سنت‌شکنی در مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه/ برگزاری مسابقه قرائت به جای حفظ
کد خبر: 3646048
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

سنت‌شکنی در مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه/ برگزاری مسابقه قرائت به جای حفظ

هجدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه به جای رشته حفظ در رشته قرائت قرآن کریم، طی روزهای ۱۳ تا ۱۷ مهرماه جاری در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: قرار است هجدهمین دور از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مسکو در رشته قرائت، طی روزهای 13 تا 17 مهرماه مصادف با 15 تا 19 محرم‌الحرام در کشور روسیه برگزار شود.

برطبق روال سال‌های گذشته در کشور روسیه، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک سال به رشته قرائت و سال دیگر به رشته حفظ اختصاص داشت و بر همین اساس، سال گذشته این مسابقات در رشته قرائت برگزار شد و قرار بود امسال در رشته حفظ برگزار شود اما ظاهراً یک سنت‌شکنی انجام شده و قرار است امسال هم برای دومین سال پیاپی، مسکو میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی در رشته قرائت شود.

از این رو، امیر لعل اول قاری و نماینده جمهوری اسلامی ایران به جای محمود محمدی‌نیا که پیش از این برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ به روسیه معرفی شده بود، در رشته قرائت حضور می‌یابد.

سال ۱۳۹۲ هم این اتفاق تکرار شد و در دعوت‌نامه ارسالی از مسکو از قاری ایرانی برای حضور در مسابقات دعوت شده بود، از این رو جعفر فردی به عنوان قاری به مسابقات روسیه اعزام شد اما به محض ورود به این کشور متوجه شد که مسابقات، مسابقات حفظ است و وی نتوانست در این رقابت‌ها شرکت کند.

سال گذشته نیز، مهدی ساعد نماینده ایران در رشته قرائت در مسابقات مسکو بود و مقام چهارم مسابقات را کسب کرد.

پیش از این هم امین پویا و موسی معتمدی به ترتیب در رشته‌های قرائت و حفظ، رتبه نخست این مسابقات را در سال‌های گذشته به دست آورده بودند.

به هرحال امید است اشتباه سال ۱۳۹۲ بار دیگر تکرار نشود و نماینده کشورمان بتواند در این رقابت‌ها شرکت کند.
captcha