گردانندگان مجالس عزاداری صرفاً به مرثیه‌سرایی اکتفا نکنند
کد خبر: 3646106
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

گردانندگان مجالس عزاداری صرفاً به مرثیه‌سرایی اکتفا نکنند

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: عزاداری‌هایی که از ابتدا تا انتها فقط مرثیه‌خوانی باشد جوهره و مغز ندارند، از همین رو در عزاداری‌ها باید وظیفه امروز ما در قبال ولایت فقیه که تداوم ولایت ائمه اطهار(ع) است، برای مردم تبیین شود.

سکینه نیک، مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با عملکرد اصلی هیئات مذهبی گفت: برپایی هیئت‌ها و مراسمی که در محله‌های مختلف شهر برگزار می‌شود، نشانی از توجه به شعائر اسلامی و مناسک محرم است.
مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد عنوان کرد: توجه به شعائر اسلامی نیاز امروز جامعه است که هیئت مذهبی در این زمینه نقش بزرگی را ایفاء می‌کنند.
وی افزود: خوب است که در قالب این شعائر و مناسک، پیام اصلی عاشورا رسانده شود و مردم با اخلاق، رفتار و سبک زندگی امام حسین (ع) آشنا شوند.
هیئات مذهبی مروج فرهنگ حماسه باشند

نیک ابراز کرد: انتظاری که از هیئات مذهبی می‌رود این است که مروج فرهنگ حماسه، دفاع و شهید باشند و با صحبت از شهدا و فرهنگ شهادت طلبی، پیام عاشورا را برسانند و شعور حسینی را با شور مجالس خود همراه کنند.
وی با اشاره به اینکه عزاداری‌هایی که از ابتدا تا انتها فقط مرثیه‌خوانی باشد جوهره و مغز ندارند، گفت: در عزاداری‌ها باید وظیفه امروز ما در قبال ولایت فقیه که تداوم ولایت ائمه اطهار(ع) است، برای مردم تبیین شود.
عزاداران با مسائل روز دنیا آشنا شوند
مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در پایان اظهار کرد: امروز وظیفه هیئات عزاداری این است که مجالس عزاداری زنده و فعال برگزار کنند و عزاداران را با مسائل روز دنیا آشنا کنند.
captcha