگی برساند تا جلو ی یکه تازی مسولین دانشگاه گرفته شود وبه این راحتی نتوانند اعضای هیات علمی را تهدید کنند واز آنها سلب آرامش وآ سایش کنند
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۲۴
0
0
با سلام ما از خبرگزاری ایکنا به خاطر انعکاس غربت اعضای هیات علمی این دانشگاه وعدم امنیت شغلی آنها تشکر می کنیم واز این خبر گزاری درخواست می کنیم تا حصول نتیجه وجوابگویی مسئولین اوقاف ودانشگاه این موضوع را پیگیری نماید
دانشجوی قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۱:۳۸
0
0
سلام، آنچه واضح و مبرهن هست و اکثر دانشجویان و استادان بر این حقیقت اذعان می کنند این است که رییس دانشگاه اصلا در دسترس نیست و پاسخگوی مشکلات نیست. نمیدانم چرا رؤسای این دانشگاه حتما باید درس خوانده حوزه باشند و از کارکنان اوقاف باشند که شاید هیچ تجربه ای از مدیریت در دانشگاه نذاشته باشند. این یک معضل است و باید پیگیری شود. من این سوال رو دارم که چرا در یک دانشکده قرآنی، چندین مرتبه مدیریت تغییر می کند یا مدیر دانشکده ای دیگر استعفا می دهد؟؟؟ چرا در مدیریت که در رأس قرار دارد، باید بی ثباتی وجود داشته باشد؟؟؟؟ چرا باید دانشجو از این عدم ثبات مدیریت، آسیب ببیند؟؟ الان این دانشگاه بین دانشگاههای دیگر هنوز جایگاه قابل قبولی ندارد به گونه ای که در مصاحبه دکتری به دانشجوی این دانشگاه وقعی نمی نهد؟؟؟ خب اگر واقعا کارایی ندارد چرا عمر یک عده جوان باید تلف بشه؟؟ مکه قرار نیست فارغ التحصیلان این دانشگاه در عرصه آموزش معارف دین فعالیت کنند، با این اوضاع بسیار بعید به نظر می رسد بتوانند در جامعه جایگاهی پیدا کنند و خدمت کنند. کاش واقعا این انتقادات که حقیقتا سازنده هست شنیده بشه و مثمر ثمر واقع بشه که در غیر این صورت در آینده ای نه چندان دور، بدبینی نسبت به این دانشگاه حتی دین ایجاد میشه.
و السلام علی من التبع الهدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۳:۱۷
0
0
ما از وزارت علوم وشورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست داریم که رییس این دانشگاه هم مثل دانشگاههای دیگر ازطریق وزارت علوم تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شود نه اینکه سازمان اوقاف هرکاری بخواهد انجام دهد' الان رییس دانشگاه رییس هیات امنا هم هست در کدام دانشگاه این شرایط هست 'رییسی که هیچ حضوری در دانشگاه ندارد'
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۳:۵۳
0
0
ما به طور جدی از وزارت علوم وشورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست داریم رییس این دانشگاه هم مثل سایر دانشگاه ها تعیین شود. انصافاً در کدام دانشگاه رییس دانشگاه ورییس هیات امنا یک نفر است. یعنی خودش خودش را به ریاست منصوب می کند. راستی هم رییس سازمان، هم رییس دانشگاه وهم رییس هیات امنا یک نفر است. این مصداق چند شغله بودن نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۵:۵۹
1
0
علت افت دانشجو بی تدبیری مسولین این دانشگاه است که تعداد کمی از سازمان سنجش تقاضا داده اند 'چون نمی توانند به لحاظ مالی وعلمی دانشگاه را تامین کنند' دانشگاهی که پس از سی سال از عمرش نمی تواند ۶۰۰۰ دانشجو را مدیریت وتامین کند آیا میتوان گفت دانشگاه است آنوقت مسئولین آن می گویند می خواهند قطب علمی قرآنی شوند'فعلا همین دانشگاه را اداره کنید 'قطب شدن پیش کش' در یک کلام این دانشگاه با این مدیریت ۵۰ سال دیگر هم در همین نقطه است اگر عقب نرود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۶:۰۶
0
0
تنها راه پیشرفت این به اصطلاح دانشگاه خارج شدن ازدست اوقافی هاست و سپردن به وزارت علوم واداره دانشگاهی آن است' معاون وزیر باید این موضوع را در دستورکارقراردهد' راستی در این رتبه بندی دانشگاهها بگویند رتبه این دانشگاه پس از سی سال چند است ?
