مسلمانان میانمار زخمی خفقان رسانه‌ای
کد خبر: 3646093
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
بصیری تصریح کرد:

مسلمانان میانمار زخمی خفقان رسانه‌ای

گروه جامعه: مسئول سازمان بسیج رسانه با ابراز تأسف از سکوت رسانه‌ها در برابر قتل عام گسترده در میانمار، بیان کرد: مسلمان بودن این مردمان به کنار، شهروند یک کشور عضو مجامع جهانی بودنشان پیش کش، انسان بودنشان را که نمی‌شود لای خروارها سکوت رسانه‌ای و خبری مدفون کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه، مسعود بصیری، مسئول این سازمان در خصوص سکوت مدافعان حقوق بشر در مورد قتل عام گسترده مسلمانان روهینگایی میانمار اظهار کرد: ابعاد فاجعه قتل عام گسترده مسمانان روهینگایی میانمار به دست بودائیان افراطی و ارتش صهیونیستی این کشور، به حدی گسترده و وسیع است که در قاب تصاویر خبری گنجانده نمی‌شود.

وی افزود: سکوت سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشری، دولت‌ها، کشورهای اسلامی و حتی انجمن‌های آزاد و مستقل در قرنی که فریاد زنده باد انسان از شرق تا غرب عالم به گوش می‌رسد بسیار عجیب و دردناک است.

مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: از همه آنها که بگذریم، خفقان رسانه‌ها و اصحاب رسانه در گستره گیتی، نشان از وجود استانداردهای دوگانه در مصادیق حقوق بشر دارد که می‌بایست توسط انسان‌های آزاده و مستقل بررسی و راهکاری مناسب برای آن اندیشیده شود.

بصیری با ابراز تأسف از این همه سکوت بیان کرد: مسلمان بودن این مردمان به کنار، شهروند یک کشور عضو مجامع جهانی بودنشان پیش کش، انسان بودنشان را که نمی‌شود لای خروارها سکوت رسانه‌ای و خبری مدفون کرد.

وی افزود: عمق فاجعه آنجاست که همین رسانه‌ها برای «کوالا» گیر افتاده در بالای تایر ماشینی که ۱۶ کیلومتر جاده را بی تحرک طی کرده، غوغایی به پا می‌کنند که استرس این حیوان در طول این زمان، صدر رسانه‌ها و تیتر نشست‌های خبری با انواع کارشناسان مختلف می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه اظهار کرد: موجی خبری برای حمایت و همدردی با حیوانی که در معرض انقراض است (که البته با اصل این کار کسی مخالف نیست)، ایجاد می‌شود که قایق انسانیت را در تلاطم خود در هم می‌شکند و کسی نخواهد گفت و پرسید میزان استرس کودکی که مادرش را در مقابلش به آتش می‌کشند! فرزندی که پدر و مادر پیرش را در سبد تا مرزهای دور بر دوش می‌کشد! پدری که طفل معصومش را زیر چکمه‌های قساوت نظامی کشور می‌بیند و ....چقدر بوده است! رسانه‌های لال، تخم کبوتر هم دیگر دوای مرضشان نیست!

captcha