راه‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی در 13 استان عراق
کد خبر: 3646117
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

راه‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی در 13 استان عراق

گروه بین‌الملل: در نشست مشترک شورای عالی قرآن وابسته به عتبات مقدسه عراق با اتحادیه انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی این کشور، بر راه‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی زیارت اربعین حسینی در 13 استان عراق تأکید شد.

بررسی برپایی ایستگاه‌های قرآنی در زیارت اربعین در کریلابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف، مقدمات و آمادگی‌های لازم برای راه‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی در زیارت اربعین امسال در نشستی که با حضور نمایندگان شورای عالی قرآن عتبات مقدسه عراق و اتحادیه انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی این کشور در ساختمان دارالقرآن آستان حسینی در کربلای معلی برگزار شد، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. 

«شیخ محمد خلیل»، عضو شورای عالی قرآن و مدیر اجرایی طرح ایستگاه‌های قرآنی اربعین در این باره گفت: این نشست با هدف بررسی آخرین تحولات و مسائل مرتبط با این طرح برگزار شد.

وی افزود: در نشست کربلا، مقدمات و آمادگی‌های لازم برای اجرای طرح و همچنین سازماندهی اموری که به تسهیل اجرای پروژه راه‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی اربعین کمک می‌کند، مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: در این نشست همچنین مقرر شد، ایستگاه‌های قرآنی زیارت اربعین در 13 استان عراق راه‌اندازی شود و تعیین مدیران ایستگاه‌های مرکزی و سازوکار تجهیز این ایستگاه‌ها از دیگر موضوعات مطرح‌شده در نشست بود.  

یادآور می‌شود، طرح ایستگاه‌های قرآنی در مسیر زائران اربعین حسینی امسال برای سومین سال متوالی با نظارت عتبات مقدسه و مزارهای شریف عراق و با همکاری اتحادیه تشکل‌ها و انجمن‌های قرآنی این کشور برگزار می‌شود/.     
captcha