دانشجوی قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۲۲:۵۸
0
0
سلام،باتشکر از دست اندرکاران خبرگزاری قرانی ایکنا که پژواک صدای دانشجویان وکارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه علوم ومعارف قرآنی شده است.
با توجه به عدم ثبات مدیریتی درچند سال اخیر که موجب لطمات جدی به وضعیت دانشی وپژوهشی این دانشگاه شده،گفته می شود که قایم مقام این دانشگاه که ریاست دانشکده قم را هم به عهده گرفته که البته این خود داستان شنیدنی دارد،برخوردهای ناروایی با اعضای محترم هیات علمی داشته ودارد که اصلا در شان یک روحانی نیست بویژه که مدیریت دانشگاه را هم یدک می کشد.از دفتر مقام معظم رهبری ومسولان وزارت علوم به جد رسیدگی به این نا هنجاری را دارم.
دانشجوی قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۲۲:۵۱
0
0
با سلام به ایکنا که مسائل دانشگاه علوم قرآنی اوقاف را پیگیری می کند. ما این ترم که آمدیم دانشکده علوم قرآنی قم دیدیم که امام جماعت دانشکده که یکی از اعضا ی هیات علمی دانشکده است وسید روحانی بزرگواری هستند واز اساتید دلسوز هستند را عوض کرده اند وقتی دلیلش را پرسیدیم گفتند ایشان در یک جلسه ای از دانشگاه وقایم مقام آن انتقاد کرده لذا ایشان را از امامت جماعت ومدیر گروهی برداشته اند وبه ایشان گفته اند باید از دانشکده قم به اصفهان برود. هیچ کس هم جرات حرف زدن ندارد چون اورا تهدید می کنند. آیا این رفتار در یک دانشکده قرآنی واز طرف یک شخص روحانی که این همه ادعای سواد واخلاق دارد درست است؟ باید نماینده حضرت آقا در اوقاف که ریاست دانشگاه را به عهده دارد جلوی این کارها ورفتارهای نا شایشت را بگیرد تا این کارها به پای ایشان نوشته نشود
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۲۳:۰۰
0
0
بابسیاری از هیات علمی این دانشگاه که صحبت میکنیم می گویند اگر جای دیگری پیدا کنند حتما می روند زیرا هیچ امیدی به آینده خود ندارند. وخفقان حاکم بر این دانشگاه وروحیه نظامی گری در مجموعه دانشگاه این دانشگاه را شبیه یک پادگان کرده تا دانشگاه. با کوچکترین انتقاد وحرف خلاف نظر مسولین سازمان اوقاف ودانشگاه فرد را تهدید به اخراج وجابه جایی می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۰۹:۴۱
0
1
امسال با کم تجربگی وندانم کاری ظرفیت دانشجو را به سازمان سنجش کم دادند وکسی برای ورود به دانشگاه استقبال نکرد ه است لذا در اکثر دانشکده ها امکان تشکیل کلاس کارشناسی وجود ندارد لذا یا باید به دانشکده های دیگر منتقل شوند ویا به دانشگاه های دیگر ویا تغییر رشته دهند ویا انصراف. این افتضاح امسال در هیچ سالی اتفاق نیفتاده. این بی تدبیری را چه کسی پاسخگو است. این هزینه ها ی تحمیل شده بر خانواده ها را چه کسی جواب می دهد.؟ بی تدبیری، تک روی، عدم توجه به نظرات کارشناسان واین روحیه نظامی گری در این دانشگاه تا کی ادامه دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۲۲:۰۳
0
0
با سلام. مناسب است که نماینده محترم مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف هرچه زودتر فکری برای مدیریت این دانشگاه بکنند والا با این تصمیمات فردی، نا آشنا به کار دانشگاه، وبی توجه به نظرات کارشناسی نتیجه اش میشود این که امسال اتفاق افتاد واین ظرفیت کم واینکه دانشکده ها برای تشکیل کلاس با مشکل مواجه هستند
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۸ - ۱۶:۰۲
0
0
با سلام ما هیات علمی این دانشگاه خواستار بررسی اوضاع مدیریت این دانشگاه از سوی وزارت علوم هستیم ' چرا با وجود این همه هیات علمی در دانشگاه یک نفر بی تجربه باید مسولیت این دانشگاه را به عهده بگیرد ? تا این افتضاح پذیرش امسال بوجود بیاید ' الان اکثر دانشکده هابا مشکل عدم تشکیل کلاس کارشناسی مواجه هستند 'چرا باید هیات علمی این گونه تحقیر شود وتهدید به عدم تمدید حکم ویا انتقال شود' ?وهیچ کس جرات انتقاد نداشته باشد?
