هیئت قرآن و عترت خانی‌آباد و تلاوتی ماندگار+ صوت و عکس
کد خبر: 3646204
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

هیئت قرآن و عترت خانی‌آباد و تلاوتی ماندگار+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: صد و بیست و پنجمین کرسی تلاوت نفحات‌القرآن، در هیئت قرآن و عترت در حسینیه رسول اکرم(ص) خانی‌آباد نو با حضور اقشار مختلف از دوستداران قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن، در طول دهه اول محرم‌الحرام، هر شب در هیئات استان تهران با تلاوت 10 قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار می‌شود.

صد و بیست و پنجمین کرسی تلاوت نفحات‌القرآن، شب گذشته دوم مهرماه، از ساعت 21 در هیئت قرآن و عترت در حسینیه رسول اکرم(ص) واقع در خانی‌آباد نو، ۱۸ متری میثاق شمالی، ۳۵ متری نصیرزاده با حضور اقشار مختلف از دوستداران قرآن و عترت برگزار شد.

هیئت قرآن و عترت خانی‌آباد و تلاوتی ماندگار+صوت و عکس

در این کرسی تلاوت مسعود نوری، آیاتی از سوره مبارکه احزاب، فجر و فاتحه را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

یکی از اهداف نفحات‌القرآن، از برگزاری این کرسی‌ها در حسینیه‌ها و هیئات، ایجاد زمینه‌ای برای جذب اقشار مختلف مردم به استماع تلاوت قرآن کریم، ترویج فرهنگ  قرآنی در هیئات است. چرا‌که متأسفانه، قرآن کریم در بیشتر هیئات و جلسات عترت، جایگاهی ندارد و اگر هم قرآنی تلاوت شود، در اول مراسم و برای تبرک جلسه و جمع شدن مردم است. در حالیکه مقام معظم رهبری در دیداری که 18 خرداد 95 با جامعه قرآنی داشتند، تأکید کردند: «جلسات تلاوت قرآن باید رواج پیدا کند. منظور از جلسه‌‌ تلاوت قرآن این است که جلسه‌ای تشکیل بشود، افراد حاضر بشوند،‌ قاری قرآن بنشیند آنجا یک ساعت -کمتر یا بیشتر- قرآن بخواند؛ مستمعین [هم] فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند؛ بیایند بنشینند و قرآن را بشنوند. این خیلی مؤثّر است. اصلاً جلسه برای قرآن. مثل اینکه جلسه برای محبّت اهل‌ بیت‌(علیهم‌السّلام) می‌گذاریم -جلسه‌‌ مرثیه یا جشن برای ائمه‌(علیهم‌السّلام)- یکی از دو ثقل، اهل‌ بیت(ع) هستند، یک ثقل دیگر هم قرآن است؛ جلسه برای قرآن بگذارید».

هیئت قرآن و عترت خانی‌آباد و تلاوتی ماندگار+صوت و عکس

هیئت قرآن و عترت خانی‌آبادنو، از سال 1366 در چادری در کوچه‌های خانی‌آبادنو، توسط برخی از جوانان مذهبی  برگزار می‌شده است. در ادامه این هیئت در منازل حاج آقا قلعه‌نویی و مرحوم چشمالوش به صورت هفتگی در منازل تا سال 1389 برگزار شده است.  

زمین فعلی حسینیه را حجت‌الاسلام میرحبیب اللهی، امام جماعت مسجد رسول اکرم(ص) خانی‌آباد‌نو، در اختیار هیئت گذاشته است. این جوانان فعال، ابتدا در این زمین، چادر و داربست زده و عزاداری کردند و در ادامه با کمک‌های مردمی، دیواری دور حسینیه کشیده و هنوز به علت مشکلات مالی، سقف حسینیه، سقف کاذب است.

در هیئت قرآن و عترت، تمام مراسم‌های عزاداری و اعیاد برگزار می‌شود. همچنین جلسه هفتگی این هیئت، چهارشنبه شب‌ها پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

هیئت امنای این هیئت شامل آقایان مهدی کدخدایی، علیرضا توانا، محسن زینعلی، ناصر خالصی و داوود هنرمند است که از سال 1366 کنار یکدیگر، این هیئت را به یکی از هیئت‌های نمونه منطقه خانی‌آباد‌نو تبدیل کرده‌اند.

 در ادامه تلاوت مسعود نوری در این جلسه ارائه می‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha