برگزاری همایش «نقش علما و روحانیون در همگرایی و مقابله با افکار تکفیری» در کردستان
کد خبر: 3645938
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

برگزاری همایش «نقش علما و روحانیون در همگرایی و مقابله با افکار تکفیری» در کردستان

گروه سیاسی: همایش استانی «نقش علما و روحانیون در همگرایی و مقابله با افکار تکفیری» صبح امروز، دوم مهرماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستاعابد نقیبی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز امروز، دوم مهرماه در همایش استانی نقش علما و روحانیون در همگرایی و مقابله با افکار تکفیری اظهار کرد: امروزه با توجه به عوض شدن جغرافیای سیاسی در منطقه، بیش از گذشته لازم است که روحانیون هوشیار باشند و به توطئه‌های دشمنان آگاهی داشته باشند.

وی افزود: جریان‌های تکفیری هیچ ربطی به اهل سنت ندارند و این توطئه استکبارستیزان است که هر روز امثال گوناگونی را با روش‌های گوناگونی پرورش می‌دهند و با انواع مختلف به هر سمتی که بخواهند سوق می‌دهند، اما رهبر معظم انقلاب با سخنان حکیمانه اش همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی کردهچرا که سیره‌ی ایشان همواره راهگشای وحدت، تقویت و امنیت مسلمان در جهان است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز  اعلام کرد: کشور‌های ابرقدرت همواره علیه نطام جمهوری اسلامی توطئه می‌چیند و هدف اصلی آن‌ها اسلام است، چون تا اسلام عزت داشته باشد، آن‌ها به نقشه‌های شوم خود نخواهند رسید و کسانی که به هر بهانه‌ای بخواهند میان مسلمانان ایجاد اختلاف کنند، چه آکاهانه و چه ناآگاهانه مزدور دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره درصدد افروختن آتش شکاف تفرقه و چنددستگی بین مسلمانان است، یادآور شد: در اسلام قتل، جنگ، دریدن و بریدن جایی ندارد و اینگونه اقدامات تکفیری‌ها بر خلاف عقاید اسلامی است.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه آنچه که عقلانی است و با تفکر و تدبر و تعقل به دست می‌آید ماندگار است و نشان دهنده راه درست بشریت است گفت: خداوند به هرکس بخواهد حکمت می‌دهد و این حکمت به صاحبان عقل و اندیشه و خرد اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند؛ جبهه کفر به دیوانگی زده‌اند و به هیچ چیز توجه ندارند در حالیکه سازمان ملل برای صلح و دوستی تشکیل نشده در حالیکه فقط عصبانیت و درماندگی و جهل را شاهدیم.

آیت‌الله شاهرودی عنوان کرد: جریان‌های مختلف علیه ایران کار کرد و کشور‌هایی مانند قطر مورد حمله تکفیری‌ها قرار گرفت، ولی ایران مقابله کرد و دشمن گروه‌های تکفیری و افکار افراطی را می‌خواهد افزایش دهد و وارد ایران کند.

یادآور می‌شود؛ در پایان این همایش از خانواده شهید محمد ذبیحی شهید شاخص روحانیون در سال ۹۶ تجلیل به عمل آمد.

captcha