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۱۶:۴۹
0
0
با سلام
لطفا یک مرجع مسؤول بعد از سه دهه سوءمدیریت به داد این دانشگاه برسد.دیگر تحقیر وتهدید وبی ثباتی وبی برنامه بودن وناشیگری در امر اداره دانشگاه بس است.دیگر بیشتر از این روا نیست هر تازه از راه رسیده ای در این دانشگاه مسئول بشود و اوضاع نابسامان را نابسامان تر کند وبدون پاسخگو بودن بدنبال کار خود برود.
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۱۷:۲۴
0
0
متاسفانه دانشگاه علوم ومعارف قرآن بدلیل اینکه زیر نظر اوقاف است که هیچ توانایی علمی اداره دانشگاه را ندارد. در این سی سال رشد نداشته بلکه روز به روز رو به افول است لذا بهترین راه این است که مدیریت دانشگاه از دست اوقاف خارج شود ورییس آن توسط وزارت علوم مشخص شود.
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۱۷:۳۱
0
0
سلام، روحیه تک روی، عدم توجه به کار کارشناسی، بی اعتمادی به کارشناسان، نظامی گری ونا آشنایی به دانشگاه افتضاح پذیرش دانشجوی امسال را به وجود آورد. ما از ایکنا میخواهیم از مسولین سازمان ودانشگاه وبالاخص قایم مقام دانشگاه توضیح بخواهند.
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۴ - ۱۴:۵۲
0
0
با سلام ما از ریاست محترم سازمان اوقاف درخواست می کنیم قبل از اینکه اوضاع دانشگاه بد تراز این شود فکری برای مدیریت این دانشگاه کنند . یک گروه بازرسی از سازمان بیاید واوضاع این یک سال ونیم مدیریت جدید را به صورت واقعی بررسی کنند .ببینند فضای ارعاب وتهدید دانشجو، کارمند وهیات علمی چه جو خفقانی را ایجاد کرده است ،کسی جرات انتقاد ندارد زیرا به بدترین وجه با او برخورد می شود . وعلیرغم ادعاها هیچ کاری در این مدت انجام نشده. مقطع دکتری از دانشگاه گرفته شد وافتضاح پذیرش کارشناسی امسال برهیچ کس پوشیده نیست. وعن قریب است که وزارت علوم کارشناسی ارشد را هم از دانشگاه بگیرد .
دانشجویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۶:۲۶
0
0
باسلام
ایکنا جون تورو خدا اون غیر قابل انتشارها رو چرا سانسور می کنید و منتشر نمی کنید
نگران تبانی مسولان دانشگاه با شما هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۲۰:۳۱
0
0
ما از خبرگزاری ایکنا تقاضا داریم بدون سانسور وبدون مماشات مسایل ومشکلات این دانشگاه راپیگیری کند ووضعیت نا بسامان ورو به افول این دانشگاه را به وزارت علوم ومسولین گزارش کند .وضعیت تهدید وارعاب ، تصمیمات فردی در نبود هیات امنا،تصمیمات غیر کار شناسی وفشار بر افراد.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۲۰:۳۴
0
0
چرا همه نظرات را منتشر نمی کنید . چرا سانسور می کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۹:۲۷
0
0
با سلام به ایکنا، واقعا انتظار از این خبر گزاری قرآنی آن است که نسبت به مسایل ومشکلات ودغدغه های دانشجویان واعضای هیات علمی تنها دانشگاه اختصاصی قرآنی حساس بوده وآنها را تا حصول نتیجه پیگیری کند واقعا افراد در این دانشگاه به خاطر جو تهدید وارعاب نمی تواند حرف خودشان را به صورت صریح بزند ویا انتقاد کند . ومتاسفانه کارهای غیر کارشناسی، تصمیمات فردی، اعمال فشار ، نداشتن هیات امنا وسو استفاده های فردی در نبود هیات امنا .الان شنیده شده فردی که مسولیتی در دانشگاه دارد و به تازگی سطح چهار خود را از حوزه گرفته است با وجود سن بالا بر دفتر جذب دانشگاه فشار آورده واعمال قدرت کرده که در دانشکده قم هیات علمی شود . وحال آنکه بسیاری افراد با سابقه تر در این دانشگاه هستند که متقاضی ورود به دانشکده قم هستند ولی به بهانه اشباع دانشکده قم با آنها مخالفت می شود .باید این مسایل افشا شود تا جلوی کارهای خلاف قانون گرفته شود. جلوی تک روی ها گرفته شود وما از ایکنا انتظار پیگیری واطلاع رسانی به مراکز مرتبط را داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۹:۳۵
