فرهنگ عاشورا بستر تحول‌خواهی و مطالبه‌گری دانشگاهیان است/ تجلیل از شهدای عرصه سلامت
کد خبر: 3645748
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
فراهانی:

فرهنگ عاشورا بستر تحول‌خواهی و مطالبه‌گری دانشگاهیان است/ تجلیل از شهدای عرصه سلامت

گروه سلامت: معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت نگاه عمیق و علمی به اهداف قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا، بستر تحول‌خواهی، از خودگذشتگی، حق‌گویی، حق طلبی و مطالبه‌گری دانشگاهیان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با صدور پیامی به مناسبت سال تحصیلی جدید، ضمن تبریک سال تحصیلی به همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور نگاه عمیق و علمی به اهداف قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا را بستری برای تحول‌خواهی، از خودگذشتگی، حق‌گویی، حق طلبی و مطالبه‌گری دانشگاهیان دانست.

به گزارش ایکنا، متن پیام معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:
بِسمِ الله اَلرَّحمنِ اَلرَّحیم
«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»
  خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده‌اند بالا می‌برد و بر کسانی که بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می بخشد.
(سوره مجادله - آیه 11)
      پاییز که از راه می‌رسد انگار تقویم رنگ و بوی دیگری دارد. در طلیعه مهرماه، صحیفه‌های نورانی و آسمانی معرفت بر روی میلیون‌ها دانش‌پژوه چتر می‌گستراند و آینده‌سازان میهن رهسپار مراکز علم و آگاهی می‌شوند.
      علم آموزی و گسترش قلمرو دانش مهمترین رسالت دانشگاه است و دانشجویان به عنوان کنشگران عرصه علمی کشور در نوک پیکان توسعه علمی کشور قرار دارند و باید همت خود را معطوف تحقق این هدف کرده و با جهاد علمی کشور را در عرصه‌های علمی و فناوری ارتقا بخشیده و تبادلات و ارتباطات علمی خود را با دیگر مراکز علمی بین‌المللی گسترش و توسعه دهند و بدین سبب است که در سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور، کسب رتبه اول اقتصادی، علمی و فناوری منطقه و رسیدن به توسعه پایدار جزو اهداف اصلی ذکر شده و مراکز علمی و آموزشی کشور موتور محرک تحقق این اهداف معرفی شده‌اند.
      این در حالی است که رسالت دانشگاه اسلامی تربیت انسان‌های چند بعدی است که در کنار کسب علم‌ و دانش، انسان‌هایی خلاق، مبتکر، هنرمند، دارای مهارت‌های اجتماعی، شجاع، پرسش‌گر، واجد فضایل اخلاقی و آزادگی باشند و این مهم محقق نخواهد شد مگر این‌که مسوولان دانشگاهی نگاه راهبردی به جوانان داشته باشند و با درک صحیح تحولات اجتماعی و رفع نیازهای مادی و معنوی آنها، بستر رشد و شکوفایی جوانان این مرز و بوم را فراهم کنند.
      اینجانب از همه مسؤولان و کنشگران عرصه فرهنگی جامعه دانشگاهی می‌خواهم تا زمینه و بستر فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، هنری و ورزشی را بیش از پیش فراهم کنند تا دانشجویان عزیز در کنار تحصیل علم و دانش، در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی که به رشد فکری و سلامت جسمی و روانی آنها منجر می‌شود، مشارکت حداکثری نمایند.
       اینجانب ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک می‌گویم و لازم می‌دانم در طلیعه مهرماه که هم‌زمان با هفته دفاع مقدس است، یاد و خاطره ایثارگری‌ها و رشادت‌های جامعه پزشکی را در دوران دفاع مقدس گرامی داشته و از مقام والای شهدای عرصه سلامت کشور تجلیل کنم.
     در خاتمه تقارن آغاز سال تحصیلی با آغاز ماه محرم، ماه عشق، فداکاری و استقامت را گرامی داشته و امیدوارم این تقارن منجر به نگاه عمیق و علمی به اهداف قیام امام حسین(ع) گردد و فرهنگ عاشورا، بستری را برای تحول‌خواهی، از خودگذشتگی، حق‌گویی، حق طلبی و مطالبه‌گری دانشگاهیان فراهم آورد و باعث دوری از رخوت و تنگ‌نظری و ایجاد شور و نشاط توام با ایمان در میان جوانان و دانشجویان شود.

captcha