0
0
چرا می ترسید بگید این مقام مسئول کیه که با اعمال فشار میخواهد هیات علمی بشه. وبدتر اینکه بر دفتر جذب که باید در رأی مستقل وآ زاد باشند فشار می آورد آیا این در شأن دانشگاه قرآن کریم است ودر شأن یک فرد روحانی است که خودش باید در مقابل بی قانونی و بارتی بازی بایستد. وخبر تازه که در دانشگاه بخش شده این است که ایشان کلا دفتر جذب را ملغی کرده تا بدون دغدغه ومخالفت هر کاری خواست بکند وکسی خبر دار نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۱۰:۵۶
0
0
اتفاقات در این دانشگاه در هیچ دانشگاهی وجود ندارد مثلا شخص به خاطر زور وقدرتی که دارد با زیر پا گذاشتن قانون می خواهد هیات علمی شود ووقتی مخالفت می شود کلا هیات جذب را منحل می کند این از عجایب روزگار است وجز در یک چنین دانشگاهی با چنین مدیریتی اتفاق نمی افتد .ما از نماینده ولی فقیه در اوقاف در خواست می کنیم جلوی این بی قانو نی ها را بگیرد. تا این مسایل به پای ایشان نوشته نشود.این کارها زیبنده دانشگاه قرآنی ویک روحانی نیست
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۱ - ۰۰:۳۰
0
0
باسلام و تقدیم احترام خدمت تمامی مخاطبان به ویژه بزرگوارانی که به هر نحو دغدغه رفع نقایص تنها دانشگاه تخصصی قرآنی کشور دارند؛
متاسفانه نظرات مذکور بیشتر بر «شنیده ها» استوار است و اطلاعات برخی از افراد، ناتمام و متاسفانه برخی نیز از روی لجبازی و در خطر افتادن منفعت های فردی به اظهار نظر پرداخته اند.
بدیهی است که «قانون محوری» و «ترجیح منفعت گروهی بر منفعت فردی» را می توان نماد بارز این دوره از مدیریت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دانست ؛
اما اجرای قانون، ناقض منفعت های فردی است و این امر موجب می شود که برخی از افراد که حتی لباس عضویت هیات علمی را بر تن دارند به تکاپو افتاده و ضعف های خود در عدم حضور کامل، عدم ارائه مقالات علمی، عدم مسئولیت پذیری و ... را با ارائه انتقادهای نشأت گرفته از اطلاعات ناتمام در مسیرهای انحرافی و شایعه سازی در سر کلاس ها(مانند: ربط دادن یک تغییرساده امام جماعت را به بحث های حاشیه ای)پوشش دهند.
به هر حال همانطور که نمی توان هیچکس را بی عیب و نقص یافت اما می توان انصاف داشت و زحمات مجموعه مدیران فعلی دانشگاه(با ضعف هایشان)را دید.
مناسفانه به دلیل ضعف روابط عمومی دانشگاه، حجم بزرگی از کارهای صورت گرفته دراین دانشگاه- که اکثر آن به رفع مشکلات مدیریت های سابق و اسبق است- مسکوت مانده و تلقی برخی آن است که این دانشگاه، متروکه ای است که بیت المال را اسراف میکند.
متاسفانه به رغم آنکه برخی از اعضای هیات علمی این دانشگاه بسیار فرهیخته و دارای سطح علمی- پژوهشی بالا هستند، تعداد اندکی از اعضای هیأت علمی در زمان برخی از مدیران کم توان سابق، جذب شده اند و همان ها اکنون به بخشی از معضلات این دانشگاه تبدیل شده اند. چون ایشان بازدهی علمی ندارند و با حاشیه سازی، آرامش علمی دانشگاه رابر هم زده و وجهه این داشنگاه در افکار عمومی مخدوش می نمایند.
به هر حال برای رعایت انصاف دو پیشنهاد مطرح می گردد:
۱. از ایکنا انتظار می رود اصحت ادعاهای مختلف مطرح شده در کامنت های ذیل این خبر را با مسئولان دانشگاه در میان گذاشته و نظرات ایشان را هم منتشر سازد.
۲. بازرسان وزارت علوم با مراجعه به دانشگاه و بررسی دقیق و قانونی آن، میزان توانمندی و بالندگی دانشگاه را ارزیابی و اعلان عمومی نمایند.
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۱ - ۱۰:۵۹
0
0
آقای هیات علمی؟؟؟ مناسب بود اول خود شما انصاف را رعایت می کردید وواقعیات دانشگاه را می گفتید وتمام ایرادات را بر اساس شنیده ها معرفی نمی کردید وحداقل دو تا کار در این مدت مدیریت را معرفی می کردید وهمه نواقص را به گردن مدیریت های قبلی نمی انداختید .این حرفها آدم را یاد این حرفای دولتیها می اندازد که مشکلات را گردن دیگران می اندازند .روابط عمومی اگر بخواهد خبر رسانی کند چه کاری انجام شده که باید بگوید؟ افتضاح پذیرش را یا حذف دکتری را یا تصویب نشدن اساسنامه را یا تهدید وارعاب را یا اعمال فشار را یا کارهی فردی غیر کارشناسی را؟آیا با آبروی یک هیات علمی روحانی سید بازی کردن کار ساده وپیش پا افتاده ای است آدم با انصاف!!! خدا کند با آبروی بقیه به این سادگی وپیش پا افتادگی بازی نکنید. اما پشنهادهای خوبی داده اید وما از هردو پیشناد استقبال می کنیم .ولی مطمنا کار باب میل شما نتیجه نخواهد داد . وزارت علوم نیامده می داند در این دانشگاه چه خبر است از همین مصاحبه معاون وزیر مشخص است .
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۱۴:۰۳
0
0
با سلام محضر حضرتعالی، بدون شک مجموعه این دانشگاه مانند تمام دانشگاه های دیگر دارای مسئولانی غیر معصوم است که دچار اشتباه و خطا خواهند شد و بدیهی است که نمی توان هیچ مجموعه ای را بدون اشکال دانست. اما اگر از 365 روز سال، فرد در تعداد انگشت شماری از روزها دچار اشتباه شود و شما آن اشتباهات را به عنوان نماد کامل وی جلوه بدهید، دچار مغالطه و بی انصافی شده و خوبی های فراوان او را نادیده گرفته اید.
در برخی از مواقع انسان متحیر می ماند: از یک سو، عدم رعایت انصاف توسط شما در برخی از سطرهای کامنت شما به وضوح ،مشخص و موجب تأسف است و از سوی دیگر، این نوع مغالطه کردن در اندیشه و گفتار، بیانگر نوع نگرش برخی از افراد ناراضی است که بر اساس اطلاعات ناقص، حکم صادر می کنند.
شما فرمودید: «تمام ایرادات را بر اساس شنیده ها معرفی نمی کردید» عرض کردم: « نظرات مذکور «بیشتر»! بر «شنیده ها» استوار است»
شما فرمودید:««همه»! نواقص را به گردن مدیریت های قبلی نمی انداختید» عرض کردم:««اکثر»آن به رفع مشکلات مدیریت های سابق و اسبق است.» چرا در مدیریت سابق- با کمال احترام به وزانت و شخصیت علمی و اخلاقی ایشان- منفعت فردی بر منفعت گروهی حاکم شده و همین روحیه تأمین منافع شخصی، بلای عظمای هر مجموعه ای است. بله در مدیریت جدید نیز مشکلاتی وجود دارد و نافی آن نیستیم اما واقعا حجم این موارد چقدر است؟
شما فرمودید: «افتضاح پذیرش»! باید قبول کنیم که در سال های گذشته حجم استقبال از رشته های معارف کمی پایین آمده و این مختص همه دانشگاه هاست که با اندکی پرس و جو، این امر به دست می آید. با این وجود، سال گذشته حجم پذیرش توسط دانشگاه به میزان صد در صد افزایش یافت و خوشبختانه با استقبال قرآن دوستان مواجه شد .البته این استقبال غیر قابل پیش بینی، موجب کمبود کلاس و کمبود خوابگاه در برخی از دانشکده ها شد و با توجه به بودجه محدود و محدودیت های دانشگاه در کلاس و خوابگاه، امسال حجم پذیرش پایین تر در نظر گرفته شد و البته همان مساله کمبود استقبال از رشته های معارفی برای این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه ها، رخ داد.
شما فرمودید: « حذف دکتری» بله زمانی که ما اعضای هیأت علمی دانشکده علوم قرآنی به فکر تدوین مقالات علمی نیستیم و پس از سالها عضویت به عنوان هیات علمی، توانایی کسب مرتبه دانشیاری را نداریم، چه کسی باید پاسخگو باشد؟ در این سال ها بر ما اعضای محترم هیات علمی آسان گرفته شده تا با ارائه کوچکترین گواهی پایان نامه، ارتقای پایه داشته باشیم اما تعداد مقالات علمی- پژوهشی ما در مجلات معتبر علمی، اندک است. هر چند که با همت معاونت جدید آموزش دانشگاه رعایت قانون و لزوم ارائه مقالات در امر ارتقا، لحاظ شده است.
شما فرمودید: «تصویب نشدن اساسنامه»! باید به اطلاع شما و تمامی علاقه مندان رسانده شود که بر اساس اطلاعات موثق، اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصویب و به تأیید جناب آقای دکتر فرهادی(وزیر وقت علوم) رسیده و منتظر امضاء رییس محترم جمهور است.
شما فرمودید: « تهدید وارعاب یا اعمال فشار» شما یک نمونه برای این امر ارائه دهید، البته بر اساس شواهد متقن! نه آن که برداشت شخصی یا تحریف شده افراد مد نظر قرار گیرد.
شما فرمودید: « کارهای فردی غیر کارشناسی » شما نمونه برای این امر ارائه دهید؛ بنده نمی گویم نیست همانطور که در سطح کشور نیز به وفور کارهای غیر کارشناسی را می بینیم، بلکه می خواهم تسلط شما به امور را بدانیم.
شما فرمودید:«با آبروی یک هیات علمی روحانی سید بازی کردن» بنده شاهد بودم که از سال گذشته و پیش از ریاست جدید دانشکده مورد نظر، مراجعات متعدد از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان به امور فرهنگی بوده تا تغییری در امام جماعت ایجاد شود که دلیل آن نیز اختلافات دانشجویان با آن سید بزرگوار در کلاس های درس، مشکلات جسمی، لزوم تنوع در امور پس از چند سال اقامه نماز توسط یک نفر و دلیل هایی از این دست بود. تصمیم تغییر پس از سه سال قبول زحمت توسط آن روحانی بزرگوار و توسط شخص مسئول فرهنگی دانشکده گرفته شد و هیچ ربطی به هیچ مساله جانبی نداشت. اما افرادی ازاین قضیه سوء استفاده کردند و به بحث های حاشیه ای مرتبط ساختند.
فرمودید:« حداقل دو تا کار در این مدت مدیریت را معرفی می کردید» بسیار خوب، فقط دو مورد بنیادین را مطرح می کنم: 1. رعایت قانون( متن صریح قانون مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در تمام ارکان دانشگاه اجباری شده و تا آنجایی که مقدور است(چون مقدار ظرفیت افراد در فهم و اجرای قانون متافوت است) از نظرات سلیقه ای پرهیز داده می شود. 2. ضمن حفظ استقلال دانشگاه از مجموعه اوقاف و پرهیز از دخالت دادن افراد مافوق در تصمیم های درون دانشگاهی، همکاری ادارت کل اوقاف و مجموعه دانشکده های علوم قرآنی به طور چشم گیری افزایش یافته است.
تاکید می کنم که نافی نقص ها نیستم اما اعتقاد دارم که مشکلات هرخانواده باید درون همان خانواده حل شود و باید در کنار ارائه راه حل برای رفع نقایص، منصف بود و حجم فراوان فعالیت ها را نادیده نگرفت. هیچ کس به خاطر یک اشتباه پدر، پدرش را به طور کل محکوم نمی نماید و خوبی هایش را از یاد نمی برد.
هیئت علمی دانشکده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۲۳:۵۳
0
0
با سلام و تقدیم احترام خدمت خوانندگان محترم ایکنا :
به استحضار می رسانیم با وجود مشکلات پیش رو (بخصوص در دانشکده قم) باید بگویم در اولویت اول ؛ واقعا بازی کردن با آبروی سید بزرگوارمان که سال ها امام جماعت این مکان را بر عهده داشت کاری بسیار غلط و نا به جا بوده است و به نظر بنده قطعا و حتما دست هایی پشت این پرده بوده است که شخص سید عزیز را از این جایگاه به پایین آورده اند و ایشان همچنین مدیر گروه نیز بودند اما اکنون دیگر در دانشکده ، سید قدیم و دلسوز نیستند.
به نظر بنده دانشکده تا قبل از وجود آقای مسول فرهنگی بسیار خوب بود و مسول فرهنگی قبلی کارها را با دقت و دلسوزانه انجام می داد اما هم اکنون با وجود اینکه مسول فرهنگی دانشکده تغییر یافته است بسیار اوضاع نابسامان است.
از مسولین محترم بخصوص ریاست و قائم مقام و ... در خواست این موضوع را دارم که با ایشان برخورد نمایند و دستورات لازم را اجرا نمایند چرا که آبرو بردن و بازی با آبروی کسی درست نیست و متأسفانه هم اکنون در این دانشکده با ابروی هییت علمی (سید بزرگوار و ...) و شخص دانشجویان بازی می گردد.
با احترام ؛ ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۶
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۱۲:۴۶
0
0
بنده از همکاران هر دو دوره مدیریتی در معاونتهای دانشگاه هستم خداوند را گواه میگیرم هیچ کدام از فرمایشات این اقای هیئت علمی نمی تواند درست باشد
«......... سلام محضر حضرتعالی، بدون شک مجموعه این دانشگاه مانند تمام دانشگاه های دیگر دارای مسئولانی غیر معصوم است که دچار اشتباه و خطا خواهند شد و بدیهی است که نمی توان هیچ مجموعه ای را بدون اشکال دانست. اما اگر از ۳۶۵ روز سال، فرد در تعداد انگشت شماری از روزها دچار اشتباه شود و شما آن اشتباهات را به عنوان نماد کامل وی جلوه بدهید، دچار مغالطه و بی انصافی شده و خوبی های فراوان او را نادیده گرفته اید.
در برخی از مواقع انسان متحیر می ماند: از یک سو، عدم رعایت انصاف توسط شما در برخی از سطرهای کامنت شما به وضوح ،مشخص و موجب تأسف است و از سوی دیگر، این نوع مغالطه کردن در اندیشه و گفتار، بیانگر نوع نگرش برخی از افراد ناراضی است که بر اساس اطلاعات ناقص، حکم صادر می کنند.
شما فرمودید: «تمام ایرادات را بر اساس شنیده ها معرفی نمی کردید» عرض کردم: « نظرات مذکور «بیشتر»! بر «شنیده ها» استوار است»
شما فرمودید:««همه»! نواقص را به گردن مدیریت های قبلی نمی انداختید» عرض کردم:««اکثر»آن به رفع مشکلات مدیریت های سابق و اسبق است.» چرا در مدیریت سابق- با کمال احترام به وزانت و شخصیت علمی و اخلاقی ایشان- منفعت فردی بر منفعت گروهی حاکم شده و همین روحیه تأمین منافع شخصی، بلای عظمای هر مجموعه ای است. بله در مدیریت جدید نیز مشکلاتی وجود دارد و نافی آن نیستیم اما واقعا حجم این موارد چقدر است؟
شما فرمودید: «افتضاح پذیرش»! باید قبول کنیم که در سال های گذشته حجم استقبال از رشته های معارف کمی پایین آمده و این مختص همه دانشگاه هاست که با اندکی پرس و جو، این امر به دست می آید. با این وجود، سال گذشته حجم پذیرش توسط دانشگاه به میزان صد در صد افزایش یافت و خوشبختانه با استقبال قرآن دوستان مواجه شد .البته این استقبال غیر قابل پیش بینی، موجب کمبود کلاس و کمبود خوابگاه در برخی از دانشکده ها شد و با توجه به بودجه محدود و محدودیت های دانشگاه در کلاس و خوابگاه، امسال حجم پذیرش پایین تر در نظر گرفته شد و البته همان مساله کمبود استقبال از رشته های معارفی برای این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه ها، رخ داد...............» و اینها جانبدارانه توسط یکی از پرسنل دانشگاه ..... به سفارش حوزه مدیریت نوشته می شود
بخدا قسم نمیخواستم ورود کنم ولی چون این چرندیات رو می بینم که دارند اشتباهات و غلطهای مدیریتی خودشون رو می اندازند گردن گذشته ها و توجیه می کنند احساس تکلیف کردم.
خیبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۱۵:۴۰
0
0
سلام علیکم
صد البته بنده مطمئن هستم که خود شما که میفرمایید سید بزرگوار کسانی هستید که با آبروی ایشان بازی میکنید
والا نه این مقال درمورد ایشان است
و نه اینجا جای مطالبه حق یا حقوقی
واقعا به اسم دین گاهی وقتها دنبال مطامع نفسانی و فرصت های از دست داده خودمان و انتقام جویی هستیم...
عواقب امورمان ختم بخیر !!! ان شاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۱۸:۲۱
0
0
السلام علی من اتبع الهدی
وقتی پاسخی برای انتقادات ندارید مجبور می شوید به منتقدین اهانت کنید وآنها را متهم کنید .به جای این اهانت ها جواب قانع کننده بدهید نه حرفهای جانبدارنه بی منطق.که همه بی اساس بودن آنها را می دانند وبه آنها می خندند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۲۱:۳۱
0
0
واقعا ما هم دعا می کنیم که خداوند عاقبت تورا ختم به خیر کند که اینگونه برای چهار روز دنیا وپست ومقام اینجور به راحتی حق وحقوق افراد را حاضری پایمال کنی
دانشجوی قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۲۲:۲۳
0
0
من توی این سال های اخیر دانشجوی دانشگاه بودم و البته انتقاداتی هم داشتم. اما محتوای برخی از پیام های انتقادی منو یاد حرفای یکی از استادان هیات علمی دانشکده میندازه که همش سر کلاس همه چی رو به باد انتقاد میگرفت و حتی ما رو مسخره و مایوس می کرد. البته وقتی این آقا خودش مسئول دانشکده شد، موفقیت هایی رو داشت اما در نهایت اینقدر در برخی مواقع تنگ نظرانه و غیرکارشناسی برخورد کرد که دانشجوها تحصن کردن و وقتی هم که مسئولیتش جابجا شد، یه عده از دانشجوها شیرینی پخش کردن و روی دیوارهای دانشکده نوشتن فلانی رفت(که من یاد ایام انقلاب افتادم)! چند روز پیش که رفته بودم برای تسویه حساب دیدم که ایشان و چند نفر دیگه از هیات علمی دور هم هستن و بعدا فهمیدم که مطالب این دورهمی ها، داخل کلاس ها در قابل ایجاد موج انتقادی وناامیدی بین بچه ها منتشر میشه. خدا عاقبت ما رو ختم به خیر کنه! اینا که استادن و زمانی مسئول بودن حالا برای منفعت طلبی ولی به اسم دین و قرآن،به هیچ کس رحم نمی کنن، خدا به ما رحم کنه!
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۸ - ۰۸:۰۵
0
1
با سلام
این بحث ها به جایی نمی رسد و معلوم نیست چندان فایده ای عاید دانشگاه علوم و معارف قرآن نماید دانشگاهی که میتوانست و می تواند منشآ تحولات و برکات در مباحث قرانی باشد ملتمسانه درخواست می نماییم اگر کسی یا کسانی این کامنت را می بینند و دسترسی به حضرت آقا(روحی له الفداء) دارند از ایشان درخواست نمایند هیأت بازرسی مستقلی به دانشگاه مآمور نمایند تا وضعیت مدیریت دانشگاه در این دوره ده سال اخیر بررسی نمایند و به ایشان گزارش نمایند
من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید
فصل گل می‌گذرد هم نفسان بهر خدا بنشینید به باغی و مرا یاد کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ - ۱۶:۰۰
0
0
راستی از شیخ محمد حسین الهی زاده که داشت سند صد ساله برا دانشگاه می نوشت چه خبر؟ کجا رفت یهویی نیست
captcha